Volvo s40 dym z alternatora

31 Sty 2014, 23:16

Witam.
Kilka dni temu odpalilem silnik i od razu klime po minucie poczułem spalenizne z nawiewu :(
Wyłączyłem auto i po chwili odpaliłem ponownie.. ruszyłem i zaczęła mi migać kontrolka (ABS), więc stanąłem po ok 500m i zauważyłem, że spod maski strasznie dymi..
Podniosłem maskę a tu dym z alternatora :(
Odłączyłem kleme i przestało..
Auto u mechanika zaśpiewali 680zł za nowy alternator lecz sie uparłem i osobiście zawiozłem alternator do elektryka który go przy mnie rozebrał i stwierdził ze mostek do wymiany (wszystkie diody na alternatorze popalone). Twierdził, że reszta jest ok. część ta kosztowała 115zł.

Teraz moje pytanie do was Panowie.. Czy to możliwe aby tak dymił alternator ponieważ przepaliły się diody? Sprawdzał miernikami uzwojenie i mówił ze wszystko ok..

Troche mnie dziwi skąd pochodził ten dymek.. diody tak dymia? :oops:

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :piwo:
zeluspl1
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2008
Auto: Volvo s40
Silnik: 2.0D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

01 Lut 2014, 00:11

zeluspl1 napisał(a):Teraz moje pytanie do was Panowie.. Czy to możliwe aby tak dymił alternator ponieważ przepaliły się diody? Sprawdzał miernikami uzwojenie i mówił ze wszystko ok..

Troche mnie dziwi skąd pochodził ten dymek.. diody tak dymia? :oops:


Jak najbardziej :yes:... Tak generalnie może dymić wszystko co się pali :ok:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Lut 2014, 10:29

Wystarczy, że jedna dioda walnie i wtedy robi się zwarcie. A wtedy nic dziwnego, że się pali. Dobrze jest wtedy odłączyć akumulator - może nieźle dostać po du..
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2014, 10:36

no i jestem w d***
dzownił dziś główny mechanik z zakładu gdzie stoi auto i powiedział że po podłączeniu klem alternator nadal dymi (źle został sprawdzony i naprawiony).
Pod namową mechanika zdecydowałem się na nowy ok 800zl Denso made in Japan.
Jak myślicie czy warto stary dawać jeszcze do regeneracji czy to jest bez sensu? (Chciałbym odzyskać chociaż pare zł z niego) :evil:
zeluspl1
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2008
Auto: Volvo s40
Silnik: 2.0D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

01 Lut 2014, 10:47

A nie lepiej poszukać firmę, która zajmuje się regeneracją alternatorów na tej zaszadzie, że kupujesz od nich altek po regeneracji a swój oddajesz im?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2014, 10:48

już za późno bo właśnie jest montowany nowy altek :angry:
Co radzicie zrobić ze starym ?
zeluspl1
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2008
Auto: Volvo s40
Silnik: 2.0D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up
    Stworzona na bazie Nissana Navara Tekna z podwójną kabiną - aktualnym Międzynarodowym Pick-upie Roku - koncepcyjna Navara EnGuard charakteryzuje się wieloma specjalnie zaprojektowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi ...
    Oto najpopularniejsze samochody na świecie
    Najnowsze dane portalu analitycznego focus2move.com potwierdzają, że Toyota Corolla nadal zajmuje niezagrożone pierwsze miejsce w rankingu globalnej sprzedaży samochodów. Na drugim miejscu znalazł się amerykański pick-up ...

01 Lut 2014, 10:59

Poszukaj w necie, czy w twojej okolicy ktoś nie prowadzi skupu silników elektrycznych, alternatorów, rozruszników itp. Zadzwoń i zapytaj o cenę.
Inny sposób, to rozebrać na cześci i sprzedać miedz z uzwojeń - robota żmudna i brudna.
Trzeci sposób, to wyrzucić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2014, 11:13

dobrze by było żeby ktoś sprawdził co w nim jest nie tak.. skoro sie pali.. miernikiem uzwojenie sprawdzane zdawało się ok.. nowe diody.. może regulator napięcia ta część ok 100zł a sam bym potrafił to wymienić jedynie 2 śrubki odkręcić:) tak samo z diodami.. robota prosta jak drut :) najważniejsze to dobrać odpowiednie części w sklepie :)
Wtedy może z 400 bym za niego zgarnął..
zeluspl1
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 10 2008
Auto: Volvo s40
Silnik: 2.0D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

01 Lut 2014, 22:11

zeluspl1 napisał(a): zawiozłem alternator do elektryka który go przy mnie rozebrał i stwierdził ze mostek do wymiany (wszystkie diody na alternatorze popalone). Twierdził, że reszta jest ok.

Ok ale czy sprawdził alternator po złożeniu?
Przed założeniem do samochodu.
zeluspl1 napisał(a):dobrze by było żeby ktoś sprawdził co w nim jest nie tak

Albo daj go do sprawdzenia do porządnego warsztatu albo sprawdź go sam jak się trochę orientujesz w temacie.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995