Uciekający płyn z chłodnicy

20 Paź 2009, 13:22

Witam mam problem bo od pewnego czasu ucieka mi płyn z chłodnicy w Fiacie Bravo 1.4 12V we wcześniejszym aucie też miałem taki problem i u mechanika poradzili mi wsypać proszek do uszczelniania chłodnicy K2 i pomogło problem minął, mianowicie w obecnym autku stosowałem już proszek K2 i problem jest nadal, dywaniki nie są mokre, ale za to strasznie parują mi szyby. Proszę o wypowiedzi
slig2
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Polska

20 Paź 2009, 19:07

To ze parują szyby nie znaczy ,że masz gdzieś wyciek,musisz przede wszystkim wymienić filtr kabinowy(jeśli go masz)lub usunąć wilgoć z wnętrza auta(wysuszyć).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Paź 2009, 19:51

Jak odkręcisz kapsel zbiorniczka wyrównawczego to wywala płyn?
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

20 Paź 2009, 22:32

jak masz GAZ to sobie sprawdź połączenia na trójnikach, jeśli nie to w kolejności: węże gumowe, zaciski węży, jeśli nie ma na nich białego nalotu (świadczy to o wycieku malutkim) to można patrzeć na wycieki z chłodnicy/ nagrzewnicy ( tylko do tego wyjmij filtr przeciwpyłkowy jak mówi PhanomASA1 bo jak on jest mokry zagrzybiony i fuj to z niego szyby mogą parować) ale jak zalałeś uszczelniacz chłodnic to raczej nie ma dziury w chłodnicy ani w nagrzewnicy, jeśli już to rzeczywiście może być walnięta głowica (jak myśli Kubuch) ale wtedy byś miał twarde węże, majonez na korku, i kilka innych przypadłości :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Paź 2009, 20:18

PhantomASA1 napisał(a):To ze parują szyby nie znaczy ,że masz gdzieś wyciek,musisz przede wszystkim wymienić filtr kabinowy(jeśli go masz)lub usunąć wilgoć z wnętrza auta(wysuszyć).


PhantomASA1 fachowcem nie jestem ale z tego co widzę w silniku to nie widzę filtra kabinowego i odrazu pisze że autko nie posiada klimatyzacji, jest tylko filtr powietrza a jesli chodzi o suszenia auta nie nie wiem jak się za to zabrać bo dywaniki są suche nigdzie nie widać żeby było coś wilgotnego. Foto silnika poniżej:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Kubuch napisał(a):Jak odkręcisz kapsel zbiorniczka wyrównawczego to wywala płyn? .


Właśnie nie wywala płynu jak otwieram korek, i strasznie wolno ucieka płyn jakiś 1 cm z zbiornika przez 2 tygodnie


pocieszny napisał(a):jak masz GAZ to sobie sprawdź połączenia na trójnikach, jeśli nie to w kolejności: węże gumowe, zaciski węży, jeśli nie ma na nich białego nalotu (świadczy to o wycieku malutkim) to można patrzeć na wycieki z chłodnicy/ nagrzewnicy ( tylko do tego wyjmij filtr przeciwpyłkowy jak mówi PhanomASA1 bo jak on jest mokry zagrzybiony i fuj to z niego szyby mogą parować) ale jak zalałeś uszczelniacz chłodnic to raczej nie ma dziury w chłodnicy ani w nagrzewnicy, jeśli już to rzeczywiście może być walnięta głowica (jak myśli Kubuch) ale wtedy byś miał twarde węże, majonez na korku, i kilka innych przypadłości :) .



Nie mam gazu mam samą benzynę. Na wężach i zaciskach nie ma białego nalotu, chłodnice oglądałem z góry i z dołu i nic nie widać żeby jakiś wyciek był tak jak pisałem wyżej strasznie wolno ucieka 1cm ze zbiorknika przez 2 tygodnie. Majonezu na korku nie ma a węże nie są twarde. Foto poniżej:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

slig2
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Polska

22 Paź 2009, 19:12

Slig nie jest wykluczone,ze masz gdzieś wyciek a samo parowanie szyb o tej porze może świadczyć,że uszczelki w drzwiach np.nie są już szczelne.Jeśli chodzi o uszczelniacze do układu chłodzenia to na przyszłość nie celuj w proszki tylko w takie preparaty które całkowicie rozpuszczają się w płynie chłodniczym,niwelują wszystkie pęknięcia włosowate w całym układzie chłodzenia a jeśli masz niewielki wyciek to one łącząc się z powietrzem zalepiają twardą spoiną dziurkę lub pęknięcie na amen!Dawniej takim preparatem dostępnym był WICK!

[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 22:09 ]
Wymienisz sam bez problemu a poszukaj najpierw na Allegro.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Układ wydechowy o zmiennej długości – 1989 rok
    Układ wydechowy o zmiennej długości to domena samochodów sportowych i aut o wysokich osiągach, choć zdarza się, że pojawia się on w sedanach, w których klekot Diesla nie licuje ze sportowym wizerunkiem producenta. ...
    Audi Design - nowe koncepcje i kreatywne idee przyszłości
    W przyszłości nie będzie istniał tylko jeden jedyny typ samochodu - formy mobilności będą różne. Dlatego projektanci Audi tworzą nowe koncepcje i kreatywne idee. Zasadniczo, kierują się wytyczną nowoczesnego sportowego ...

22 Paź 2009, 21:03

PhantomASA1 napisał(a):Slig nie jest wykluczone,ze masz gdzieś wyciek a samo parowanie szyb o tej porze może świadczyć,że uszczelki w drzwiach np.nie są już szczelne.Jeśli chodzi o uszczelniacze do układu chłodzenia to na przyszłość nie celuj w proszki tylko w takie preparaty które całkowicie rozpuszczają się w płynie chłodniczym,niwelują wszystkie pęknięcia włosowate w całym układzie chłodzenia a jeśli masz niewielki wyciek to one łącząc się z powietrzem zalepiają twardą spoiną dziurkę lub pęknięcie na amen!Dawniej takim preparatem dostępnym był WICK!


A uszczelki w drzwiach to też jest możliwe że nie trzymają, jest możliwa wymiana ? I czy zrobie to sam czy muszę odwiedzić serwis jakiś ?
slig2
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Polska

23 Paź 2009, 18:20

Skoro w samochodzie jest sucho,to wewnętrznego przecieku nie ma.A to,że szyby parują o tej porze roku jest to normalne i podejrzewam,że nie pomoże nawet wymiana uszczelek w drzwiach.To poprostu bierze się z różnicy temperatur wewnątrz samochodu i na zewnątrz.Jak chuchniesz ustami na szybę,to też ona zaparuje.
Wyciek 1 cm na 2 tygodnie,to będzie ciężko ustalić gdzie on jest.Jest to wynik sączenia się płynu albo podczas pracy silnika albo podczas jego ochładzania.Żmudna robota.Nie jest to aż tak dużo,więc póki co,proponuję poprostu kontrolowaćpoziom tego płynu w zbiorniczku i dolewać co 2 tyg. ten 1 cm.
Chyba,że nie da ci to spokoju,to możesz się pokusić o poprawę zadławień na wężach - odkręćkażdą opaskę na każdym wężu,obetnij wąż za opaską i załóż go na nowo.Najczęstsze wycieki to właśnie spod opasek.Ale to będzie naprawdę ciężko stwierdzić spod której opaski,ponieważ jest to bardzo malutki wyciek i prawdopodobnie płyn zanim zdąży skapnąć,to wyschnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Maj 2015, 18:26

Boze co za fachowcy, uszczelki w drzwiach haha. Kolego : nagrzewnica na 99,99%
aro76
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 12 12 1995
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Fiat Panda, Chrysler Voyager
Silnik: 1.1 54KM, 2.4 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006