Szybkie, niezawodne autko do 7000-7500zł

14 Paź 2009, 19:03

Witam Serdecznie :grin:

Mam na inie Michał i jestem nowy na forum. Chwilowo nie posiadam żadnego autka, gdyż poprzednie sprzedałem, odłożyłem 7500zl i tu pojawił się palący mnie już od kilku tygodni problem. Mianowicie co wybrać co kupić :neutral:

Jako ze poje poprzednie autka miały zacięcie "lekko sportowe" nadal chciałbym iść do przodu i z autka 9.8s-0-100km chciałbym się przesiąść w coś w granicach 8-8.5s-0-100km :twisted:

Dużo stron i pism "fachowych" już dosłownie "pochłonąłem" i muszę przyznać ze konkretny wybór nie padł. Zawsze pojawia się jakieś ale i teraz już przyznać ze bardziej jestem zakręcony niż przedtem :shock:

I dlatego piszę na tym forum z nadzieją że ktoś z was mi pomoże :cry:

Jak do tej pory wytypowałem kilka aut:

1). Honda Civic V 1.6 i 16v VTEC Hatchback 125KM (Niestety strasznie ich mało a jeśli już to niemiłosiernie zniszczone i "upiększone" wiejskim tuningiem". No i te ceny części).

2). Honda Prelude IV 2.3 i 16V 160KM (Ciężko dostać za te pieniądze aczkolwiek czasem się trafia. Wiele w słabym stanie. Poza tym mało informacji od użytkowników i tu byłbym wdzięczny).

3). Nissan Almera I GTI 2.0 143KM (Identyczna sytuacja jak wyżej. Proszę o jakieś informacje).

4). Nissan Primera I GT 2.0 150KM (I tu za tą kasę już nie problem coś wybrać. Jednak mało godnych uwagi :cry: ).

5). Opel Astra F GSI 2.0 16V Hatchback 150KM ( Tu dało by się coś ciekawego w niezłym stanie technicznym i wizualnym dostać lecz silnik ten ma tyle samo przeciwników co zwolenników pojawiają się glosy o pękaniu głowic itp.).

6). Opel Calibra/Vectra A 2.0 16V 150KM (Identyczna Sytuacja jak z ASTRĄ GSI, ten sam silnik).

7). VW Golf III GTI 2.0 16V 150KM (No i sławny golf. Sytuacja chyba znana każdemu. Mało tego i większość taką że szkoda słów).

Czekam z niecierpliwością na wasze odpowiedzi. Które z tych aut jest godne uwagi i nad którego szukaniem warto się zakręcić? A także jestem otwarty na inne propozycje aut :grin:

Dziękuję za poświęcony mi czas i wiedzę.

Pozdrawiam Serdecznie i jeszcze raz dziękuję.

Michał
Ostatnio edytowany przez MichałSocha, 19 Paź 2009, 14:51, edytowano w sumie 1 raz
MichałSocha
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Sochaczew

14 Paź 2009, 19:50

Byłbym za Calibrą... Kumpel taką posiada i w sumie najbardziej co go wkurza to, to, że gotuje się woda w zbiorniku
To największy mankament zresztą jeśli chciałbyś jakieś dokładne info co do 16V to zaloguj się na Calibra- Team tam ci wszystko powiedzą i wtedy będziesz miał pewność... A za taką kaske to spokojnie kupisz zdrową i bez wiejskiego tuningu Calibrę :mrgreen:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

14 Paź 2009, 20:29

A może E30 z silnikiem 2.5 litra? Np [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ten silnik juz powinien Cię zadowolić :twisted:
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

15 Paź 2009, 10:43

Wiesz powiem Ci że też nad tym dużo myślałem gdyż miałem już E30 z silnikiem 2.3 129KM. Autko sprawowało się naprawdę przyzwoicie chociaż osiągi do wygórowanych nie należały :razz:

Ale chciałbym spróbować raczej czegoś nowego :wink:
MichałSocha
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Sochaczew

15 Paź 2009, 15:43

Pomyśl jeszcze nad 325i 170KM do tego krótki dyfer z 1.6 lub 1.8 i masz naprawdę szybkie auto.
PS NIe było 2.3 o mocy 129KM jak juz coś to 2.0 miało 129KM ,albo 2.7 też miało 129KM, tzw eta.
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

16 Paź 2009, 10:06

Nad BMW jeszcze pomyśle ale może ktoś się wypowie co do tych aut wymienionych na górze?

Zbychu57 oczywiście masz racje to było 2.0 mój błąd nie wiem o czym myślałem :razz:
MichałSocha
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Sochaczew
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Felgi samochodowe - rozstaw i ilość śrub
    Przedstawiamy dwa parametry montażowe felg samochodowych (średnicę śrub i ich ilość) zarówno stalowych jak i aluminiowych. Są one na tyle ważne, że oba te parametry muszą być dokładnie takie same jak zalecił producent ...

16 Paź 2009, 10:13

A co powiesz o golfie III VR6?? Ponad 170 KM w takiej budzie to lata nie jeździ :D :D Tylko pewnie zadbanego też będzie ciężko znaleźć :/ .... Calibre sobie odpuść bo jak takową tylko widze to mam ustawioną piosenkę w radiu Calibra Team i zapuszczam muze na maksa :D :D Spojrzenie tych z calibry bezcenne :D
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Paź 2009, 10:37

:roll:
Calibry nie odpuszczaj! Prędzej odpuść rumpla VW i kup już lepiej te E30 :wink:
Chłopaki z C-T to fajna zgrana ekipa. I nie rozumiem Ciebie kolego "Luke16" dlaczego ich obrażasz... To nie świadczy najlepiej o tobie :smile:
Mój kumpel jest w C-T i ma przepiękną Cali V6. Spojrzenie wieśniaków z VW bezcenne.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Paź 2009, 10:43

VR6 naprawdę pięknie lata tyle że to podobno strasznie paliwożerny silnik jest. Znajomy ma i miasto przy lekkiej nodze mu wychodzi 15l a przy deptaniu to 18 i więcej po trasie udało mu się zejść do 12 wiec w moim przypadku odpada :wink:
MichałSocha
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Sochaczew

16 Paź 2009, 10:52

No a dziwisz się jak tam jest 2.8 silnik ?
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Paź 2009, 11:44

Hmmm powiem wam szczerze że bardziej jestem za czymś w pobliżu 2.0 :smile:

Może dopiero w przyszłym roku jak się "odkuje" przyjdzie czas na coś w granicach 160-200KM, ale niestety tymczasowo mowy o tym nie ma :roll: Niestety
MichałSocha
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Sochaczew

17 Paź 2009, 00:20

Ford probe 1, 2 generacje wszystkie piękne, jest to samochód ford - mazda, czyli japońska technologia itp, super

Link do 2,5 V6, jest też 2.0
[link do oferty na Allegro wygasł]

jeszcze mazda mx3 fajna, 1.6 i 1.8 v6 silniczki

jeszcze zajebista Honda civic,no i innego syfu typu calibra, golf nie bierz pod uwagę

patrz
[link do autocentrum.pl wygasł]


Jeździłem tym samochodem przez 3 lata,i mogę jedynie stwierdzić że ostatni raz kupiłem \"szmelcwagena\". Większość oceniających uważa że to \"wozidło\" jest czymś wręcz niezniszczalnym, wręcz doskonałym, a sama nazwa golf to w ogóle już jakby co najmniej mercedes! Nic bardziej mylnego, samochód prócz tego że jeździ nic więcej nie oferuje. Jak na tą klasę samochodów, jego funkcjonalność pozostawia wiele do życzenia, a sam bagażnik mógłby być większy. Nie to jest jednak najgorsze. Ludziom się wydaje, że jeśli jeżdżą volkswagenami, to nie ma prawa nic się w nich psuć, bo auta są bezawaryjne i nie wymagają żadnego wkładu. Jest to tylko samochód, i też trzeba do niego dokładać, ale czy mniej niż do innych tego bym nie powiedział. Przez cały okres eksploatacji miałem z nim same problemy, i bardzo się ciesze ze już go sprzedałem(Boże błogosław nowego właściciela). Po pierwsze to silnik gotował się na każdym kroku,wymiana termostatu, uszczelki pod głowicą, chłodnicy nic nie dała. Korozja męczyła go od samego początku, zawieszenie cały czas trzeba było robić, co jakiś czas wyskakiwały inne rzeczy, które trzeba było robić. To katalizator, to wydech,pompa wspomagania, to elektryka szwankowała. Jedną z najgorszych było jednak to zawieszenie, co pół roku trzeba było wymieniać amortyzatory, choć od momentu kiedy go miałem przejechałem zaledwie 40 tys km, nie muszę wspominać że koszty części plus wymiana to droga sprawa.Kolejną rzeczą to ta korozja!!!,mój egzemplarz miał korozję progów i to poważną, uwidaczniały się niezłe dziury od spodu, oraz klapa korodowała tak że wymiana na nową by nawet nie pomogła:). Jakoś nie potrafię zrozumieć dlaczego niemiaszki przez cały okres produkcji golfa III nie potrafili go ocynkować, fiat punto I uważany za najgorsze g...o przez co niektórych miał przynajmniej ocynk i do teraz można spotkać egzemplarz bez śladu korozji. Poza tym samochody niemieckie nie mają w ogóle jakiegokolwiek charakteru, typowe woziła i nic więcej, w dodatku zawsze za wygórowana cenę! po co zatem przepłacać skoro można za tą cenę mieć samochód młodszy,lepiej zabezpieczony przed korozją i tańszy w eksploatacji???. Najbardziej jednak śmieszy mnie zatwardziałość opinii, że auta francuskie, czy też włoskie to lepiej nie podchodź. Co do fiatów to przecież wiadomo że są tańsze, więc ich wyposażenie nie będzie na poziomie golfa, więc dajcie ludzie sobie spokój, fiat to samochód z założenia tani w jeździe, zakupie, i utrzymaniu. Natomiast co do francuzów to się nie zgadzam! miałem przyjemność jeździć citroenem bx z 1987 roku, Francuzi jakoś potrafili ocynkować karoserie, poza tym hydro pneumatyczne zawieszenie to bajka w porównaniu z taczką golfem. I to nie prawda że te auta są awaryjne, psują się tak samo jak inne auta tylko trzeba o to dbać i w odpowiednim momencie wymieniać części a odwdzięczają się bezawaryjną jazdą i niesamowitym komfortem. Przestrzegam wszystkich, którzy zastanawiają się nad kupnem golfa, dobra rada nie kupujcie a nie będziecie żałować. Jeśli chcecie kupić auto tylko dlatego że jest bezawaryjne to nie trafiliście bo również się sypią, natomiast za tą cenę możecie mieć samochody wygodniejsze, w dużo lepszych stanach a co najważniejsze z duszą. Pozdrawiam


jedna z opinii "niezniszczalnego" golfa hehe
wladekreno
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Poland

17 Paź 2009, 07:17

wladekreno, w końcu ktoś coś konkretnie napisał i nie bronił tego syfa na polskich drogach :) ... ale przecież co ja bedę ukrywał mam golfa w domu to nie ma miesiąca żeby coś się nie sypnęło a kolor korozja to już jego nowe motto :D ... MichałSocha, Fakt probe świetna maszynka kumpel przyjeżdżał takowym do szkoły nie kład do niego nic kiedyś mu nawet jakieś etyliny zalał czy coś takiego po prostu bajka a przebieg miał nie mały bo 350 tyś km:D Cali sobie odpuść bo to też już syf teraz jest na naszych drogach no i wystarczy opinia o Calibrze .... :D MichałSocha, A co byś powiedział o fiacie bravo HGT silnik 2.0 R5 147KM przed 1998 rokiem a po miał 154 KM :) No i dźwięk pięciu cylinderków :D miodzio ;)
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Paź 2009, 12:59

I co z tego że jest zła opinia o Calibrze...
Ja też ma złą opinie o BMW i VW zresztą nie tylko Ja...
A i tak ludzie to kupują :roll: Bo w du** mają opinie innych...
[link do oferty na Allegro wygasł]
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

17 Paź 2009, 13:12

Jest jeszcze Nissan 200...
Albo można poszperać trochę za Polo III z 1,6 16v - o mocy 120-125KM.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna