Volkswagen Polo 1.4 od czego zacząc

02 Gru 2009, 05:21

Witam.. Obecnie przebywam w uk i tu tez zakupiłem swoje 1 autko jest to Volkswagen Polo 1.4 benzynka rocznik 1997 ma przejechane 80tys/mil


autko zakupiłem w celu dojeżdzania do pracy i szkolenia swoich zdolnosci prowadzenia samochodu ponieważ jestem w trakcie robienia prawa jazdy ...

samochód mimo swojego juz wieku pali elegancko za 1 razem nic nie szczela itp pikus glancus ......


ale chciałem go troszke odmłodzic i postanawiam

- Wymienic filtr paliwa i powietrza
-(Klocki jesli bedzie taka potrzeba)
-Pasek rozżądu (jesli bedzie taka potrzeba):)
- i oczywiscie olej ....i tu pojawia sie problem jaki olej kupic....

czytałem temat o olejach przyklejony ale zabardzo nie moge skumac wszystkiego ....

poradzcie prosze jaki olej mam uzyc bede bardzo wdzięczny...:)


Na koniec prosze was o popdpowiedz co jeszcze mozna wymienic w tym autku abym miał wieksza pewnosc ze bedzie niezawodne.... bede nim dzienie robił około 40 MIL (70km) do pracy i spowrotem troszke przez miasto reszta droga szybkiego ruchu /autostrada ....jesli przychodzi wan ma mysl cos co mozna by tu jeszcze wymienic lub sprawdzic prosze o komentarz ......

wszystkie usługi przeprowadzac bedzie mechanik....ale boje sie ze jak on wybierze mi czesci to wyjdzie mnie duzo drozej wiec sam chce zakupic i pojechac aby on tylko montował:)

pozdrawiam i przepraszam za błędy

[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 05:31 ]
chce zakupic castrola ale nie wiem jaka numeryke wybrac czy 10w 40 bedzie dobry??
BNA
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Kraków
  • 02 Gru 2009, 08:53

    Najlepiej zalewać taki jaki jest obecnie zalany.
    lukker
    Początkujący
     
    Posty: 63
    Miejscowość: Starachowice

    02 Gru 2009, 13:50

    ale ja nie wiem jaki był zalany kupiłem to auto 3 dni temu gosc nic nie mówił
    BNA
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 48
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Kraków

    02 Gru 2009, 14:53

    tak jak PhantomASA1, napisal ten bedzie dobry. chociaz ja przy takim przebiegu polsyntetyk bym wlał no ale nie stety nie ma pewnosci czy po przedni wlasciciel juz nie przeszed na mineral
    turboplus
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: przbyszow

    02 Gru 2009, 17:11

    dzieki wielkie za pomoc .... a powiedzcie mi jeszcze cos co do tych częsci do wymiany co powyzej jest napisane .....

    co byście radzili jeszcze wymienic :)??? dzieki wszystkim za pomoc
    BNA
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 48
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Kraków

    02 Gru 2009, 20:50

    pasek filtry plyn chlodniczy jak najbardzie mozesz wymienic . a klocki i np szczeki to musisz zobaczyc czy sa juz zuzyte bo skoro bede dobre to nie bedzie snsu ich kupywac.
    turboplus
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: przbyszow

    03 Gru 2009, 05:13

    super....dzieki za dorade jak by jeszcze ktoś cos wiedział to piszcie:)
    BNA
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 48
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Kraków

    03 Gru 2009, 08:05

    Wymień sobie filtr kabinowy,żeby za bardzo szyby w środku nie parowały,bo o tej porze roku to norma...
    Poza tym z tego co sam możesz zaobserwowac,to skontroluj stan szczelności dywaników w samochodzie. Muszą byc szczelne,żeby nie nasiąkała wykładzina pod nimi.Najlepsze są gumowe z burtami.Skontroluj także poziom płynów czyli ile jest płynu hamulcowego (jeśli po niżej stanu,to dolej płynu hamulcowego obojętnie jakiej firmy o parametrze DOT-4),sprawdz ile masz płynu w zbiorniczku płynu chłodzącego.Najlepiej go wymienic przy pierwszej wizycie w warsztacie na jakieś Petrygo czy Borygo,jak masz wspomaganie to także trzeba zobaczyc ile jest płynu na miarce.
    :smile:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
     
    Posty: 5787
    Zdjęcia: 38
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Gru 2009, 19:41

    Witam co do oleju ,to powinna być jakaś nalepka naklejona ,zawsze się wlewa taki sam albo gorszy nie wlewasz syntetyku jeśli był zalany pół syntetyk itd.o pasek rozrządu to powinien być wymieniony przy 90 .tys km. to możesz jeszcze trochę pośmigać ,a jak już będziesz zmieniał to musisz zmienić też pompę wodną ,a tak przy okazji to powinna być książka serwisowa ,tak przynajmniej jest na Islandii,i tu masz po wpisywane wszystkie wymiany itd.pozdrawiam.
    skoczek
    Nowicjusz
     
    Posty: 44
    Miejscowość: Borgarnes.is

    04 Gru 2009, 07:09

    skoczek... niestety w PL nie jest to normą ,a rzekłbym że rzadkością... :???:
    Dopóki ludzie będą miec dochody na poziomie egzystencjonanym,to auta będą traktowane "po macoszemu" i naprawiane najtaniej jak się da i byle się toczyło do roboty...
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
     
    Posty: 5787
    Zdjęcia: 38
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna