Vito 112 CDI rok 2000 problem z układem paliwowym

10 Lut 2013, 22:40

Witam

Od jakiegoś czasu "pływały" obroty (ale tylko na wolnych obrotach pow. 1000 praca równa) i raz na jakiś czas zapalało się EDC,przeważnie po mocnym przeciągnięciu na którymś biegu - tak do ponad 3000-3500 obr/min i zatrzymanie pracy silnika , po krótkiej przerwie start normalny bez EDC. W trasie do Hiszpanii (tam mieszkam) po około 1700 km EDC zaczęło coraz częściej się zapalać ,aż w końcu stop i laweta.
(wszystko to bez utraty mocy silnika)

Na miejscu mechanik ,komputer i diagnoza -wtryski
Po wymianie wtrysków to samo Choć odpalił i jeździł 2 dni później znów stop ,bez szansy na uruchomienie ,znów mechanik ,komputer i tym razem pompa wysokiego ciśnienia . Po wymianie ... niespodzianka !!! - to samo

Odpala ,ale dziwnie - raz ,2 obroty i zaskakuje innym razem kręci prawie do wykończenia akumulatora i wtedy łapie i nie ma znaczenia pora,temperatura, czasem stoi 2 dni i łapie od razu ,czasem po jeździe i zgaszeniu problem z odpaleniem.

Obroty nadal pływają lecz tym razem na każdej wysokości ,przy rozpędzaniu wraz z pływającymi obrotami szarpie samochodem.
Ciekawostka , jeżeli wejdę na wysokie obroty i powoli zejdę z powrotem
praca równa i będzie pracował równo do momentu ruszenia pedału gazu wtedy wraca do nierównej pracy.

Mechanicy rozkładają ręce , może jest jakiś czujnik ,jakiś regulator obrotów, przypuszczam ,że to jakaś błahostka . Nie wspomnę o kosztach jakie poniosłem

Pozdrawiam.
sillver1
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 13 01 1993
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes Vito 112 CDI
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

11 Lut 2013, 18:35

Ja tylko mogę tobie podac esencję awarii silników CDI 2.2----awarie układu wtryskowego(wtryskiwacze),zawór oraz pompa wysokiego ciśnienia,uszczelki pod wtryskiwaczami,uszkodzenia klapek w dolocie(tyczy się to nowszych konstrukcji),usterki elektrozaworu(zawory elektryczne regulujące wartość podciśnienia --sterują wydajnością turbosprężarki oraz zaworu EGR.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Lut 2013, 21:23

To bardzo cenne informacje . Dzięki Bardzo
sillver1
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 13 01 1993
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes Vito 112 CDI
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Wrz 2013, 13:11

sillver1 czy mógłbyś sie ze mna skontaktować na maila [email widoczny po zalogowaniu] bo mam ten sam problem co ty.
tompolska
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 05 04 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Vito 112 cdi
Silnik: 2.2 cdi
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Kia Picanto - samochód do miasta
    W Polsce do Kia Picanto należy nieco ponad 9 proc. rynku. Produkowany od 2003 roku, mały "Koreańczyk" doczekał się trzech generacji. Najnowszą wprowadzono w 2017 roku. Pod maską Picanto może się znaleźć jeden z dwóch ...