Trasa Katowice - Kraków A4

Trasa Katowice - Kraków A4

05 Wrz 2009, 19:03

Witam wszystkich

Za tydzień w niedzielę wybieram się w trasę z Wrocławia na lotnisko do Balic pod Kraków. Z Wrocka do Katowic problemów zbytnio nie ma, ale co z resztą trasy?? Z Katowic na lotnisko w Balicach będę jechał w godzinach porannych (7, 8 rano) i teraz pytanie czy mogę spokojnie przejechać autostradą czy lepiej wybrać inne trasy?? Czy inni doświadczeni na tym odcinku mogą mi napisać czy w tak rannych godzinach w niedzielę będę miał szczęście przejechać spokojnie, czy mogę się już liczyć z utrudnieniami??

Nie mam zbytniego pojęcia o okolicach od Katowic do Krakowa tak więc A4 byłoby dla mnie najlepszym rozwiązaniem :)

Ile mniej więcej zajmuje trasa z Katowic do Krakowa uwzględniając ograniczenia na tym odcinku??

Z góry dzięki z odpowiedzi :)
fillip
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 05 Wrz 2009, 18:49
Miejscowość: Wrocław

06 Wrz 2009, 09:19

Śmigaj spokojnie A4 w Krakowie będzie bezpośredni zjazd z A4 na lotnisko o ile dobrze pamiętam a trasa o tej godzinie powinna Ci zając do 80 minut.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1831
Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Nissan Primera WP11-144
Silnik: QG18DE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Wrz 2009, 11:35

Często jestem na A4.Napiszę tak - jadąc do Krakowa A4 między Katowicami a Krakowem o tych godzinach,to jest twoje ryzyko - czasami jest tak,że jedziesz normalnie,a czasami tak,że stoisz w korkach albo jak jedziesz to żółwim tempem.Nie można dać 100% pewności,że o tej akurat godzinie przejesz bez problemów.Różnie tam bywa.Np. wystarczy,że zdarzy się mała stłuczka(nie wspomnę o czymś poważniejszym) i już jest korek na kilka kilometrów.Wystarczy nawet,że ktoś przebije koło.Też korek na kilka km.Najgorsze jest bowiem to,że w kierunku Krakowa jedzie się stroną północną i w razie jakiejś awarii,nie ma gdzie zjechać i trzeba stać na pasie do jazdy w kierunku Krakowa.A wszyscy tam podąrzający muszą omijać i robi się wolą rzeczy korek.A zjechać tam już nie ma za bardzo gdzie,żeby te ewentualne korki ominąć.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Wrz 2009, 17:18

Oki :) dzięki za informacje

A możecie mi w takim razie podać jakąś alternatywną drogę. Jakie miejscowości wklepać ma żółtodziób na tej trasie do gpsa by spokojnie dojechać na czas omijając tą nieszczęsną część A4??
fillip
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 05 Wrz 2009, 18:49
Miejscowość: Wrocław

06 Wrz 2009, 20:40

Jeżeli masz CB radio,to jesteś uratowany.A jeżeli nie,to masz pecha i musisz sam podjąć decyzję jak jechać.
Alternatywą jest droga przez Chełmek - z A4 trzeba zjechać na E-75(1,S1) w kierunku Bielska i dalej kierować się na drogę 934 i 780 i dalej na 774.Tam nie ma żadnych objazxdów i remontów(przynajmniej w zeszłym tygodniu nic nie było),ruchu też nie ma dużego,a i asfalcik jest całkiem niezły.Trasa godna polecenia.
Inna alternatywa to droga 79 - z A4 trzeba zjechać na S1 w kierunku CVzęstochowy i za około 5 km zjechać na drogę 79 prowadzącą przez Jaworzno,Chrzanów,Trzebinię.Nie wiem,jaki jest ruch na tej drodze ani czy są jakieś remonty,ponieważ tamtędy mi nie po drodze,więc tam nie jeżdżę(jak jadę w kierunku Krakowa,to drogą780).
A teraz wracająć do CB radia - jak masz,to warto wołać już od Katowic,jak wygląda A4 na Kraków od skrzyżowania z S1.Jak będą korki,to zjeżdżać na S1 na bielsko lub Częstochowę,a jak będą wołać,że idzie na bieżąco,to jechać dalej na Kraków A4.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Czy na pewno stać Cię na diesla? Czy na pewno stać Cię na diesla?
    Myślisz, że spalanie to jedyne koszta eksploatacji? A co z osprzętem silnika, wyeksploatowaniem samochodu i eksploatacją miejską. Diesel nagrzewa się po 10-15km w mieście. Wtedy ropniak pali 2x więcej jak nie więcej, W dodatku ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006