Ubytek płynu chłodzącego - Audi a4 1995

30 Wrz 2014, 09:03

Witam jestem posiadaczem audi a4 1995 1.8 b-g jestem tu nowy mam pewien problem
1 .Od jakiegoś czasu szybko ubywa mi płynu chłodzącego
2. Woda kapie z tłumika bardzo intensywnie
3. Na biegu jałowym pod dodaniu i puszczeniu z gazu silnik faluje
4. Nadmuch nie dmucha ciepłym tylko chłodnym powietrzem
Dodam ze wymieniony był termostat, króciec z którego ciekło i dalej szybko ubywa płynu
szybko to znaczy na 150km -1l
5. Jest duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym.
Prosiłbym o jakieś wskazówki co to może być
ukasz93
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 13 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.8 b-g
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Wrz 2014, 09:22

Uszkodzona uszczelka pod głowicą - standardowe objawy. Przy takim przedmuch nie jeździj, bo przegrzejesz silnik. Mechanik. Przy okazji zwalania głowicy, oddaj głowicę do kontroli i sprawdzenia, bo być może opłaca się ją poprawić przed ponownym montażem, jeżeli autem chcesz jeszcze pojeździć.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

30 Wrz 2014, 12:35

O to chodzi że silnik sie nie przegrzewa
ukasz93
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 13 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.8 b-g
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Wrz 2014, 12:54

To nie ma znaczenia. Może się nie przegrzewać, nie jest to warunek konieczny. Jak się dziura powiększy, to ciśnienie rozsadzi układ chłodzenia i się przegrzeje. Zawsze jeżeli nie jesteś pewny UPG, to możesz przeprowadzić test zawartości CO2 w układzie chłodzenia. Dobre warsztaty mają taki tester. Jeżeli przedmuchuje spaliny, to ten test to wykryje. Jeżeli nie i sprężanie będzie dobre, to być może nie jest to UPG. Jak na razie podałeś objawy typowe. Kwestia tego co idzie z rury, czy jest to woda, która znika z układu chłodzenia, czy po prostu skroplona para, albo źle ustawiona mieszanka LPG. Tak jak to opisałeś, to podałeś dokładnie przyczyny UPG, ale równie dobrze może to być padnięta pompa wody (stąd brak grzania), źle ustawiona instalacja (stąd woda w wydechu), dziura w układzie chłodzenia po gorącej stronie (płyn odparowuje), a duże ciśnienie robi się stąd, że pompa pracuje nieprawidłowo i układ pracuje w sposób awaryjny - grawitacyjnie.

Sam więc widzisz, że dobra diagnoza, jeżeli chcesz ją sam przeprowadzić, musi być naprawdę dobra. Tak jak to opisałeś, to jest to książkowy przykład UPG i kwestia co to za woda jest w wydechu, czy para wodna, czy płyn chłodniczy. Jeżeli para wodna i po przejechaniu dłuższego dystansu na benzynie dymienie ustaje, to pewnie nie jest to UPG. Jeżeli nie przestaje i widać/czuć że to płyn, to pewnie jest UPG. ;)
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

30 Wrz 2014, 14:21

Dzięki za wyjaśnienie na 18- tego jestem umówiony u mechanika jeszcze jedno ile może kosztować
wymiana rozrządu (komplet) + robocizna ?
ukasz93
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 13 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.8 b-g
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Wrz 2014, 15:43

Zależy na jakich częściach i gdzie. Ciężko odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Kilkaset złotych.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Płyn hamulcowy - nasze bezpieczeństwo na drodze
    Stan płynu hamulcowego nie jest badany w czasie obowiązkowych przeglądów przez Stacje Kontroli Pojazdów, ale doświadczenia mechaników jasno pokazują, że po polskich drogach porusza się wiele aut, w których ...

30 Wrz 2014, 19:00

Nie znam się bardzo chce się zorientować mniej więcej czesci bym chciał z średniej półki
ukasz93
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 13 06 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.8 b-g
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Paź 2014, 10:33

800 PLN max, robocizna, robociźnie nierówna. 400 PLN same graty z dobrej półki, średnia półka 350 PLN. Ogólnie taka wymiana to około 4h roboty, zależy ile więc Twój mechanik za nią weźmie.

Jak masz uszczelkę do roboty, to zrobi Ci to razem, bo przy wymianie UPG, to i tak się cały rozrząd rozpina i będziesz miał w jednej cenie wszystko.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda