Vectra c 2.2 dtr silnik drży problem z elektryką ładowaniem?

vectra c 2.2 dtr silnik drży problem z elektryką ładowaniem?

20 Lis 2016, 17:38

witam mam następujacy problem z 2.2 dti otóż po odpaeniu silnik ok pół minuty chodzi rowno po czym zaczyna go strasznie trząść tak że bardzo jest to odczówalne w kabinie jak fotele całe skaczą. temat drgania silnika po odpaleniu był na forum opisywany ale nikt nie dał odpowiedzi nie wiem czy ktoś do tego doszedł. od razu zaznaczam żadne poduszki dwumas koło pasowe ani napinacz nie sa tu winne. silnik nie to że sobie drży i np czuć to na kierownicy tylko po prostu skacze widać to dobrze po otwarciu maski gdzie czarny ekran u góry silnika obok rurki klimatyzacji podczas drgań ma tolerancję 1 cm w każdą stronę czyli do chłodnic i do sciany grodziowej buja siedzeniami niemiłosiernie. nie są to drgania stałe tylko coś w stylu drży 3 sekundy 3 sekundy nie 3 sekundy drży 3 nie i tak w koło do momentu nagrzania. została na tą okoliczność zmieniona pompa wtryskowa lecz sytuacja jest identyczna. problem nasila się przy duzym obciążeniu np włączam światła klimę nawiew na wysokie obroty to drga jak szalony a np wyłączę klimę i wentylator to troszkę mniej drga ale nadal drga. jest to cykliczne drgaine a nie stałe! ostatnio odkryłem gdy odłączę od alternatora przewod wzbudzeniowy to silnik pracuje idealnie a tylko go dotknę na pracującym silniku to jazda się zaczyna. alternator wymieniony i nadal to samo co jeszcze sprawdzić w tym kierunku brak błędów w sterowniku silnika. hellp??:(
puzoniasty18
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 20 Lis 2016, 17:32
Prawo jazdy od: 09 03 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: vectra c
Silnik: 2.2 dti y22dtr
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: vectra c 2.2 dtr silnik drży problem z elektryką ładowaniem?

20 Lis 2016, 19:58

A czy podczas tych drgań wskazówka obrotomierza pływa, czy stoi w miejscu jak zaklęta na jednakowych obrotach?
Czytając objawy i o alternatorze, na myśl nasuwa mi się pytanie - czy czasem kiedyś, nie był wymieniany alternator i nie został założony mniejszy ( zbyt słaby )? Bo wygląda to tak, jakby alternator nie wydalał.
Inna myśl, to czujnik temperatury płynu chłodzącego - czy nie jest czasem uszkodzony w zakresie pewnych temperatur. Tym bardziej, że piszesz, iż coś takiego jest tylko do momentu nagrzania.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi
    Nowy Rok przywitał kierowców bardzo niskimi temperaturami i mrożącym wiatrem, a teraz sypnęło śniegiem. W takich warunkach jazda samochodem bywa bardzo niebezpieczna.

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód