Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

08 Lip 2016, 15:13

Witam

Rozglądam się za zmianą samochodu z przeznaczeniem na taksówkę po baaardzo dużym mieście. Był już okular, A6, MG ZT-T, Zafira, a teraz 407SW...

Samochód świeży ze względu na bezproblemowe AC ewentualnie leasing jeśli będzie korzystny (w to wątpie jako, że celujemy w używany).
- Okres używania 2-4 lat.
- Przebieg 50tyś km/rok.
- Zasilanie TYLKO LPG (ewentualnie hybryda - o tym później).
- Samochody TYLKO KRAJOWE z pewnego źródła - bezkolizyjne - bezwypadkowe.
- Ogromnym plusem będzie automat. Nie zautomatyzowany... Automat;) Elektrozawory/Klasyczna grucha. Używanego DSG nie chce. I nie na miasto. Nie przy tych przebiegach. Nie :P
- Tania eksploatacja - prosty zawias, dostępność części, trwałe motory odporne na pracę z LPG, prostota konstrukcji, rozsądny rozmiar kół co by ogumienie nie kosztowało fortuny.
- Zwrotność. Mam już fajną wygodną limuzynę ale promień skrętu i zwis przedni strasznie jest upierdliwy w zatłoczonym mieście.
- Im tańszy tym lepszy (oczywiście nie chodzi o "okazję" tylko normalną cenę dla danego modelu w danym wieku) ;) Wiek max 6 lat.
- Spalanie do 12L LPG po mieście w korach na klimie.
- Pojemność MAX 2.0 - zwyżki w opłatach na taxi w dużym mieście rozbrajają
- Sedan/Kombi/Roomster(lol)


Mam kilka propozycji i przemyśleń:

Peugeot 301/Citroen C Elysse 1.6 115KM - prosta konstrukcja na kraje "rozwijające się". Idioto odporna. Trochę śmiga tego na taksówkach i sobie kierowcy chwalą. Ubogo w środku. Plastikowo. Sporo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Łatwo o auto z niedużym przebiegiem bo dziadkowie działkowicze głównie kupują to auto. Tani sedan. 1.6 oferuję przyzwoitą dynamikę i spalanie jak na rozmiar auta. Były hydrauliczne automaty w 1.6 ale to już rodzynek... Ciężko trafić.

Skoda Roomster 1.4 (BXE o ile się nie mylę) - chyba jedyne auto z grupy VAG które biorę pod uwagę. Ceny nie trzyma jakoś super. Skoda wycofała się z produkcji ze względu na małe zainteresowanie modelem. Mój drugi faworyt. Auto niby małe, ale duże w środku. Mega zwrotne. Czesiek w stodole naprawi w razie "W-u" bo to Fabia/Octavia mechanicznie. Niestety tylko manual.

Opel Astra H 1.4 (90km) - jedyny na łańcuchu. I jest to jedyna forma Opla jaką mogę EWENTUALNIE zaakceptować. Tych to jednak jak na lekarstwo albo spore naloty.

Te samochody oscylują do max 35-38tyś.

Jest jeden wyjątek dla którego jestem w stanie wyłożyć więcej i jest to Prius. Tak Prius. Ale niechętnie wydam całą kwotę na auto. Chyba, że będzie pod nosem na gwarancji dealerskiej. Auris II w kombi są jeszcze po za moim finansowym zasięgiem. Może za dwa lata;) Hatch trochu mały jak trzeba 3 torby na lotnisko wrzucić :)

Ciekawie zapowiada się Fiat Tipo. Automat Aisina znany z Volvo przy czym powinien być trwalszy z takim małym i słabym motorem jak 1.6 Fire. Niestety jest za krótko na rynku - choroby wieku dziecięcego. Nowego auta nie chcę ze wględu na utratę wartości przez pierwsze dwa lata i podwyższone koszty eksploatacji w okresie gwarancji.

Renault Fluence - lepiej wykonany niż powyższe. Droższy. I silnik nie bardzo lubi się z LPG. Dwóch kolegów ma od nowości i są wybitnie nie zadowoleni.

Chevrolet Epica - wszystko fajnie ale trudno trafić krajowy, pojemności, zwis kurczę spory.

Dacia. Słowo plastikowość w stosunku do sedana z grupy PSA nabiera tutaj nowego znaczenia. Silniki absolutnie nie nadają się do LPG. W samochodach od 2014r. hurtowo awarie silników. Może źle znoszą tak ciężki styl pracy? Nie wiem. Nie będę ryzykował. Kumplowi z korporacji 3x wymienili silnik w ciągu 130tyś. km.

VAG'a po całości odrzucam ze względu na silniki i stosunek ceny do jakości.

Może ktoś coś podrzuci.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 205
Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7

Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

08 Lip 2016, 19:25

Civic VIII , IX 1.8
Trwały , bezawaryjny silnik na łańcuchu i oszczędny jak na swoją moc.
Automaty trwałe ale trochę zamulające auto , zagazować spokojnie się da ale trzeba pamiętać o regulacji zaworów co 20 tyś km.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 558
Rejestracja: 28 Sty 2014, 19:41
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

08 Lip 2016, 20:42

Myślałem o nim ale sedan ma z tyłu wielowahacz. Malutki kufer. No i niski jest kurcze.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 205
Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7

Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

12 Lip 2016, 10:38

I tylko tyle? ;) Panowie! No liczę na was ;)
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 205
Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7

Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

12 Lip 2016, 11:01

Z Dacią daj spokój.
Fiat Tipo fajny, widziałem na taksie już. :)
Epicę również widziałem.
Może Hyundai i40? :)
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18193
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

12 Lip 2016, 11:03

Który silnik do LPG?;) Nie znam się w ogóle na koreańskich autach
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 205
Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Mercedes Klasy V Mercedes Klasy V
    Solidny przód i wyjątkowe kształty. Skonstruowana z pasją, z myślą o radościach i wyzwaniach codzienności, nowa Klasa V oferuje zmienny układ wnętrza, a jednocześnie zapewnia imponujące wrażenia podczas jazdy. Przyciąga ...

  • Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

    12 Lip 2016, 11:20

    Pomyłka, jeśli do LPG to i40 odpuść. Niestety silniki mają wtrysk bezpośedni, a szkoda bo auto fajne...
    Za to coś lepszego jest jeszcze.. :)
    [link wygasł]
    Silnik prosty, wolnossący, wbrew pozorom aż taki dynamiczny nie jest, ale poniżej 10s do setki jest :mrgreen:
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18193
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

    12 Lip 2016, 12:08

    Nie no... Optima jest ładna, fajna i wygodna... Ale kurcze daleko jej do zwinnego miejskiego auta ;D
    GorącyMarian
    Początkujący
     
    Posty: 205
    Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: C5X7

    Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

    12 Lip 2016, 13:07

    A może jakiś kombivan w stylu Renault Kangoo, Opel Combo czy Citroen Berlingo w wersjach osobowych? Ostatnio wiozła mnie taka taksówka (Fiat Doblo) i muszę przyznać, że to ciekawe rozwiązanie.
    łysy30
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1992
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 i-vtec 140KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

    12 Lip 2016, 16:43

    Tylko że taxa ma być wygodna, Epica też gabarytowo jest duża :wink:
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18193
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

    12 Lip 2016, 18:36

    Ciężko o używane Doblo Kangoo itd z małym przebiegiem. To auta pracujące. Nikt nie kupuje tego na działkę czy do kościoła
    GorącyMarian
    Początkujący
     
    Posty: 205
    Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: C5X7

    Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

    12 Lip 2016, 21:01

    W innym temacie wrzucałem propozycję Kii Vengii i Hyundaia ix20 z silnikami 1,6. W mieście się sprawdzą, bo małe na zewnątrz i spore w środku z pojemnym bagażnikiem i przesuwaną tylną kanapą.
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12341
    Zdjęcia: 53
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

    12 Lip 2016, 21:35

    Podtrzymuję propozycję co do kanapowozu ale jeśli będziesz bral pod uwagę Vengę oraz ix20 to rzuć okiem na B-Maxa który ma fajny patent z drzwiami i słupkiem, a raczej jego brakiem.
    [link wygasł] (ten silnik jest godny polecenia, na kosiarki 1.0 nie ma co patrzeć)
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18193
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

    12 Lip 2016, 21:51

    A jak silnik 2.5 w Epice? - bo jest jedna ciekawa.
    Marian - wyślę PW.
    Sprawdź sobie auto z Danii (szkody, przebieg) na stronce:
    http://www.samochodyzdanii.pl - poradnik.
    tomekdk
    Zaawansowany
     
    Posty: 515
    Rejestracja: 20 Maj 2016, 16:16
    Miejscowość: Dania
    Prawo jazdy od: 20 01 1998
    Auto: Mazda 3, 2010 r.

    Re: Taxi - uliczny wojownik 30-60tyś.

    12 Lip 2016, 21:57

    Kii Vengii i Hyundaia ix20 nie bralem pod uwage. Nie mialem kontaktu z tymi samochodami zwlaszcza na taxi.

    B-Max wyglada naprawde interesujaco!!! Ale jak to z tymi silnikami przy LPG? Kiedyś prawili, że Ford to nie do LPG. Teraz mamy nowe silniki. Czemu się przyglądać?

    Generalnie temat trzeba mocniej zgłębić. Dostępność części, jakieś recenzję itd. ;) BAAARDZO mocno zgłębię temat ;)

    tomekdk napisał(a):A jak silnik 2.5 w Epice? - bo jest jedna ciekawa.
    Marian - wyślę PW.

    Epica fajne autko. Ale mało zwinne, duże zwisy, duża pojemność (a na taxi są spore zwyżki w dużym mieście ;) )
    GorącyMarian
    Początkujący
     
    Posty: 205
    Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: C5X7
     
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili