Vectra C, Mazda6, Peugeot 407 czy inny? Do 20 tyś. Automat. ON lub LPG

12 Lis 2016, 13:33

Witam,

- Rodzina 2+1 (w połowie przyszłego roku 2+2)
Przebiegi do 30 tyś rocznie w tym do pracy 40 km/80 dziennie | podjazdy sklep, apteka itp. 400 km msc | kilka razy do roku trasa do rodziny jakieś 800 km w jedną stronę)

Wymagania:
- Budżet: do 20 tyś lub odpowiednio mniej jeśli trzeba dołożyć lpg
- Automat (za bardzo przywykłem)
- Kombi albo duży sedan (jeśli lpg to kombi bo chciałbym zmieścić bez problemu wózek dziecięcy z gondolą w bagażniku a nie chce rezygnować z wożenia zapasu)
- Paliwo: Diesel lub Benzyna+lpg.
- Rocznik: Wiadomo - czym młodszy tym lepszy
- Fajnie byłoby żeby samochód miał: isofix, podłokietnik, klimatyzację

Rozważam czy w tym budżecie szukać auta np. za 15-16 tyś i dołożyć do niego instalację LPG czy kupić coś już z gazem czy diesla. Ogólnie boję się trochę tych nowoczesnych diesli DPF itp. - robię do pracy kilkadziesiąt kilometrów ale mam też na prawdę bardzo dużo wycieczek po 1-2 km to do sklepu, to do apteki po kilka razy dziennie na zimnym silniku - na weekendzie same takie trasy. Na paliwo wydaje jakieś 750 zł miesięcznie obecnie (silnik 3.0D) więc jakaś oszczędność by się przydała .

Najchętniej kupiłbym Hondę Accord VII ale to nie ten budżet. Hyundai Sonata odpada bo z LPG bagażnik robi się strasznie mały. Kupno zadbanego Passata B6 to pewnie jak znalezienie jednorożca.

Myślałem o:
- Vectra C 1.9 CDTI - samochód podoba mi się w środku, spory bagażnik - spalanie też większość osób pisze, że 8-10 litrów przy krótszych trasach a do tego słyszałem, że mało który automat AF40 wytrzymuje więcej niż 200-230 tyś bez remontu - do tego podobno problemy z geometrią, CIM i jeszcze kilka pierdół, które jakoś włączają mi w głowie lampkę alarmu. Ewentualnie jaka benzyna pod gaz będzie najlepsza? Tu akurat przedlift:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

- Mazda 6 2.0 + LPG - samochód z zewnątrz mi się podoba, mechanicznie czytałem, że jest ok ale nie siedziałem w nim i na wszystkich zdjęciach wydaje mi się, że jest strasznie "plastikowy" w środku a te plastiki świecą się jakby ktoś codziennie czyścił je Plakiem ale ogólnie fajne auto:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

- Peugeot 407 2.0HDI lub 2.0/2.2PB - auto samo w sobie ok, wyposażenie jest fajne ale sąsiad i mój współpracownik mieli te auta i nie należały do aut do których lejemy i jedziemy bez myślenia czy nie stanie po drodze, przez to nie wiem czy to jest dobry wybór. Plusy to rocznik w stosunku do ceny.
[link do oferty na Allegro wygasł]
kwojcik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 04 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW E39 530D
Silnik: 3.0D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lis 2016, 13:57

1. Żeby założyć LPG do passata musiałbyś kupić 1.6, reszta to beznadziejne silniki FSI z bezpośrednim wtryskiem
2. W vectrze pod LPG masz najprostsze, pancerne 1.8/122. CDTI to silnik produkcji AR/Fiata 1.9JTD(m) - silnik spoko jednak kupno kilkunastoletniego diesla bez ogromnego przebiegu jest baaardzo trudne. Z tymi automatami był prawdopodobnie problem z przegrzewaniem, chyba poprawili po FL. Na płycie podłogowej vectry jest zbudowany saab 9-3, fajne auto, każdy silnik przyjmie lpg, na minus jakość plastików we wnętrzu (musiałbyś sprawdzić czy Ci odpowiadają)
3. Mazdy są ok. Największy problem to korozja. Ten, który wrzuciłeś to egzemplarz od jakiegoś handlarza (tak samo zresztą jak vectra), nic więc dziwnego, że podpicowany by cieszył oko.
3. 407 to auto "poprawne", niczym szczególnym się nie wyróżnia. No może tylko bardzo dużym przednim zwisem, który podczas jazdy w mieście trochę przeszkadza.
5. Zobacz mondeo mk3, kupisz praktycznie niezniszczalne 2.5 V6, bezproblemowo zagazujesz i będziesz zadowolony
6. Zobacz volvo s60/v70, przy zakupie trzeba zwrócić szczególną uwagę na działanie automatu (często nie wytrzymywały połączenia ostrej jazdy i dużego momentu silników, tzn. moje, które ma niby 210 km i było serwisowane w ASO "do końca" nie ma z tym problemu, kwestia kto tym wcześniej jeździł)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lis 2016, 14:30

Nie widzę sensu kupowania wolnossącego silnika benzynowego. Szukaj Turbo Diesla. W twoim wypadku się sprawdzi.
Mazda 6? Odpuść, gnije strasznie. Konserwacja progów i podłogi nie wystarczy. Bo ten samochód gnije wszędzie. Przeciętne diesle, a zakup wolnossącego, paliwożernego benzyniaka to idiotyzm.
Vectra C z 1.9CDTI na trasie będzie paliła 6/7l. W mieście owszem i 8/9 spali. Jedyny model Vectry z dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym .
Peugeot 407 z 2.0HDI jak najbardziej.

Od siebie mogę polecić Skodę Superb I. Miałem dwie. 1.8T 150KM i 1.9TDI 130KM. Bardzo dobrze wspominam te samochody, ale jednak na trasy celowałbym w 1.9TDI ze względu na niższe obroty przy prędkościach autostradowych.
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Jak jeździć oszczędnie hybrydą?
    Jest stale rozwijana i zdaniem wielu stanowi złoty środek między bezemisyjną jazdą, a swobodą typową dla aut spalinowych. Technologia hybrydowa od lat jest czymś więcej niż tylko ciekawostką i pozwala oszczędzać kierowcom ...