Volkswagen Lupo- nie przyspiesza, pali 10l, strasznie dymi

16 Paź 2008, 21:04

Jestem po dłuższej jeździe samochodem i teraz samochód jeździ jak należy :D Nareszcie!

Praktycznie wogóle nie dymi, przyspieszenie się poprawiło, jechałam nim 145km/h, a spalanie jest o połowe mniejsze. Czyli około 4-4,5 l/100km. Co do prędkości to nie mam co liczyć na więcej skoro sam VW przyznaje, że więcej niż 156km/h on nie pojedzie. Przyspieszenie też nie wbija w siedzenia, ale w końcu to nie jest model z turbo. Wydaje mi się, że samochód jest w pełni sprawny.

Zatem rozwiązaniem problemu był: niesprawny wtrysk paliwa

Bardzo dziękuje wszystkim zainteresowanym, a w szczególności mlody861 za wielkie wsparcie, profesjonalne porady i wytrwałości. Dzięki!
lissica
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Słupsk
  • 16 Paź 2008, 21:25

    dzieki, wspólnymi siłami zawsze łatwiej, szkoda ze juz koniec tematu był ciekawy, powodzenia zeby Ci autko słuzyło długo bez problemów. lece dawac porady innym jakby co to pisz na forum
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    16 Paź 2008, 22:14

    Właśnie taki mam plan, jeśli znów zacznie działać coś nie tak jak powinno to od razu piszę. Mam teraz małe problemy z szybą elektryczną, jednym zamkiem i składanym siedzeniem, ale myśle, że dam rade jakoś bez zaśmiecania forum. Dzięki raz jeszcze. :D
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    19 Paź 2008, 09:35

    Możliwe, że to nic poważnego i że tak ten samochód chodzi, ale wole się upewnić.

    Samochód jest słaby. Przyspieszenie powyżej 130km/h jest znikome (ale jest). Jechałam maksymalnie 145 km/h.

    Kolejną sprawą jest biały dym. Przy mocnym dociśnięciu gazu leci go dość sporo. Nie tyle jak za czasów niesprawnego wtryskiwacza i nie wpływa to na spalanie, które nie przekracza 5l/100km, ale dymi.

    I ostatni objaw który również może wynikać z naturalnej pracy silnika. Lupo jest głośny. Brzmi jakby był tuningowany, a przecież 3 tygodnie temu wymieniono mi tłumiki (środkowy i końcowy).
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    22 Paź 2008, 18:00

    pisałas ze którys z mechaników przeczyscił Ci katalizator, jestem mechanikiem wiec powiem jak sie to robi a wiec wybija sie srodek katalizatora azy wyleca z niego wszystkie bebechy za które mozna wziąć jeszcze niezła kase 150-200zł i na tym polega czyszczenie katalizatora, wiec u Ciebie jest pewnie to samo zrobione i ta pusta puszka która została po katalizatorze wpada w rezonans gdyrz nie posiadasz turbiny która by ja tłumiła, nalezało by wyciąc te puszke i wstawic kawałek prostej rury, czy spliny w Twoim samochodzie mają dziwny zapach tak jakby paliwo było nie do końca spalane?
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    22 Paź 2008, 20:59

    Czyli ja prawdopodobnie teraz nie mam sprawnego katalizatora? Teraz mam wogóle pozbyć się tego co zostało po katalizatorze? Jutro powącham to co wychodzi z rury wydechowej i dam Ci znać.


    Dodane 23-10-2008 08:30:
    Po przyjechaniu do pracy próbowałam jakoś powąchać spaliny, ale bez drugiej osoby się nie obejdzie. Poprostu w trakcie postoju na biegu jałowym samochód nie dymi wogóle, a to co wychodzi z rury nazwałabym conajwyżej ciepłem niż jakimiś resztkami ropy naftowej. Ponadto obawiam się, że nie uda mi się sprawdzić tego białego dymu, bo ja go zauważam tylko w trakcie jazdy. :( Spróbuje zaangażować w ten proces jeszcze jedną osobę. Wtedy się odezwę.
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      IF gold award nagroda stylistyczna dla Audi A3
      Najnowsza wersja Audi A3 została ponownie nagrodzona za nowoczesną stylistykę. W oczach jury przyznającego nagrody iF, zarówno wnętrze, jak i wygląd zewnętrzny tego kompaktowego modelu z Ingolstadt, wyznacza zupełnie ...
      Silnik V35A-FTS
      Silnik V35A-FTS można nazwać nowością w ofercie Lexusa. Japończycy pokazali ten motor w 2017 roku i jak na razie trafił pod maskę tylko jednego modelu – aktualnego Lexusa LS 500. Jednostka ma 6 cylindrów w układzie ...

    23 Paź 2008, 17:32

    pewnie tak mozesz to sprawdzic zapukaj w niego tak jak pukasz do drzwi jezeli dzwiek bedzie głuchy to znaczy ze katalizator jest w srodku pełny a jezeli bedzie jakby pukal w pusta beczke to znaczy ze ktos go usunał zostawiając obydowe
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    26 Paź 2008, 21:19

    Sprawa znów się komplikuje. Okazało się, że mój samochód nie ma katalizatora! W miejscu gdzie powinien być katalizator jest przyspawany kawałek rury. Ten samochód coraz bardziej mnie niepokoi. Co ja przez to tracę? Przez to samochód może nadmiernie dymić?

    I jeszcze jedno. Samochód był sprawdzany pod kanałem i okazało się, że pod pompą paliwową wycieka mi ropa. Niezbyt dużo, jedna kropla na kilka sekund, ale pewnie mogę przez to sporo tracić w dłuższym okresie.

    Ponadto kilka przewodów nie jest podłączonych i wygląda to wszystko na jakąś amatorską naprawę. Zrobiłam zdjęcia, ale ich jakoś jest fatalna, więc jak tylko zrobię lepsze zdjęcia to umieszcze je na forum.
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    27 Paź 2008, 18:39

    nie powinien przez to bardziej dymic jedynie głośniej pracuje. mozesz mi wysłac na pozte [email widoczny po zalogowaniu] z tym ze odpowiem dopiero za jakies dwa trzy dni bo ide na operacje
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    27 Paź 2008, 19:55

    To życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
    rikiMor0102
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 289
    Zdjęcia: 21
    Miejscowość: góral podbeskidzia
    Prawo jazdy: 01 08 2005
    Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

    29 Paź 2008, 17:04

    dzieki juz jestem po ale reka jak narazie nie nadaje sie do zadnej roboty
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    31 Paź 2008, 09:50

    Tak jak pisałam, umieszczam zdjęcia niepokojących mnie przewodów w silniku:

    Zdjęcie

    czerwona strzałka - ten przewód pasuje do zielonego, nigdzie nie jest podłączony
    zielona strzałka - przewód nigdzie niepodłączony
    niebieska strzałka - wygląda jakby były podłączone nie te przewody co trzeba

    Zdjęcie
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    01 Lis 2008, 09:11

    dobrze myslisz czerwony z zielonym, a niebieski jest dobrze podłaczony zreszta te przewody nie wpływaja na spalanie sa to przewody podcisnieniowe do sterowania zaworem recyrkulacji spalin ale podłacz je zeby wacupompa sie nie rozwaliła interesuje mnie jeszcze gdzie biegnie przewód podłączony do magistrali podciśnieniowej obok przewodu czerwonego
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    05 Lis 2008, 10:36

    Tak jak oglądałam ten przewód obok czerwonego to on leci wzdłuż tej komory spalania, tam zakręca i podłączony jest do czegoś co nie wiem jak nazwać. :) Sorry, poprostu nie wiem co to jest. Zdjęcia zrobić?

    Mam jeszcze jedno pytanie. Ile może kosztować uszczelnienie pompy wtryskowej w Lupo? Byłam u jednego mechanika to mi zaśpiewał 550zł, ale on jest jakiś chory! Za wymianę 2 uszczelek!?
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    05 Lis 2008, 17:03

    jak bys mogła zrobic to chetnie zerkne. co do pompy wtryskowej to powiem ci tak ja jak i warsztat w którym pracuje nie bawimy sie w uszczelnianie pomp wtryskowych poniewaz to strata czasu i pieniedzy, my wyjmujemy pompe i wysyłamy ja do regeneracji kosztuje to drozej ale po takim zabiegu masz pewnosc ze pompa jest 100% sprawna i ze spokojnie przelata ok. 300tys km. wiec w rozliczeniu ogólnym i tak wychodzi taniej ale wybór nalezy do ciebie ja tylko daje DOBRĄ rade
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy