Auto które pali gumy

27 Gru 2008, 19:25

No jak wolisz kręcić benzynę pod czerwone pole żeby wyprzedzać elastycznie to powodzenia.. Ja mam moc od 2000 obrotów do odcięcia.. nie patrząc w szczegóły i wykresy, mówię o tym praktycznym użytkowaniu.
Nie wiem ile sekund się wkręca z 2000 do 5500 ale dysponuje mocą 175 KM i 385Nm więc to troszkę jest.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

27 Gru 2008, 20:50

w jakim aucie? alfie romeo?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

27 Gru 2008, 21:14

Tak, Alfa Romeo 156.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

27 Gru 2008, 21:35

No, istnieje taki silnik w Alfie... Bardzo dobry diesel o pojemności 2400...
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

27 Gru 2008, 22:12

No dokładnie taki silnik 2,4 JTD. Podobno najlepszy z diesli na rynku, niemieckie mogą tylko się zdziwić :). Oby był bezawaryjny jak głosi opinia o nich.. Już nie wspomnę jakie daje możliwości chipowanie takiego silnika.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

27 Gru 2008, 22:18

No z tymi chipami to wolałbym nie próbować...
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silniki Renault Energy F1 w bolidach Caterham F1 Team
    Renault Sport F1 i Caterham F1 Team potwierdzają przedłużenie współpracy w ramach Mistrzostw Świata FIA w Formule 1 na trzy kolejne lata. Od przyszłego sezonu, Caterham F1 będzie korzystać z silników Renault ...
    Kalkulator średniego spalania
    Policzenie wartości średniego spalania jest dosyć istotne dla większości kierowców dlatego też przygotowaliśmy kalkulator kosztów zużycia paliwa który pozwala obliczyć średnie spalanie na określonym dystansie, ...

27 Gru 2008, 22:20

Na razie nie mam potrzeby ale ludzie 1,9 JTD robią spokojnie do 140-180 KM zależnie od wersji, 2,4 JTD tak samo kręcą w górę dużo.. ale to się wszystko szybciej zużywa, turbo dostaje po d..., wtryski lecą, moment robi się potężny (450Nm) więc wtedy trzeba już ostrożnie jeździć nawet..
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

27 Gru 2008, 22:25

no tak, ale to już potrzeba dużych umiejętności i doświadczenia... Nie rozumiem czym się kierują ludzie którzy chipują samochód chipami z allegro za 15 zł w przydomowym warsztacie...
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

27 Gru 2008, 22:38

AAaa o takim czymś mówisz.. Tego bym w życiu nie zrobił mojej Alfie. Mówię o czymś takim jak tu:

http://www.44tuning.pl/alfa-romeo/chip- ... 75-hp.html

2k zł już można poświęcić jak to będzie profesjonalnie zrobione.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

27 Gru 2008, 22:51

No w takie coś to ew. można zainwestować.. w końcu masz gwarancje itd...
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

28 Gru 2008, 13:11

psuje ci sie ta alfa? od ilu jamasz i co tam w niej robiłeś?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

28 Gru 2008, 13:48

Nie mam jej długo więc nie napiszę że mi się nie psuje bo przez ten czas nic nie miało się prawa dziać, ale nie kupował bym przecież złego auta.. Nie słuchaj stereotypów tylko poczytaj na forum Alfaholików o tych samochodach.

W Alfach częste usterki były w starszych modelach benzynowych, później jakieś małe usterki elektroniki i zawieszenia. Ale co do tego ostatniego to jak ktoś jeździ po czym popadnie to potem zawiecha się szybciej niszczy, a nie jest to zwykły amor z Żuka tylko system wielo wachaczowy i dzięki niemu można połykać zakręty z dużą prędkością.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

28 Gru 2008, 15:18

No kiedyś się śmiali, że alfy rdzewieją, już jak je projektują... Ale w okolicach 2000r ALFA zaczęła się poprawiać, i teraz tworzy bardzo dobre samochody, warte polecenia...
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

28 Gru 2008, 18:03

qki007 napisał(a):Na razie nie mam potrzeby ale ludzie 1,9 JTD robią spokojnie do 140-180 KM zależnie od wersji, 2,4 JTD tak samo kręcą w górę dużo.. ale to się wszystko szybciej zużywa, turbo dostaje po d..., wtryski lecą, moment robi się potężny (450Nm) więc wtedy trzeba już ostrożnie jeździć nawet..

Wiesz co w seatach leonach 1.9 TDI goscie kręcili nawet po 230HP, kiedy fabrycznie te silniki miały 110 :)
Baqś
 

28 Gru 2008, 18:34

piotrauto napisał(a):słyszałem ze żaden diesel nie jest elastyczny!
elastyczność to zdolnosć przyspieszania w szerokim zakresie obrotów a nie zdolność przyspieszania od niskich obrotów



Elastyczność silnika informuje o zdolności przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych. Przenosząc to na jazdę, im elastyczniejszy silnik, tym rzadziej trzeba sięgać do dźwigni zmiany biegów, aby wykonać redukcję. W samochodach osobowych miarą własności dynamicznych jest czas rozpędzania pojazdu na biegu poprzedzającym bieg bezpośredni i na biegu bezpośrednim. Na biegu czwartym mierzy się czas rozpędzania od prędkości 60 do 100 km/h, zaś na biegu piątym od 80 do 120 km/h. Jest to istotna wielkość, ponieważ określa mobilność samochodu w warunkach szosowych. Krótsze czasy sprawiają, że samochód szybciej wyprzedza wolniejsze pojazdy, przez co skraca się okres, w którym kierowca i pasażerowie są narażeni na zagrożenia wynikające z wykonywania tego niebezpiecznego manewru.

@Piotrauto Jest to fragment artykułu na temat silników, akurat diesle to są najbardziej elastyczne:)
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok