Toyota GT86 albo Megane RS na codzień?

31 Sie 2015, 12:16

W zeszłym roku szukalem tu następcy Laguny i doradziliście mi jeden fajny model – Lexusa GS430 i może teraz też się uda. Małe tło:

Sytuacja się nieco zmieniła od wtedy i jestem zmuszony do kupna max pięcioletniego samochodu (tak, rocznikiem się nie jeździ, ale wytłumaczcie to leasingowi) który będzie miał pełną FV. Z wymagań mam teoretycznie niewiele, bo tylko duża benzyna (minimum te trzy litry) nadająca się na trasy, do 80-120k pln i fajnie jakby było to coś innego niż sedan i na pewno nie suv no i nie VAG ani Audi, ostatecznie Mercedes i BMW z niemieckich, ale niestety w praktyce okazuje się, że nie ma tak łatwo. Nie potrzebuje jakiegoś mega luksusowego samochodu ani krowy wielkości Audi A8 Long, może za 20 lat, GS 430 też nie do końca mi pasuje, najlepszy w nim jest silnik.

Faworytem była Laguna Coupe w wersji z 3.5 V6 i skrętna tylną osią, ale nie da się jej niestety dostać. Jako że budżet mam stosunkowo niewielki (najlepiej do 80k pln brutto, mogę naciągnąć do 120-130k, trochę więcej do 150k niby też ale musiałbym widzieć naprawdę duży sens w dołożeniu) to jest problem z pogodzeniem wymagań. Dla uświadomienia, [link do oferty na Allegro wygasł], zostało całe 50 sztuk wliczając suvy i niemce z czego do kupna nadaje się pewnie z 10 sztuk.

Mocno zastanawiałem się nad BMW F10, ale to jest za drogie (160k pln) i zwyczajnie mi się nie podoba, chociaż samochodowi jako takiemu niczego nie brakuje, żeby nie było, wiem że to kawał fajnego pojazdu.

Mercedesy C/CLS/podobne to tez raczej nie w tej cenie i zwyczajnie nie przekonują mnie, nie podoba m się ich design a utrzymanie pewnie by mnie zjadło – samochodem będę jeździł niewiele, góra 15kkm rocznie więc wszelkie koszty będa mocno widoczne w cenie za kilometr.

Z kolei GS 450h to już nie to samo coGS430, hybryda z V6 to zwyczajnie gorszy zestaw niż samo V8. IS nieosiągalny.

Pomyślałem, że skoro nie znajdę czegoś z tego segmentu to może zrezygnować z szukania używanego i wziąc się za jakiś tani nowy? Niestety, objeździłem sporo salonów i modeli i chyba Lexus i poprzednik mnie zepsuly, te Mondea, Mazdy 6, Avensisy i wszystko inne z segmentu D jest zwyczajnie nudne i nijakie, zwłaszcza z tymi malutkimi silnikami ktore tam są – np. Mondeo 1.0, no kto to widział.

Jako że jeżdzę niewiele (15kkm rocznie) to może dobrym rozwiązaniem byłby inny kierunek i coś pokroju Toyoty GT86/Subaru BRZ czy Megane RS albo GT? Boxerem nigdy nie jeździłem, na jazdę próbną jestem dopiero umówiony a z kolei Megane jeździło mi się bardzo fajnie (tylko twardo, ale to wiadomo) mimo że to takie sobie FWD, obie mam w zasięgu budżetu i nie musiałbym się babrać z kupnem używanego. Tam są małe silniki, ale to trochę innego rodzaju samochody i w nich mi to nie przeszkadza.

Teraz pytanie i powód tego przydługiego wstępu: czy przesiadka na dłużej z dużych, wygodnych samochodów jak Laguna/Lexus GS do czegoś tak małego i twardego przy przebiegach rzędu 15kkm rocznie i sporadycznych trasach po max 400km ma sens? Po krótkich jazdach jestem na tak, ale czy np. 200Km w takim Megane nie będzie powodować, że będę miał ochotę pozbyć się tego samochodu po pół roku? Czy to nie są zbyt pseudosportowe samochody aby nadawały się do codziennej eksploatacji? Nigdy nie jeździłem hothatchami więc pytam.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

31 Sie 2015, 12:52

Nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem IS'a.
Zobacz na nową Mazdę,Mondeo,Accord'a,Avensis.
Infiniti,jak coś mniejszego to zobacz nowego Civic'a albo poczekaj na nowego Type-R podstawowa wersja ma kosztować ok 140k.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

31 Sie 2015, 13:05

hmd napisał(a): Niestety, objeździłem sporo salonów i modeli i chyba Lexus i poprzednik mnie zepsuly, te Mondea, Mazdy 6, Avensisy i wszystko inne z segmentu D jest zwyczajnie nudne i nijakie, zwłaszcza z tymi malutkimi silnikami ktore tam są – np. Mondeo 1.0, no kto to widział
jak widzisz kieł te auta odpadają :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Sie 2015, 13:20

Ale np taki Avensis czy Accord w Executive robi robotę albo te nowe Mazdy 6, ale co kto woli :ok:
Może jeszcze raz trzeba te auta przejrzeć.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

31 Sie 2015, 15:35

Ze znalezieniem używanego nie jest tak prosto, IS z fakturą to rzadki widok, FV musi być koniecznie bo inaczej nie ma sensu kupno tego samochodu, chodzi o podatki.

Chodzi o to, że ciężko mi się przestawić na droższy samochód z gorszym silnikiem, bo co mi po roczniku czy masujących fotelach skoro napęd jest słabszy niż w dwa razy starszym Lexusie. Nie muszę już mieć wygodnego 'krążownika', a skoro mnie nie stać na coś nowszego tego samego poziomu to myślę czy nie pójść w coś takiego pseudosportowego co powinno dać dużo więcej przyjemności z jazdy niż taki Avensis.

Jeździć będę i tak głównie sam tak więc miejsce w środku nie ma znaczenia, martwię się tylko czy to nie będzie zbyt twarda deska na dłuższą metę, o spalanie się nie martwię, a koszty utrzymania mam nadzieję że będą niskie w nowym samochodzie i przez pierwsze 2 lata nie dołożę jakoś dużo do niego.

Chcę wyciągnąć możliwie jak najwięcej przyjemności za dostępny budżet ale jednocześnie nie skazując się na trzymanie drugiego samochodu na trasy, i tak mam jeszcze jeden a przy moich przebiegach one teraz więcej stoją niż jeżdzą.

W Lagunie czy Lexusie lubię sobie czasem wcisnąć gaz do końca i posłuchać jak pracuje silnik, dodatkowo nie mam problemów z wyprzedzaniem ciężarówek. Tutaj skoro nie mogę mieć fajnego silnika to może niech będzie w miarę ciekawy silnik, ale za to dużo lepsza trakcja i inny charakter jazdy, to też jest ciekawe. Jakbym chciał coś co wozi z punktu A do punktu B to bym kupił jakiegoś turbodiesla, tych to jest pełno na każdym rogu z pełnymi fakturami ;)
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

31 Sie 2015, 15:50

Walnę hasło evo X ... jest w miarę wygodne, po programie więcej niż szybkie, wszystkie bolączki rozpracowane przez znawców tematu, serwis przystępny... no i frajda z jazdy :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać?
    Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ...

31 Sie 2015, 22:37

O, dzisiaj widziałem takiego czarnego, tzn. najpierw słyszałem, potem wpadł, obrócił się na małym placyku i pojechał, fajny samochód, fakt :mrgreen:

Gorzej, że aktualnie są całe 3 sztuki z FV ale przyjrzę się bo wczesniej nie bralem pod uwagę, dzięki za typ.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009