Tavria regulacja zapłonu

tavria regulacja zapłonu

16 Mar 2010, 12:19

witam!

posiadam auto z minionej epoki zaz tavria i następujący problem z zapłonem
powinien według książki wynosić 5 stopni bez katalizatora i 12 z nim
katalizatora się pozbyłem więc u mnie jest to 5
aby mieć idealnie ustawiony zapłon zakupiłem na allegro lampę diodową
(tańszy odpowiednik stroboskopu)
kiedy ustawiam na lampę obroty wyraźnie spadają i trzeba podkręcić na gaźniku
a zapłon wypada na prawie samym końcu regulacji po stronie(-)
kiedy ustawiam na słuch czyli szukam najwyższych obrotów i cofam odrobinę
zapłon wypada mniej więcej na środku regulacji a jak sprawdzam lampą
przy tym ustawieniu pokazuje ok 25 st. może nawet więcej.

myślałem że to lampa jest do kitu ale pożyczyłem od kolegi stroboskop i jest identyko
dodam jeszcze tylko że jest to aparat z czujnikiem halla i przyśpieszaczem mechanicznym i podciśnieniowym oba przyśpieszacze działają dobrze bo sprawdzałem to osobiście
zmieniłem też moduł to samo sprawdziłem też poprawność położenia znaków i wszystko jest ok ponadto ma najechane dopiero 30000 więc raczej nie jest zużyty tan aparat co jest grane?

aha auto na obu nastawach jeździ bez większych różnic
Stempel15
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 16 Mar 2010, 11:54
Miejscowość: polska

Re: Tavria regulacja zapłonu

16 Mar 2010, 17:23

Wot prosta niezawodna ruskaja maszyna
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
    Fałszywe poczucie bezpieczeństwa Fałszywe poczucie bezpieczeństwa
    Pieszy wchodząc na oznaczone pasami przejście często zyskuje fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Jak gdyby fakt, że w tym miejscu ma pierwszeństwo, chronił go przed zagrożeniem. W rzeczywistości na przejściach dla pieszych ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006