Toyota camry Resetowanie ECU

14 Mar 2017, 11:56

Witam szanownych zmotoryzowanych wyjadaczy paliwka.
Chcialbym sie dowiedZiec na temat resetowania komputera silnika w mojej Toyocie camry 2.4 benzyna.Nie podoba mi sie to ze po odpieciu akumulatora badz bezpiecznika od ecu, silnik pracuje dalej tak samo nie zachodza zmiany i efekty adaptacji ktorym towarzyszyc powinny typowe objawy niskich obrotow czy falowania obrotow przygasania do momentu zagrzania silnika .Zawsze auto reagowalo na odpiecie akumulatora i czuc bylo ze uczy sie wolnych obrotow teraz jak podlaczam akumulator silnik zachowuje sie tak jak przed odlacZeniem jakby pamietal caly czas poprzedni styl jazdy to sie zmienilo po czysCzeniu prZepustnicy i przeplywki .Dodam iz nawet zmienialem przepustnice i przeplywke jest to samo. Z gory dzieki za pomoc
Kiki123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Toyota

14 Mar 2017, 22:13

Próbowałeś odłączyć akumulator na dłużej np. na całą noc?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Mar 2017, 09:25

Oczywiscie odlaczalem nie raz na cala noc i probowalem wsYstkich metod ,cala elektronika sie kasuje lecz silnik pracuje bez zmian .nigdy nie bylo zadnych bledow i konputer nic nie pokazal.Szukam przycyny poniewaz toyocie doskwiera spadek mocy słabo przyspiesza i probuje polaczyc to w calosc.Po odlaczeniu akumulatora i po odpaleniu ladnie reaguje na pedal gazu i przyspiesza ale tylko przez dwie jazdy potem wraca wszystko spowrotem .Tak jakby do momentu zagrzania ,ale adaptacji zadnej nie czuc
Kiki123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Toyota

16 Mar 2017, 12:06

Kiki123 napisał(a):.Po odlaczeniu akumulatora i po odpaleniu ladnie reaguje na pedal gazu i przyspiesza ale tylko przez dwie jazdy potem wraca wszystko spowrotem
Wygląda na to że może wchodzi w jakiś tryb awaryjny, tu musi coś niedomagać skoro po odłączeniu akumulatora przez jakiś czas jest ok (dwie jazdy).

A z odpalaniem nie masz problemów?
Kiki123 napisał(a):Tak jakby do momentu zagrzania
Czyli jak jest zimny to jest ok?

Sprawdzałeś czy przy wyłączonych odbiornikach prądu typu klima, światła, radio itp. nic się nie zmienia? Ładowanie przy wyższych obrotach jest w normie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Mar 2017, 18:50

Nie ma problemow z odpalaniem ale zaobserwowalem ze jak jest nagrzany to odpala z takim przyduszeniem od strzala ale takim przydlawieniem a na zimnym czysto pali.

Co do kolejnego pytania to czy zimny czy cieply nie ma regoly poprostu po tylu razach odpinania akumulatora zauwazylem ze przez pierwsza jazde reaguje na gaz ladnie przyspiesza ale nie adoptuje sie tak jak wczesniej jak nie bylo z nim problemu obroty zawsze spadaly nisko gdy stwawalem na swiatlach i czuc bylo ze sie uczy a teraz sa obroty stale caly czas wiec cos musi byc na rzeczy i zwiazek jakis
Kiki123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Toyota

16 Mar 2017, 19:03

Jak jezdze dluzej bez odpinania akumulatora to jak jest zimny to slabo reaguje na gaz przy ruszaniu natomiast jak sie zagrZeje to jest bardzo czuly na gaz rwie ale tylko w fazie ruszania potem juz nie czuc i trzeba odpuscic gaz dodac .poprostu ciezko przyspiesza na jednostajnym wciskaniu gazu nierownomiernie zawsze trzeba troche odjac co jest irytujace bo jak go kupilem to ruszal jak z procy im wiec gazu to lecial jak sZalony .czasami cos go budzi do zycia i i wystarczy dotknac pedal gazu lekko i leci ale to juz rzadko . Nobi pora dnia tez tu ma znaczenie bo jak odpalam wieczorem to czuc poprostu ze zyje ale tez chwilowe
Kiki123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Toyota
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    XIX Moto-Piknik NO LIMIT OLSZTYN 2013 / relacja
    Moto-Piknik na lotnisku w Dajtkach już za nami i śmiało możemy stwierdzić że kolejną edycję zaliczamy do udanych. Jest to wyjątkowa impreza w skali regionu i Polski. Nie często możemy zobaczyć tyle obliczy motoryzacji w jednym ...
    Land Rover Discovery - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Samochód zadebiutował w 2016 roku i jest pozycjonowany jako piąte wcielenie tego modelu. Producent zapowiadał, że stanowi on połączenie samochodu terenowego z zaletami SUV-a. Ceny tego modelu startują od 245 900 zł. ...

16 Mar 2017, 19:07

Ladowanie jest ok nigdy nie bylo problemu a klimy nie uzywam nigdy bo nie lubie
Kiki123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Toyota

16 Mar 2017, 19:19

Teraz jeszcze tak czytam że czyściłeś przepływomierz i może go uszkodziłeś. Dlatego może nie przechodzi adaptacji. Odłącz wtyczkę od przepływomierza i zobacz czy coś się zmieni, przejedź się.

Tu nie zawsze będzie pokazywał się błąd. Komputer przy niesprawnym przepływomierzu przechodzi w tryb w którym powinien uśrednić masę przepływającego powietrza oraz powinien dać sygnał do zmniejszenia dawki paliwa, przez co auto powinno mieć mniejsza moc i być słabsze.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Mar 2017, 20:04

Czyscilem przeplywke i przepustnice po czysCzeniu przepisnicy zaczely sie problemy z brakiem adaptacji po odlacEniu akumulatora i dodatkowo przy kaZdym zatrzymaniu obroty ppdskakuja jednorazowo na 1200 .Jezdze tak juz 2 lata o dziwo tydzien temu kupilem przepustnice uzywana z malym przebiegiem i nic sie nie zmienilo bo myslalem ze to ona daje te cyrki i sie uszkodzila przy czysCzeniu .Natomiast prZeplywke czyscilem wiele razy i jest sYsciutka na blysk po odlacZeniu silnik sie dlawi i jest jeszcze gozej a gdy odlacZe albo wyjme z dolotu to silnik gasnie wiec dziala , malo tego pare dni temu podmienilem ja z drugiego samochodu mazdy 6 bo sa identyczne i pierwsze numery te sie zgadzaly i tez roznicy nie bylo wsYstkie objawy byly obecne .oczywiscie prZed podmiana odlaczal akumulator zeby widzial wszystko na nowo .Ale skoro sie nie adoptuje przynajmniej tego nie czuc to moze ciagle jedzie na starych mapach nie wiem nie znam sie gdybam
Kiki123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Toyota

16 Mar 2017, 20:20

hmm... pozostaje Ci chyba podjechanie do kogoś kto ma komputer z możliwością adaptacji i próba przeprowadzenia jej w ten sposób.

Sam jestem ciekaw dlaczego tak jest w sumie wszystko wyeliminowałeś.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Mar 2017, 20:41

Niby w tych samochodach adaptacje robią się same automatycznie bez ingerencji w elektronikę ale może się coś zawiesiło ale z nocą z tego co pamiętam zaczęły się problemy już wcześniej przed czyszczeniem i problem z Adaptacja. Zaczęło się od tego ze raz jechał dobrze raz źle każda jazda wygląda inaczej. Potencjometr pedału gazu mnie jeszcze zastanawia jak go sprawdzić? Bo na pełnym gazie przepustnica otwiera się całkowicie tzn ze działa poprawnie ?? Czy to nie od tego zależy ?
Kiki123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Toyota

19 Mar 2017, 12:18

Kiki123 napisał(a): Bo na pełnym gazie przepustnica otwiera się całkowicie tzn ze działa poprawnie ?? Czy to nie od tego zależy ?
Na pełnym gazie powinna być otwarta, ale to nie oznacza że w pozostałym zakresie działa poprawnie. Przy przepustnicy masz jeszcze czujnik jej położenia TPS który również może przekazywać złe dane jak jest uszkodzony. Generalnie jak by coś było nie tak z przepustnicą lub potencjometrem pedału gazu to auto by podszarpywało, po zdjęciu nogi z gazu silnik mógłby się przycinać na obrotach itp.

Jak sprawdzić taki czujnik czy pedał gazu? Trzeba sprawdzić napięcie liniowe wciskając pedał gazu. Podpinamy miernik i mierzymy napięcie lub rezystancję zmieniając położenie przepustnicy, pedału w tym momencie powinniśmy spodziewać się liniowego przyrostu np. od 0,5 - do 5V tu wartości mogą być różne w zależności o pracy takiego czujnika. Najważniejsze jest to, aby wartości zmieniały się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia czujnika (wciskania pedału gazu w twoim przypadku). Nagłe przeskoki wartości oznaczają, że oporowa warstwa potencjometru jest uszkodzona, wytarta czyli po prostu zużyta.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Mar 2017, 15:36

Ale z tego co piszesz to by sie zgadzalo auto poszarpuje zwlaszcza na goracym silniku w jezdzie po miescie slabo przyspiesza ale jest bardzo czule na dotyk gazu poszarpuje i zrywa ,przy kazdym stawaniu faluja pojedynczo obroty i jak chce dodac gazu zanim nie opadna to wyruwa do przodu z tych obrotow zawsze musze poczekac az opadna trwa to 2-3 sekundy.co do przepistnicy jest elektroniczna i nie ma w niej potencjometru tylko krokowy .potencjometr jest przykrecony w pedale gazu z mala rekulacja gora dol jak w kazdej toyocie .jeszcze jedna rZecz mnie zastanawia dlaczego na tempomacie przyspiesza dobrze i normalnie a gdy wciskam pedal gazu to musze to robic z wyczuciem no i silnik glosniej pracuje nie ciagnie od niskich obrotow ruszajac , natomiast na tempomacie ktory uaktywnia sie dopiero przy 60-70km ladnie przyspiesza i nie slychac prawie silnika .moze faktycznie ten czujnik polozenia pedalu gazu szwankuje bo raz dotkne delikatnie i rwie do przodu a raz jakbym przyczepke mial z tylu ze zwirem
Kiki123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Toyota

20 Mar 2017, 15:51

Tez wydaje mi sie ze temperatura silnika ma znaczenie bo jak go kupilem latał czy zimny czy cieply a im cieplejszy to lepszego kopa mial a teraz jak sie zagrZeje to czuly i zrywny jest na dotyk gazU przy ruszaniu ale tylko w pewnym zakresie ppczatkowego ruszania pozniej juz nie ciagnie chyba ze dodaje bardzo pomalu gaz to wtedy rozpedza sie inaczej nie ma mowy o dynamicznej jezdzie bo dasz za duzo gazu misisz cofac noge .mysle ze opisalem to dosc dokladnie by ktos mogl okreslic co za to odpowiada :)
Kiki123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Toyota