[VAN-D] Voyager IV 2,8 / Carnival I 2,9 / Espace IV 2,0 / Sharan I 1,9

Który model wybierasz?

Chrysler Voyager IV 2,8 CRD - 150KM
0
Brak głosów
Kia Carnival I 2,9 CRDi - 144KM
0
Brak głosów
Renault Espace IV 2,0 dCi - 150KM
0
Brak głosów
VW Sharan I 1,9 TDI - 130KM
1
100%
Razem głosów : 1

[VAN-D] Voyager IV 2,8 / Carnival I 2,9 / Espace IV 2,0 / Sharan I 1,9

30 Lis 2016, 20:15

Image

Podstawowe kryteria zestawienia:
- van segmentu D
- silnik diesla o mocy ok. 140KM
- automatyczna skrzynia biegów
- modele z okolic 2005 roku

Wytypowane modele do zestawienia:

- Chrysler Voyager IV 2,8 CRD - 150KM
- Kia Carnival I 2,9 CRDi - 144KM
- Renault Espace IV 2,0 dCi - 150KM
- VW Sharan I 1,9 TDI - 130KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić uwagę na cenę rozrządu (SKF) w Chryslerze i Kii oraz amortyzatorów (KYB) w Kii i Renault.
Espace jako jedyne było wyposażane w filtr cząstek stałych. Carnival posiada bębny hamulcowe (TRW) tylnej osi.

Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 19:22, edytowano w sumie 2 razy
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 13036
Zdjęcia: 91
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [VAN-D] Voyager IV 2,8 / Carnival I 2,9 / Espace IV 2,0 / Sharan I 1,9

01 Gru 2016, 10:08

Co do Voyagera to trochę przesadzony koszt wskaźników bo igłę używkę można kupić za około 300zł, a ceny zaczynają się od 70zł. Kolejna sprawa to usterka sterownika skrzyni biegów, zapewne chodzi o elektrozawory która z wymianą kosztują max. 900zł, ale psują się rzadko najczęściej przez nie wymieniany olej i dopiero przy około 200tyś. km. Po wymianie na nowe powinny wytrzymać podobny przebieg więc nie uważam tej usterki za często występującą :) Warto jeszcze dodać że na naszych drogach często mogą siadać tuleje przednich wahaczy szczególnie te tylne gumowe bo przednie są gumowo metalowe. Koszt ich jest niewielki, ale przy samej wymianie trochę roboty jest.

Ogólnie ten samochód jest najbardziej komfortowy i przestronny ze wszystkich wymienionych w zestawianiu szczególnie w wersji Grand która ma 5,1m długości :) Można w nim spotkać sześć foteli kapitańskich na których w każdym rzędzie podróżuje się bardzo komfortowo (sam sprawdzałem). Najlepsza wersja i najtańsza w utrzymaniu w tym samochodzie to benzyna V6 3.3 oczywiście z instalacją LPG bo lubi trochę wypić przy dużej masie samochodu.

Skrzynia 41TE jest trwała i potrafi wytrzymać bardzo duże przebiegi o ile wymieniamy w niej olej co 40-50tyś. km. i utrzymujemy go na odpowiednim poziomie (to bardzo ważne). Skrzynia powinna mieć też chłodnicę oleju, a większość sprowadzonych Voyagerów czy Caravanów ze stanów jej nie ma. Dlatego warto ją założyć po kupnie samochodu (niewielki koszt).

To tak ode mnie na temat Voyagera, ostatnio miałem okazję jeździć wersją Grand i trochę interesowałem się tym modelem.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4085
Zdjęcia: 3295
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: [VAN-D] Voyager IV 2,8 / Carnival I 2,9 / Espace IV 2,0 / Sharan I 1,9

01 Gru 2016, 11:36

Kacper napisał(a):Co do Voyagera to trochę przesadzony koszt wskaźników bo igłę używkę można kupić za około 300zł, a ceny zaczynają się od 70zł.

poprawię, bo wydawało mi się, że te używki niewiadomo ile podziałają, a ładne były po 700zł (nie na allegro)

Kacper napisał(a):Kolejna sprawa to usterka sterownika skrzyni biegów, zapewne chodzi o elektrozawory która z wymianą kosztują max. 900zł

Ogólnie to chodzi o wadliwy sterownik sterujący tymi elektrozaworami, które przez to również mogą ulec uszkodzeniu.

Kacper napisał(a):Warto jeszcze dodać że na naszych drogach często mogą siadać tuleje przednich wahaczy szczególnie te tylne gumowe bo przednie są gumowo metalowe. Koszt ich jest niewielki, ale przy samej wymianie trochę roboty jest.

coś czytałem o tym - spróbuje to też uwzględnić
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 13036
Zdjęcia: 91
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [VAN-D] Voyager IV 2,8 / Carnival I 2,9 / Espace IV 2,0 / Sharan I 1,9

01 Gru 2016, 13:53

dzida napisał(a):Ogólnie to chodzi o wadliwy sterownik sterujący tymi elektrozaworami, które przez to również mogą ulec uszkodzeniu.
On raczej wadliwy nie jest chodzi tu o komputer skrzyni biegów. Jest po prostu umiejscowiony w złym miejscu. Znajdziemy go przed lewym przednim kołem, pod lampą. Trochę kiepskie miejsce na mocowanie tego typu elementów. Generalnie jest on cały zalany fabrycznie silikonem więc nie powinno być z nim problemów, prędzej problem może być z pinami które są w kostce podpiętej do niego.
Mogli go zamontować w kabinie jest tam sporo miejsca, ale pożałowali trochę kabli :) i tak wyszło.

dzida napisał(a):poprawię, bo wydawało mi się, że te używki niewiadomo ile podziałają, a ładne były po 700zł (nie na allegro)
Ogólnie patrząc na części to nie są wcale drogie i są podobne do samochodów typu kombi.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4085
Zdjęcia: 3295
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie
    Wyniki testu przeprowadzonego przez organizację ADAC nie pozostawiają wątpliwości – nowe samochody z silnikami Diesla mogą przekraczać normy emisji tlenków azotu nawet o 900 procent! Nie powinno więc dziwić, ...
    Opel ADAM z bagażnikiem rowerowym FlexFix Opel ADAM z bagażnikiem rowerowym FlexFix
    Na światowej premierze modelu ADAM podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu zaprezentowane zostanie unikalne rozwiązanie, dostępne w wyposażeniu opcjonalnym nowego, niewielkiego samochodu Opla. Odwiedzający ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • NISSAN PATROL GR Y61, silnik, off-road
      Rambler Marlin, kołpaki, logo
      SEAT Alhambra - Auto Rodzinne - Kobiece Auto Roku 2011 - statuetka
      Toyota MR2 Spyder, 2003 rok