UAZ

UAZ

18 Sty 2010, 02:17

Witam jestem tu nowy i mam do Was dwa pytania.
Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem UAZ-a 469B i ciekawi mnie fakt czym różni się model 469B od modelu 31512, a drugie pytanie to czy nowe UAZ-y typu Hunter, Patriot, Pickup czy Simbir mają blokady dyferencjałów.
Bo trzeba przyznać że modele 469B są świetne w teren ale brakuje blokad.

Z góry dzięki wszystkim za odp.
Paweł88
Nowicjusz
 
Posty: 28
Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
Miejscowość: Ostrołęka

Re: UAZ

18 Sty 2010, 08:28

blokady można zakupić nie jest problem ;)
są automatyczne (krzywkowe) a produkują też 100% mechaniczne,

co do różnic, inne wskaźniki inne rozmieszczenie, inne troszkę wnętrze, zmodernizowany trochę silnik, w końcowej fazie produkcji możliwe tarcze hamulcowe z przodu.
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6626
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: UAZ

18 Sty 2010, 15:35

Aha dzięki, a tak z ciekawości czy blokady można dokupić w sensie że wybrać droższą wersję pojazdu czy trzeba kombinować na własną rękę ?
To że UAZ 469B nie ma blokad to się nie dziwie jest przecież z 1972 r. ale chyba już takie modele jak hunter czy patriot powinny mieć to już w standardzie.
Paweł88
Nowicjusz
 
Posty: 28
Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
Miejscowość: Ostrołęka

Re: UAZ

18 Sty 2010, 18:49

nim wjedziesz w jakas glebsza kaluze zabezpiecz dobrze aparat zaplpnowy i kopulke bo skonczysz tak :wink:
Image
UAZ jest ok ale jest cholernie awaryjny i zazwyczaj wiecej czasu spedza sie w garazu niz w terenie :mrgreen:
pozdrawiam :wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Rejestracja: 21 Gru 2009, 21:32
Miejscowość: Giżycko

Re: UAZ

18 Sty 2010, 19:17

Nie to co samurai :mrgreen: :twisted:
samurajsj700
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5386
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 24 Lis 2009, 20:38
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: UAZ

18 Sty 2010, 20:18

nie przesadzajcie koledzy jak się dba to nie jest awaryjny ;)

[link wygasł]
blokady tego typu chodzą po 700 nowe ;) w nowszych blokady też nie ma w standardzie
w zasadzie nie wiem czemu uważasz że lekki samochód powinien mieć blokade w standardzie?
jak dla mnie w wielu przypadkach młodzi kierowcy używający blokady robią o wiele więcej blędów, i są mniej skuteczni ;) tzreba myśleć panowie :mrgreen: a nie blokady winch i FAJAAAA!! :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6626
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Motor Show Awards 2016 zostały przyznane Motor Show Awards 2016 zostały przyznane
    Już po raz trzeci rozstrzygnięty został konkurs, w którego kapitule zasiadają znamienici polscy dziennikarze motoryzacyjni. Konkurs dość specyficzny, bo jedynym kryterium wyłonienia nagrody jest subiektywne spojrzenie, ...
    Moto Session 2016 / relacja Moto Session 2016 / relacja
    Lubelskie Święto Motoryzacji to coroczne targi Moto Session. W tym roku również je odwiedziliśmy żeby pokazać Wam zdjęcia z tej motoryzacyjnej imprezy. Na targach można było pooglądać nowe modele samochodów ...

  • Re: UAZ

    18 Sty 2010, 21:33

    pocieszny napisał(a):jak dla mnie w wielu przypadkach młodzi kierowcy używający blokady robią o wiele więcej blędów, i są mniej skuteczni ;) tzreba myśleć panowie :mrgreen: a nie blokady winch i FAJAAAA!! :mrgreen:

    Zgadzam się, bez blokad trzeba pomyśleć jak podjechać żeby nie polec na wykrzyżu. Dużo osób myśli dobra, but, polegnę to winda i jadę dalej ale fajniej jest zastanowić się i przejechać na kołach bez windy, a używać jej tylko w ostateczności.
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1896
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 13:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: UAZ

    18 Sty 2010, 21:41

    Jogi4x4 napisał(a):Zgadzam się, bez blokad trzeba pomyśleć jak podjechać żeby nie polec na wykrzyżu. Dużo osób myśli dobra, but, polegnę to winda i jadę dalej ale fajniej jest zastanowić się i przejechać na kołach bez windy, a używać jej tylko w ostateczności.


    Zgadzam się z tobą nie sztuka z windą tylko na kołach :wink:
    samurajsj700
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5386
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 24 Lis 2009, 20:38
    Miejscowość: Czernichów/ Sląska
    Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
    Silnik: 90/70/70
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    Re: UAZ

    18 Sty 2010, 22:12

    No może i macie rację, ale taka marka jak UAZ słynąca z dobrych terenowych konstrukcji powinna jednak montować już blokady w samochodach z 2xxx r.
    Teraz już praktycznie wszystkie prawdziwe terenówki mają w standardzie takie blokady,
    nieraz jest to niezbędne w pokonaniu trudnej przeszkody terenowej.
    Takie jest przynajmniej moje skromne zdanie.
    Paweł88
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
    Miejscowość: Ostrołęka

    Re: UAZ

    18 Sty 2010, 22:39

    jest to niezbędne w wielkich ciężkich klocach które nie mają prześwitu ani wykrzyżu,
    zapewniem cię że seryjnym UAZem 469 (moim wojskowym) na seryjnej gumie JA192 bez załączania blokady (mam mechaniczną 100% była już jak kupiłem auto :mrgreen: ) objadę każdą seryjną terenówkę z blokadami :mrgreen:
    MercG, Partol, Mitsu mają o wiele mniejszy prześwit i w standardzie o wiele mniejze możliwości, w UAZie zakłądasz gume i jazda :grin:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6626
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: UAZ

    18 Sty 2010, 23:12

    Obecnie produkowane prawdziwe terenówki bez blokad (nie włączając w to blokady centralnej) (rama, przynajmniej 1 sztywny most, reduktor) :
    Suzuki Jimny/Mazda AZ Offroad
    Toyota LC120 (można domówić 100%) fabrycznie może występować system A-TRAC czyli blokada przez dohamowanie koła.
    Santana PS-10 / Anibal
    Santana 300/350
    Iveco Massif ( w drogim pakiecie terenowym są 2 blokady, snorkel itp. w serii brak)
    Land Rover Defender
    Jeep Wrangler (oprócz Rubicon)
    Tata Sumo /Safari/Grand Safari
    UAZ
    Łada Niva
    Suzuki Gypsy King
    to tak z pamięci.
    @Paweł88 kolego ile masz obecnie produkowanych prawdziwych terenówek z blokadami, tych na ramie ze sztywnym mostem, reduktorem? Mało, bo jest to drogie wyposażenie i tak jeśli już jest to nieliczni tego używają w nowych autach.
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1896
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 13:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: UAZ

    19 Sty 2010, 00:03

    A czym się różni zwykła blokada od blokady centralnej ?
    Wiem że moja wiedza w tej dziedzinie motoryzacji jest znikoma ale od czego mamy fora :)
    Z tego co mi wiadomo to właśnie Niva ma blokadę centralną.
    Paweł88
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
    Miejscowość: Ostrołęka

    Re: UAZ

    19 Sty 2010, 00:16

    Paweł88 napisał(a):A czym się różni zwykła blokada od blokady centralnej ?
    Wiem że moja wiedza w tej dziedzinie motoryzacji jest znikoma ale od czego mamy fora :)
    Z tego co mi wiadomo to właśnie Niva ma blokadę centralną.

    Jeśli auto nie osiada centralnego mechanizmu różnicowego np. UAZ to napęd jest przekazywany sztywno na obie osie w stosunku 50-50, jeśli natomiast auto posiada centralny mechanizm różnicowy to napęd może myć przekazywany w stosunku 0-100 i blokada centralnego mechanizmu różnicowego (np. w terenie) blokuje rozdzielanie napędu tak aby było 50-50 czyli równo na obie osie, czyli tak jak na sztywno. Natomiast w mostach napędowych jest to tak że np. auto złapało wykrzyż i lewe tylne koło jest w powietrzu a prawe tylne na ziemi i mechanizm różnicowy tak rozdzieli moc pomiędzy te koła że to które ma mniejszy opór toczenia przejmie napęd, czyli to w powietrzu, będzie się kręcić ale auto nie ruszy, więc blokada ma za zadanie rozłożyć napęd dostarczany do kół również w stosunku 50-50 tak żeby koło w powietrzu i to zaparte na ziemi otrzymały tyle samo napędu a nie 100% dla koła w powietrzu.
    Najprościej mówiąc blokada centralna blokuje rozdział napędu pomiędzy przedni i tylny most napędowy a blokada w moście blokuje rozdział napędu pomiędzy prawe i lewe koło.
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1896
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 13:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: UAZ

    19 Sty 2010, 00:31

    Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to jeśli niva złapie wykrzyż to czy z centralną blokadą czy bez i tak napęd będzie przekazywany na te koła które nie maja przyczepności tak ? :)
    Paweł88
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Rejestracja: 18 Sty 2010, 02:09
    Miejscowość: Ostrołęka

    Re: UAZ

    19 Sty 2010, 00:39

    w każdym aucie tak będzie, nie tylko przy wykrzyżu ale i w błocie i na śliskiej trawie i w wielu innych przypadkach
    do jazdy dla zabawy blokady nie są potrzebne a często wiele z tej zabawy właśnie zabierają :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6626
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
    Miejscowość: z błota ;)
     
    • Warto przeczytać
    • Grand Turismo Polonia 2008
      Porsche 911 Turbo S
      EMS Brussels
      WST 1/4 MILI
      Audi A8 hybrid, 5