Utylizacja zużytych akumulatorów litowo-jonowych z samochodów

13 Lip 2015, 10:00

Firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) i Mitsubishi Corporation (MC) z dumą ogłaszają rozpoczęcie prac nad wspólnym projektem mającym na celu utylizację zużytych akumulatorów litowo-jonowych pozyskanych z samochodów elektrycznych. Projekt będzie realizowany we współpracy z Electricité de France (EDF), Forsee Power - kluczowym dostawcą rozwiązań z zakresu magazynowania energii, sponsorowanym przez EDF - oraz PSA Peugeot Citroën. Inauguracja projektu odbędzie się we wrześniu tego roku w siedzibie głównej firmy Forsee Power zlokalizowanej w okolicach Paryża.

Utylizacja zużytych akumulatorów litowo-jonowych z samochodówCelem projektu jest przedstawienie wydajnych i ekonomicznie opłacalnych sposobów zarządzania energią w oparciu o optymalizację technologii magazynowania energii elektrycznej, ładowania i generowania prądu z uwzględnieniem bieżących potrzeb.

System obejmuje:
- System magazynowania energii o wysokim napięciu (330 woltów), zbudowany z wykorzystaniem zużytych akumulatorów pochodzących z elektrycznych modeli Mitsubishi i-MiEV, Peugeot Ion i Citroen C-Zero.
- System magazynowania energii o niskim napięciu (48 woltów), wykorzystujący nowe akumulatory przeznaczone dla branży motoryzacyjnej.
- Dwukierunkowy system optymalizacji zużycia energii w akumulatorach (samochód-budynek i budynek-samochód)

Utylizacja zużytych akumulatorów litowo-jonowych jest jednym z kluczowych czynników umożliwiających stworzenie zrównoważonego ekologicznie modelu społeczeństwa, szczególnie w Japonii i Francji, gdzie samochody elektryczne cieszą się rosnącą popularnością.

Strony zaangażowane w projekt dążą do opracowania realistycznego i ekonomicznie opłacalnego modelu biznesowego, łączącego doświadczenie w sprzedaży samochodów elektrycznych (MMC i PSA Peugeot Citroën), wiedzę z zakresu systemów magazynowania energii (Forsee Power) oraz know-how biznesowy nabyty w przemyśle elektroenergetycznym (MC, EDF).

Strony rozważą stworzenie nowego modelu biznesowego obejmującego systemy magazynowania energii z wykorzystaniem zużytych akumulatorów samochodowych na rynkach europejskich, w tym we Francji.

Jakie role będą pełniły wspomniane firmy?
EDF - badanie modelu biznesowego.
Forsee Power - koordynacja projektu, integracja oraz obsługa,
badanie modelu biznesowego.
MMC - dostarczanie zużytych akumulatorów, dostarczanie samochodów elektrycznych (i-MiEV i Outlander PHEV).
PSA Peugeot Citroën - dostarczanie zużytych akumulatorów, dostarczanie samochodów elektrycznych (Peugeot iOn i Citroën C-Zero).
MC - zarządzenie projektem, dostarczanie nowych akumulatorów, badanie modelu biznesowego.

źródło: MMC
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

18 Mar 2022, 13:43

odnośnie baterii elektryków to widać już pewien postęp. Ford twierdzi że współpracująca z nim firma może odzyskać 95% materiałów ze zużytych akumulatorów.

Natomiast Honda przywraca sprawność zużytym akumulatorom z hybryd i elektryków.

Pytanie, jaka jest masa pierwotna tych materiałów w nowej baterii, a jaka w zużytej i jakie są straty po latach.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku
    Toyota, Lexus i Honda biorą udział w pilotażowym programie w Japonii, którego zadaniem jest automatyczne wezwanie pomocy, kiedy dochodzi do wypadku. Nowością w stosunku do tego rodzaju systemów działających w różnych częściach ...