Volkswagen Polo IV 1.4 - słaby zapłon mimo ładowania

Volkswagen Polo IV 1.4 - słaby zapłon mimo ładowania

28 Lis 2015, 01:04

Witam, piszę na forum po raz pierwszy.

Moje szanowne Polo było wczoraj ładowane prostownikiem przez cały dzień. Auto na co dzień stoi pod blokiem, więc jestem świadoma tego, że szczególnie teraz, kiedy idą mrozy, jest narażone na wiele problemów.

Kilka dni temu po raz pierwszy pojawił się problem bardzo słabego zapłonu, więc postanowiliśmy z tatą w garażu naładować akumulator (nie mam pojęcia jakim prostownikiem, nie za bardzo się na tym znam, ale tata był swego czasu mechanikiem, więc wiedział co robi). Wieczorem po ładowaniu samochód pięknie odpalał, nawet głośno jak na swój niewielki silnik. Następnego dnia wsiadam, próbuję odpalić i... klapa. Drugi raz to samo. Trzeci w końcu zaskoczyło, ale po lekkim zadławieniu. Pierwszy raz samochodzik nie odpalił odkąd go mam, dodatkowo po kilkugodzinnym ładowaniu akumulatora poprzedniego dnia. Akumulator może do najlepszych nie należy, ale jest stosunkowo nowy, był kupowany około rok temu. Wszystkie płyny były sprawdzane, z kontrolkami nie ma problemów, wszystko jest sprawne (prawdopodobnie). Ktoś ma pomysł dlaczego tak się stało, czy to jest normalne i gdzie może tkwić jakaś potencjalna usterka? I czy mogę ewentualnie jakoś dodatkowo zabezpieczyć samochód na zimę, żeby nie było niespodzianek?
sinuosity
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 28 Lis 2015, 00:46
Prawo jazdy od: 19 12 2012
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Volkswagen Polo IV
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Volkswagen Polo IV 1.4 - słaby zapłon mimo ładowania

02 Gru 2015, 19:01

Trzeba sprawdzić napięcie ładowania i jaki jest pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach.
Teb silnik ma wadliwie skonstruowaną odmę, jej zamarznięcie może spowodować wyciek oleju z silnika. Skraplająca się w niej para wodna spływa do miski olejowej.
Woda w misce też potrafi zamarznąć tak, że zatka smok pompy olejowej, dlatego z odpalaniem tego silnika na mrozie trzeba uważać Odmę wyczyścić i zmienić olej na markowy. Sprawdzić też trzeba termostat i na zimę można ocieplić silnik.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dacia Duster - historia Dacia Duster - historia
    Duster odniósł prawdziwy sukces, zdobywając serca 400 tysięcy klientów w ciągu niewiele ponad 3 lat od jego wprowadzenia do sprzedaży. W 2012 roku uplasował się na przykład w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających ...
    Lexus LFA - nieznana historia legendy Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili