Technika zmiany biegu "downshifting"

Technika zmiany biegu "downshifting"

16 Lis 2015, 17:05

Witam,

Chciałbym z Wami skonsultować prawidłową ( szybką i płynną) technikę zmiany biegu na niższy, szczególnie przy zakręcie.

Chcę uniknąć "szarpania" autem podczas zwalniania sprzęgła. Na youtube znalazłem filmy pokazujące 'downshifting'. Kierowcy dodają gazu ( dochodzi do zwiększenia obrotów) dzięki temu podczas zwalniania sprzęgła nie dochodzi do 'szarpania' i przejście na inny bieg jest płynne.

Co o tym sądzicie:
( dojeżdżam do zakrętu, zwalniam. Następuje moment zmiany biegu)

1. wciskam sprzęgło.
2. dodaje gaz ( szybkie muśnięcie pedału z gazem)
3. zmieniam bieg z 3 na 2
4. zwalniam sprzęgło ( dzięki temu, że przed chwilą dodając gazu zwiększyłem obroty nie muszę obawiać się 'szarpania')
5. kręce kierownicą w celu skręcenia w inną ulicę.
6. Koniec manewru. W zależności od sytuacji dodaję gazu, jestem już na prostej drodze.

Chciałbym szczególnie zapytać Was o moment dodania gazu.
Czy ma to być w momencie kiedy sprzęgło jest wciśnięte w całości czy w momencie popuszczania sprzęgła ( ale czy wtedy auto nie przyspieszy? Jestem przecież w momencie skrętu i nie chcę w tym momencie dodatkowo rozpędzać auta)

Dzięki za sugestie i pozdrawiam.
Wlod123
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 16 Lis 2015, 16:45
Auto: Nie mam

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV
    W odpowiedzi na wzrost rynku kompaktowych SUV-ów SsangYong wypuścił w 2015 r. Tivoli, pierwszy swój mały SUV, który natychmiast stał się jej najbardziej popularnym nowym modelem. W ostatnim roku wyprodukowano ...
    "Samoczyszczący się" samochód Nissana
    Mycie samochodu to niezbyt przyjemna, a w dodatku kosztowna konieczność. W odpowiedzi na to Nissan rozpoczął testowanie innowacyjnej powłoki lakierniczej, do której nie przylega błoto, woda ani zwykły brud. Być może ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006