Thalia 1.5 dci, spadek obrotów i gaśnięcie silnika.

07 Wrz 2015, 13:21

Cześć,

od dłuższego czasu mam problem z gasnącym silnikiem. Na początku samochód odpalał, ale dopiero po wciśnięciu pedału gazu przy rozruchu. Jak puszczałem pedał gazu obrotu malały a silnik gasł. Jeżeli potrzymałem auto na wysokich obrotach - 2000/2500, przez 5/10 sekund wówczas pracował bez problemu. Niekiedy zdarzało się, że podczas jazdy auto traciło na chwilkę obroty, ale wracało do prawidłowej pracy, ale przy najbliższym postoju od razu gasł, chyba że udawało mi się podtrzymać wysokie obroty silnika. Wówczas silnik wracał do normalnej pracy.
Od jakiegoś czasu samochód ma problemy z rozruchem, muszę wówczas odpalać z wciśniętym pedałem gazu podtrzymując wysokie obroty przez 5/10 sekund.
Po podpięciu nie wykryto nic szczególnego: świece żarowe, ale to od razu powiedzieli że nie jest przyczyną oraz światła stopu ....
Wymieniłem zawór zwrotny z pompą, po podpowiedzi z serwisu, gdyż zauważono pęcherzyki powietrza w przewodach. Nic nie pomogło. Wymieniłem filtr paliwa, też nic nie pomogło. Kolejny mechanik stwierdził, że przewody paliwowe są nie drożne, więc zostały wyczyszczone. Pomogło na tydzień.

Przy rozruchu jak nie zapala, po kilku sekundach zapalają się lampki: ładowania i temperatury. Jak odpali wówczas jeszcze palą się przez kilka sekund i gasną.

Będę wdzięczny za pomoc.

Może to się jakiś zawór zawiesza!?

Pozdrawiam.
gputowski
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 08 2007
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Renault Thalia I
Silnik: 1.5 dci (65 KM)
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Wrz 2015, 13:32

Hmm z tego co rozumiem pompa w baku wymieniona i filtr paliwa też , podczepiany był pod kompa i nic nie wykryło. Jak wszystko zawiedzie proponuję droga eliminacji wymieniać poszczególne rzeczy :P więc zostają te świece, wtryski, ta pompa przy silniku zakładając że cała instalacja paliwowa jest szczelna, drożna i poprawnie podpiętą i ta pompka działa jak należy i teoretycznie powinno być dobrze :)
roziom3388
Początkujący
 
Posty: 170
Zdjęcia: 39
Auto: Honda Prelude
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2015, 13:41

Nie pompa w baku, tylko pompka ręczna z zaworem zwrotnym przy filtrze paliwa.
Wtryski z tego co mi wiadomo to można sprawdzić - testy przelewowe? A nie od razu wymieniać.

"Wartość" elementów z Twojej rady myślę, że kilkukrotnie przewyższyła wartość całego auta .....

Zapomniałeś jeszcze dodać zawór EGR do tego wszystkiego.
gputowski
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 08 2007
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Renault Thalia I
Silnik: 1.5 dci (65 KM)
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Wrz 2015, 13:54

Próbowaliśmy również wymienić zawór ciśnienia paliwa. Wstawiliśmy 3 inne używane. Po ich zamontowaniu nie chciał zapalić. Wówczas przeczyszczone zostały przewody.
gputowski
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 08 2007
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Renault Thalia I
Silnik: 1.5 dci (65 KM)
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Wrz 2015, 13:57

Czytaj uważnie a kto ci każę od razu wymieniać i napisałem jak JUŻ WSZYSTKO ZAWIEDZIE :) i prostą rzeczą jest że trzeba najpierw zrobić test WTRYSKIWACZY I JEŚLI BĘDZIE COŚ NIE TAK O EWENTUALNIE ZREGENEROWAĆ O ILE SIĘ DA :)
roziom3388
Początkujący
 
Posty: 170
Zdjęcia: 39
Auto: Honda Prelude
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2015, 14:02

"...... najczęstsze objawy określa się na różne sposoby: zimny silnik ciężko odpala, zimny silnik nie ma mocy, silnik stracił moc, auto szarpie, silnik nierówno pracuje, silnik dymi na biało / dymi na czarno, silnik gaśnie w czasie jazdy."

Nic z powyższych u mnie się nie dzieje, więc wtryski odrzucam na chwilę obecną.

A kolektor ssący powietrza?
gputowski
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 08 2007
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Renault Thalia I
Silnik: 1.5 dci (65 KM)
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Subaru Forester
    Średniej wielkości Forester został przetestowany przez Consumer Reports w wersji z mocniejszym, 2,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 184 KM, uzyskując średni wynik 28 mpg, 20 mpg w mieście i 38 mpg na szybkiej trasie. ...

07 Wrz 2015, 14:39

Trzeba obserwować jak szybko narasta ciśnienie paliwa na szynie a do tego potrzebny jest sprzęt. Można zaglądnąć do baku czy nie ma mazutu i innych zanieczyszczeń oraz czy nie ma świecących opiłków metalowych. Na pompie wysokiego cisnienia jest zawór dawki który należy sprawdzić po upewnieniu się że nie ma problemów z dostarczeniem do pompy WC paliwa. Obudowy filtrów paliwa i wężyki od powrotów też potrafią robić niespodzianki jak jeszcze przez filtr paliwa przechodzi powrót.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

07 Wrz 2015, 14:54

Dzięki za konkretną informację.

A więc obstawiasz raczej ścieżkę paliwa?
gputowski
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 08 2007
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Renault Thalia I
Silnik: 1.5 dci (65 KM)
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Wrz 2015, 20:36

Witamy. Rzeczywiście warto podłączyć urządzenie diagnostyczne w celu sprawdzenia przyrostu ciśnienia na listwie paliwowej lub zrobić test przelewów. Regulator w pompie można wymontować i obejrzeć pod kątem opiłków.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

23 Wrz 2015, 09:24

Jeszcze nie zdecydowałem się na sprawdzenie pompy i wtrysków. Na chwilę obecną wymieniłem świece żarowe - widzę, że chociaż lepiej odpala. Świece były już spalone.

Natomiast cały czas jest problem z gaśnięciem silnika: zmniejszają się obroty, niekiedy tak bardzo że auto gaśnie.

Czy może to być ewentualnie silnik krokowy? Czytałem o tym na innych forach. Jak można to ewentualnie sprawdzić?

Co zauważyłem jeszcze to to, że przy pełnym baku problemu z gaśnięciem nie ma.

Przy niepełnym baku widać pęcherzyki powietrza między filtrem a pompą paliwa. Przy pełnym baku jeszcze nie sprawdzałem.

Może to coś z pompą paliwa w baku?
gputowski
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 08 2007
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Renault Thalia I
Silnik: 1.5 dci (65 KM)
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Paź 2015, 10:56

Chciałem powrócić do tematu.
Próbowałem znaleźć jakąś zależność. Znalazłem jedną.
Auto niekiedy ma problemy z odpaleniem - bieg jałowy
Problem powtarza się jak staje na światłach - bieg jałowy
Żona twierdzi, że zdarzyło się na niskim biegu podjeżdżając do skrzyżowania auto gasło - chociaż wydaje mi się, że też podjeżdża na biegu jałowym.

Doczytałem na forach, że może to być kwestia silnika krokowego i przepustnicy. Czy można to w jakiś sposób wykluczyć?
gputowski
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 08 2007
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Renault Thalia I
Silnik: 1.5 dci (65 KM)
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Paź 2015, 19:40

Ja bym jeszcze zastanowił się nad przepływomierzem, przerabiałem to ostatnio w kilku samochodach i wiem że czasem potrafią nie wyrzucać błędów przepływki mimo że jest uszkodzona. Jak wygląda kwestia spalania i czy mocno czuć paliwe, z wydechu?
rsmaniek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001