Vw Golf 3 kombi, 1.8 AAM, problem z uruchamianiem silnika.

20 Mar 2014, 13:10

Witam!
Jakiś czas temu, po zatankowaniu auta do pełna na 1 ze stacji popularnej sieci zaczęły się "cyrki" z uruchamianiem silnika. Sprawdzone zostały świece zapłonowe(więc i przewody wysokiego napięcia oraz aparat zapłonowy) oraz filtr powietrza. Wszystko było ok pod maską. Do baku trafiło jeszcze 0,5l denaturatu, ale bez pożądanego efektu. Okazało się, że w filtrze paliwa, za pompą paliwa, za zbiornikiem, bezpośrednio pod płytą podłogową, zebrała się woda. Dlatego przy ujemnych temperaturach, zwłaszcza przy gruncie, był problem z uruchamianiem. Ale filtr został wymieniony, paliwo spuszczone, przecedzone, zbiornik dokładnie wyczyszczony. Paliwo trafiło z powrotem do zbiornika. Po kilku próbach uruchomienia silnika, "zaskoczył". Ale to nie koniec. Problemy są dalej, jeżeli auto stoi z kufrem(a więc i zbiornikiem) "w górze". Tak, jakby był gdzieś "zalewany" w normalnej pozycji lub w ogóle paliwa nie dostawał, a to by się cofało.

Macie jakiś pomysł, co może mu dolegać?
1.8 AAM, 75KM.

Pozdrawiam!
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1

25 Mar 2014, 21:52

TDI.SUBARU napisał(a):Problemy są dalej, jeżeli auto stoi z kufrem(a więc i zbiornikiem) "w górze". Tak, jakby był gdzieś "zalewany" w normalnej pozycji lub w ogóle paliwa nie dostawał, a to by się cofało.



Tego zdania nie rozumiem za bardzo, pompka podaje paliwo do wtrysku ? Ciśnienie paliwa prawidłowe? Wtyczki i wężyki wszystkie przy wtrysku podłączone na swoje miejsce?
Wygląda to na usterkę pompy paliwowej, jednak warto zmierzyć wcześniej ciśnienie jakie podaje by to wykluczyć, bo koszt nawet używki jest niezbyt tani.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2014, 21:39

Witam!
Dzięki za zainteresowanie tematem. Auto 2 dni temu(24.03) trafiło do mechanika.
Po wymianie kompletu przewodów wysokiego napięcia i uszkodzonej cewki wysokiego napięcia auto z powrotem pali "na dotyk".
Pompa pracuje jak należy, wszystko jest ok.
Mam nadzieję, że temat przyda się jeszcze komuś w przyszłości. Mój problem rozwiązany.
Pozdrawiam!
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai i30 - kompaktowy hatchback do miasta
    Najbardziej ekonomicznym silnikiem, z jakim możemy zakupić Hyundaia i30 jest wysokoprężna jednostka 1.6 CRDI DPF o mocy 95 KM. Ten silnik jest jednak dostępny wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Aby zdobyć wersję ...
    Honda NSX hybrid - 2,6 sek., 581 KM
    Legendarny, najszybszy model Hondy w wielkim stylu powrócił po ponad 10 latach przerwy, debiutując w 2015 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Napędza go hybryda, będąca połączeniem turbodoładowanego silnika 3.5 ...