UAZ

UAZ

18 Sty 2010, 02:17

Witam jestem tu nowy i mam do Was dwa pytania.
Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem UAZ-a 469B i ciekawi mnie fakt czym różni się model 469B od modelu 31512, a drugie pytanie to czy nowe UAZ-y typu Hunter, Patriot, Pickup czy Simbir mają blokady dyferencjałów.
Bo trzeba przyznać że modele 469B są świetne w teren ale brakuje blokad.

Z góry dzięki wszystkim za odp.
Paweł88
Nowicjusz
 
Posty: 28
Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
Miejscowość: Ostrołęka

Re: UAZ

18 Sty 2010, 08:28

blokady można zakupić nie jest problem ;)
są automatyczne (krzywkowe) a produkują też 100% mechaniczne,

co do różnic, inne wskaźniki inne rozmieszczenie, inne troszkę wnętrze, zmodernizowany trochę silnik, w końcowej fazie produkcji możliwe tarcze hamulcowe z przodu.
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6626
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: UAZ

18 Sty 2010, 15:35

Aha dzięki, a tak z ciekawości czy blokady można dokupić w sensie że wybrać droższą wersję pojazdu czy trzeba kombinować na własną rękę ?
To że UAZ 469B nie ma blokad to się nie dziwie jest przecież z 1972 r. ale chyba już takie modele jak hunter czy patriot powinny mieć to już w standardzie.
Paweł88
Nowicjusz
 
Posty: 28
Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
Miejscowość: Ostrołęka

Re: UAZ

18 Sty 2010, 18:49

nim wjedziesz w jakas glebsza kaluze zabezpiecz dobrze aparat zaplpnowy i kopulke bo skonczysz tak :wink:
Image
UAZ jest ok ale jest cholernie awaryjny i zazwyczaj wiecej czasu spedza sie w garazu niz w terenie :mrgreen:
pozdrawiam :wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Rejestracja: 21 Gru 2009, 21:32
Miejscowość: Giżycko

Re: UAZ

18 Sty 2010, 19:17

Nie to co samurai :mrgreen: :twisted:
samurajsj700
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5386
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 24 Lis 2009, 20:38
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: UAZ

18 Sty 2010, 20:18

nie przesadzajcie koledzy jak się dba to nie jest awaryjny ;)

[link wygasł]
blokady tego typu chodzą po 700 nowe ;) w nowszych blokady też nie ma w standardzie
w zasadzie nie wiem czemu uważasz że lekki samochód powinien mieć blokade w standardzie?
jak dla mnie w wielu przypadkach młodzi kierowcy używający blokady robią o wiele więcej blędów, i są mniej skuteczni ;) tzreba myśleć panowie :mrgreen: a nie blokady winch i FAJAAAA!! :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6626
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla 2017 - wersja amerykańska Toyota Corolla 2017 - wersja amerykańska
    Wiemy już, jak będzie wyglądała Corolla 2017 dostępna w Ameryce. Bestseller Toyoty ma przeprojektowany przód, unowocześnione wyposażenie we wnętrzu i nowe systemy bezpieczeństwa. Górny grill jest teraz jeszcze ...
    Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików
    Pyłki są zmorą nie tylko alergików, ale także kierowców bez względu na to, czy są na nie uczuleni czy nie. Dlaczego? Pyłki osadzające się na szybach samochodu potrafią ograniczać pole widzenia, a jazda w takich ...

  • Re: UAZ

    18 Sty 2010, 21:33

    pocieszny napisał(a):jak dla mnie w wielu przypadkach młodzi kierowcy używający blokady robią o wiele więcej blędów, i są mniej skuteczni ;) tzreba myśleć panowie :mrgreen: a nie blokady winch i FAJAAAA!! :mrgreen:

    Zgadzam się, bez blokad trzeba pomyśleć jak podjechać żeby nie polec na wykrzyżu. Dużo osób myśli dobra, but, polegnę to winda i jadę dalej ale fajniej jest zastanowić się i przejechać na kołach bez windy, a używać jej tylko w ostateczności.
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1899
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 13:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: UAZ

    18 Sty 2010, 21:41

    Jogi4x4 napisał(a):Zgadzam się, bez blokad trzeba pomyśleć jak podjechać żeby nie polec na wykrzyżu. Dużo osób myśli dobra, but, polegnę to winda i jadę dalej ale fajniej jest zastanowić się i przejechać na kołach bez windy, a używać jej tylko w ostateczności.


    Zgadzam się z tobą nie sztuka z windą tylko na kołach :wink:
    samurajsj700
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5386
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 24 Lis 2009, 20:38
    Miejscowość: Czernichów/ Sląska
    Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
    Silnik: 90/70/70
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    Re: UAZ

    18 Sty 2010, 22:12

    No może i macie rację, ale taka marka jak UAZ słynąca z dobrych terenowych konstrukcji powinna jednak montować już blokady w samochodach z 2xxx r.
    Teraz już praktycznie wszystkie prawdziwe terenówki mają w standardzie takie blokady,
    nieraz jest to niezbędne w pokonaniu trudnej przeszkody terenowej.
    Takie jest przynajmniej moje skromne zdanie.
    Paweł88
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
    Miejscowość: Ostrołęka

    Re: UAZ

    18 Sty 2010, 22:39

    jest to niezbędne w wielkich ciężkich klocach które nie mają prześwitu ani wykrzyżu,
    zapewniem cię że seryjnym UAZem 469 (moim wojskowym) na seryjnej gumie JA192 bez załączania blokady (mam mechaniczną 100% była już jak kupiłem auto :mrgreen: ) objadę każdą seryjną terenówkę z blokadami :mrgreen:
    MercG, Partol, Mitsu mają o wiele mniejszy prześwit i w standardzie o wiele mniejze możliwości, w UAZie zakłądasz gume i jazda :grin:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6626
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: UAZ

    18 Sty 2010, 23:12

    Obecnie produkowane prawdziwe terenówki bez blokad (nie włączając w to blokady centralnej) (rama, przynajmniej 1 sztywny most, reduktor) :
    Suzuki Jimny/Mazda AZ Offroad
    Toyota LC120 (można domówić 100%) fabrycznie może występować system A-TRAC czyli blokada przez dohamowanie koła.
    Santana PS-10 / Anibal
    Santana 300/350
    Iveco Massif ( w drogim pakiecie terenowym są 2 blokady, snorkel itp. w serii brak)
    Land Rover Defender
    Jeep Wrangler (oprócz Rubicon)
    Tata Sumo /Safari/Grand Safari
    UAZ
    Łada Niva
    Suzuki Gypsy King
    to tak z pamięci.
    @Paweł88 kolego ile masz obecnie produkowanych prawdziwych terenówek z blokadami, tych na ramie ze sztywnym mostem, reduktorem? Mało, bo jest to drogie wyposażenie i tak jeśli już jest to nieliczni tego używają w nowych autach.
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1899
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 13:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: UAZ

    19 Sty 2010, 00:03

    A czym się różni zwykła blokada od blokady centralnej ?
    Wiem że moja wiedza w tej dziedzinie motoryzacji jest znikoma ale od czego mamy fora :)
    Z tego co mi wiadomo to właśnie Niva ma blokadę centralną.
    Paweł88
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
    Miejscowość: Ostrołęka

    Re: UAZ

    19 Sty 2010, 00:16

    Paweł88 napisał(a):A czym się różni zwykła blokada od blokady centralnej ?
    Wiem że moja wiedza w tej dziedzinie motoryzacji jest znikoma ale od czego mamy fora :)
    Z tego co mi wiadomo to właśnie Niva ma blokadę centralną.

    Jeśli auto nie osiada centralnego mechanizmu różnicowego np. UAZ to napęd jest przekazywany sztywno na obie osie w stosunku 50-50, jeśli natomiast auto posiada centralny mechanizm różnicowy to napęd może myć przekazywany w stosunku 0-100 i blokada centralnego mechanizmu różnicowego (np. w terenie) blokuje rozdzielanie napędu tak aby było 50-50 czyli równo na obie osie, czyli tak jak na sztywno. Natomiast w mostach napędowych jest to tak że np. auto złapało wykrzyż i lewe tylne koło jest w powietrzu a prawe tylne na ziemi i mechanizm różnicowy tak rozdzieli moc pomiędzy te koła że to które ma mniejszy opór toczenia przejmie napęd, czyli to w powietrzu, będzie się kręcić ale auto nie ruszy, więc blokada ma za zadanie rozłożyć napęd dostarczany do kół również w stosunku 50-50 tak żeby koło w powietrzu i to zaparte na ziemi otrzymały tyle samo napędu a nie 100% dla koła w powietrzu.
    Najprościej mówiąc blokada centralna blokuje rozdział napędu pomiędzy przedni i tylny most napędowy a blokada w moście blokuje rozdział napędu pomiędzy prawe i lewe koło.
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1899
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 13:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: UAZ

    19 Sty 2010, 00:31

    Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to jeśli niva złapie wykrzyż to czy z centralną blokadą czy bez i tak napęd będzie przekazywany na te koła które nie maja przyczepności tak ? :)
    Paweł88
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
    Miejscowość: Ostrołęka

    Re: UAZ

    19 Sty 2010, 00:39

    w każdym aucie tak będzie, nie tylko przy wykrzyżu ale i w błocie i na śliskiej trawie i w wielu innych przypadkach
    do jazdy dla zabawy blokady nie są potrzebne a często wiele z tej zabawy właśnie zabierają :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6626
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)
     
    • Warto przeczytać
    • Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Master Truck
      SuperOES & BMW Challenge - 10.03.2012, Tor Poznań - zdj. 8
      Fiat Freemont Cross
      Samochody z graffiti