Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

22 Wrz 2014, 20:17

Witam, nadszedł czas zmiany mojego samochodziku na coś młodszego. Po wstępnych poszukiwaniach zdecydowałem się chyba na vectre C. Trapią ją jakieś uciążliwe problemy? Czytałem coś o słabym zawieszeniu. I teraz zastanawiam się czy wybrać 2.0T + lpg czy 1.9 cdti.
Żeby 2.0T jeździć oszczędnie trzeba włożyć w gaz 3500 zł. w 1.9 nie trzeba nic wkładać i od razu jeżdżę oszczędnie. Gdyby dobrze poszukać można znaleźć vectre 1.9 z oryginalnym przebiegiem ok. 160 tyś. km. i myślę że 100 tyś km zrobiłaby bez jakiś większych awarii. A nawet w razie czego mam 3500 tyś zł, których nie muszę wsadzać w gaz. Silnik 1.9 ma jakieś poważniejsze usterki? Autko będzie robiło ok. 20tys km rocznie większość na trasie. Jak myślicie co będzie lepszym wyborem?
metrowylolek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 Wrz 2014, 20:01
Auto: Nie mam

Re: Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

22 Wrz 2014, 20:44

Kupno diesla będzie tylko pozorną oszczędnością. Na wstępie zapewne będzie do roboty sprzęgło z dwumasą i turbo a w skrajnym przypadku również wtryski. Przebiegu wg Ciebie oryginalnego nie skomentuję, gdyż większość tych aut jest sprowadzona z zachodu a tam dieslem się jeździ. 2.0t to bardzo dobry silnik, dynamiczny, trwały, dobrze spisuje się na LPG. Jeśli jesteś ze śląska to mialbym dla Ciebie kombi 2.0t z gazem. W razie czego pisz na priv
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 9293
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

22 Wrz 2014, 21:13

Nieraz widziałem diesle z takim przebiegiem od panów zajmujących się ściąganiem tylko opli z sieradza polecanymi na forum VKP więc jak się chce to można kupić diesla z takim nalotem tylko nie będzie on za grosze. A za 3500 mam już turbo i dwumas. W 2.0T czytałem o padającym rozrządzie gdzie koszt zrobienie go to grubo ponad 2500 zł. W 1.9 rozrząd jest za 700zł.
metrowylolek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 Wrz 2014, 20:01
Auto: Nie mam

Re: Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

23 Wrz 2014, 23:54

Nikt nie ma nic więcej do dodania?
metrowylolek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 Wrz 2014, 20:01
Auto: Nie mam

Re: Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

24 Wrz 2014, 08:47

Żeby 2.0T jeździć oszczędnie trzeba włożyć w gaz 3500 zł.


Raczej odrobinę za mało na porządną instalację do turbobenzyny, to taka graniczna kwota, Landi Renzo + MEDy teraz będziesz miał za ~3800 pln.

w 1.9 nie trzeba nic wkładać i od razu jeżdżę oszczędnie.


Nie jeździsz oszczędnie, bo te 6.5 litra ropy i tak wciągnie, co daje nieco ponad 30 pln na 100km, za co możesz napędzić trzylitrowy silnik PB + LPG (albo choćby takie 2.0T z zapasem) który ma o wiele lepsze osiągi, dynamikę i kulturę pracy.
Gdyby dobrze poszukać można znaleźć vectre 1.9 z oryginalnym przebiegiem ok. 160 tyś. km. i myślę że 100 tyś km zrobiłaby bez jakiś większych awarii. A nawet w razie czego mam 3500 tyś zł, których nie muszę wsadzać w gaz. Silnik 1.9 ma jakieś poważniejsze usterki? Autko będzie robiło ok. 20tys km rocznie większość na trasie. Jak myślicie co będzie lepszym wyborem?


Niedawno obserwowałem identyczny przypadek, tyle że w odwrotną stronę, taki sam turbodiesel kupiony nawet z mniejszym przebiegiem, pojeździła kilka lat, aż sypnęła się cała ta turbodieslowa technologia, w jeden sezon poszła turbina, wtryski, dwumasa, sprzęgło (drugi raz) i parę mniejszych rzeczy (zawieszenie kolejny raz), łącznie wyszło około 10k pln na naprawę. Co prawda piszesz, że masz trzy i pół miliona, ale podejrzewam, że to nieumiejętność pisania liczebników, bo gdybyś je mial to nie kupowałbyś Vectry i nie bał się kosztów napraw.
hmd
Początkujący
 
Posty: 54
Rejestracja: 13 Lut 2014, 16:33
Prawo jazdy od: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana
    Wszechstronny SUV marki Dacia przybiera nową szatę miejskiego stylu. Dzięki starannie dobranym elementom wystroju zewnętrznego Duster Blackshadow nie pozostanie niezauważony. Wyróżnia go między innymi krata wlotu powietrza ...
    Światowa premiera seryjnej wersji Volkswagena XL1 w Genewie Światowa premiera seryjnej wersji Volkswagena XL1 w Genewie
    Volkswagen XL1 zużywający 0,9 l/100 km jest najbardziej efektywnym samochodem seryjnym na świecie. Dzięki napędowi hybrydowemu plug-in to dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 kilometrów tylko na prąd, zatem bez ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Electric Blue - samochód z silnikiem elektrycznym : zdjęcie 1
      Samochody użytkowe
      Kubuś Puchatek i Volkswageny
      Warszawa M-20, 1958 rok