Uszkodzenie sprzęgła przez źle założoną linkę?

06 Sie 2013, 15:52

Wybaczcie jeśli to pytanie jest głupie, ale czy jest możliwe aby uszkodzić sprzęgło (lub doprowadzić do szybszego zużycia) przez niewłaściwe założenie linki?
marcin195
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Sie 2013, 06:51

Ogólnie rzecz biorąc to tak. Tylko co to za sprzęgło? Z jakiego auta?
Uzupełnij profil :P
speedy62
Początkujący
 
Posty: 165
Prawo jazdy: 15 07 2003
Auto: Ford Mondeo

08 Sie 2013, 20:38

VW Polo 1.4 75KM, 2000r. skrzynia manualna
marcin195
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Sie 2013, 20:49

Ogólnie - nie.Wymiana linki to prosta czynność . Gdyby jednak zdarzyła się fuszerka , a kierowca nie obciął się że coś jest nie tak , nie zgłosił od razu problemu do osoby wymieniającej linkę , tylko z premedytacją zarżnął sprzęgło , to tak.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4701
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2013, 10:06

Jest to możliwe, ale tylko na drodze długiej eksploatacji.
Za mocno naciągnięta linka może spowodować ślizganie się drobne tarczy, w rezultacie może doprowadzić to do jej spalenia i konieczności wymiany na nową.
Strimi
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 04 05 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford S-MAX
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Sie 2013, 11:21

Sprawdź czy sprzęgło się jeszcze trzyma, tu masz opis:

"Istnieje kilka symptomów, które pozwalają na wstępne zdiagnozowanie uszkodzonego sprzęgła. Typowym objawem jest brak reakcji pojazdu podczas próby gwałtownego ruszenia samochodem z miejsca. Po części pokrywa się to z brakiem przyspieszania samochodu pomimo włączonego biegu oraz naciskania pedału gazu – oba przypadki spowodowane są ślizganiem się tarczy sprzęgła. Niekiedy zużyte sprzęgło daje o sobie znać w postaci twardniejącego pedału sprzęgła, co wynika ze zużywającej się powierzchni styku. W trakcie diagnostyki warto zwrócić uwagę na miejsce, gdzie sprężyna talerzowa docisku schodzi się z łożyskiem oporowym.

Uszkodzone sprzęgło możemy rozpoznać także po nieprzyjemnym zapachu dostającym się do kabiny samochodu z okolic skrzyni biegów. Zjawisko to jesteśmy w stanie zaobserwować w trakcie jazdy na wysokich obrotach, potrzebnych np. do ruszenia pod górkę. Nieprzyjemny zapach bierze się z intensywnego ścierania okładziny tarczy sprzęgła. Początkowo mamy z nim do czynienia przy gwałtowniejszej jeździe, z czasem jednak zaczyna towarzyszyć kierowcy także w normalnych warunkach.

Niezwykle łatwą do wychwycenia, a zarazem popularną awarią sprzęgła jest nasilające się szarpanie samochodu w trakcie ruszania. Usterka ta spowodowana jest zużytymi tłumikami drgań skrętnych w tarczy sprzęgła, a najczęściej wywoływana jest poprzez mało płynny, a niekiedy wręcz gwałtowny styl jazdy kierowcy."
gracz24ha
Początkujący
 
Posty: 223
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe
    Drugie z rzędu zwycięstwo Mitsubishi i-MiEV w organizowanym przez FIA pucharze "Alternative Energies Cup – kat. IIIA" to kolejne ważne wydarzenie w karierze tego modelu, która rozpoczęła się w Europie zaledwie ...