VW Golf III wymiana oleju i potrzebnych filtrów

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

VW Golf III wymiana oleju i potrzebnych filtrów

Post» 14 Sie 2009, 17:10

Witam , mam pytanko dotyczace wymiany oleju w golfie III... Słyszałem ze jest to nic wielkiego i wystarczy auto lekko do góry podnieść i olej spuścic , prawda? I czy przy wymianie oleju trzeba wymienić filtr , jesli tak to czy mozna to tez jakos samemu zrobić??
luki1304
Aktywny
 
Posty: 109
Rejestracja: 26 Maj 2009, 16:59
Miejscowość: Piła
Interesujące?
5


Post» 15 Sie 2009, 10:19

Żeby wymienić olej,trzeba spuścić stary.A żeby to zrobić,to potrzebny jest kanał(chyba,że uda ci się wejść pod auto z naczyniem na olej).Auto musi stać na równym podłożu.Nie może być przechylone w żadną stronę.Przy wymianie oleju trzeba wymienić filtr oleju,a do tego jest potrzebny specjalny uchwyt,który kosztuje parę złotych.Możesz ewentualnie wbić w ten filtr jakiś większy śrubokręt i go odkręcić,a nowy filtr zakręcić skórzanym paskiem,jeżeli wiesz jak to zrobić.
I nie zapomnij o zasadach,jakie obowiązują przy doborze oleju do samochodu.Jest o tym na forum.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10666
Zdjęcia: 1133
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
Interesujące?
0

Post» 16 Sie 2009, 12:45

Ok , dzieki za podpowiedź... A gdybym chał wymienić jeszcze filtr powietrza ?? Bo słyszałem ze też przydało by sie to zrobić u mnie w golfie... Da to rade samemu zrobić??
luki1304
Aktywny
 
Posty: 109
Rejestracja: 26 Maj 2009, 16:59
Miejscowość: Piła
Interesujące?
1

Post» 16 Sie 2009, 15:22

Jak się znasz choć troszkę na autku,jakie masz,to zrobisz to bez problemu.Możesz też poskusić się o wymianę filtr paliwa.Też jest łatwo.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10666
Zdjęcia: 1133
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
Interesujące?
0

Post» 04 Wrz 2009, 20:10

zobacz tez filtr pyłkowy powietrza paliwa no i filtr oleju musi być przy kazdej wymianie :) no i chyba bedziesz tez musiał skasować inspekcje :) ale w golfe 3 nie trzeba chyba :) a wymiana to nic trudnego tylko trzeba wiedziec gdzie co jest
LakiiLu
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 06 Lip 2009, 18:26
Miejscowość: Racibórz
Interesujące?
2

Post» 04 Wrz 2009, 21:16

klucz do filtra oleju kupisz w hipermarkecie za grosze :wink:
żeby wymienić olej potrzebujesz olej (ilość, lepkość i klasaw zależności od silnika i tego co było zalane wcześniej) klucz do odkręcenia korka miski olejowej, płaskie naczynie na co najmniej 4 litry, klucz do filtra oleju. rozgrzewasz delikatnie silnik tak żeby byl cieplutki (nie gorący) odkręcasz korek wlewu (to z góry na silniku :mrgreen: ) "włazisz" pod auto popuszczasz śrubę w misce olejowej ( nie odkręcasz do końca :!: ) podkładasz naczynie pod miske olejową, odkręcasz paluchami śrube do końca zlewasz olej, wykręcasz filtr oleju zakładasz nowy (lekko przesmaruj rant nowego filtra olejem i dokręć ręką :!: nie kluczem :!:), wyjmujesz zlany olej (nie wylej na podjazd bo zostanie plama), zakręcasz korek w misce olejowej kluczem z wyczuciem żeby nie urwać (:mrgreen: ) wlewasz olej do max na miarce, zakręcasz korek wlewu, odpalasz silnik, poziom oleju trochę spadnie (wypełni się filtr) , olej który zlałeś przelewasz do butelki i zanosisz na stację benzynową do utylizacji :idea:

filtra powietrza
odpinasz kilka zaczepów na filtrze powietrza (to takie kwadratowe po lewej stronie :mrgreen: ) wyjmujesz stary, zakładasz nowy, zapinasz zaczepy ;)
wymiana filtra przeciwpyłkowego też banalna na podszybiu 2 śrubki wyjmujesz stary zakładasz nowy, zakręcasz z powrotem :wink:
filtr paliwa zależy który :mrgreen:
wiele samochodów ma 2 jeden przed pompką wstępną drugi przy silniku przy silniku zobaczysz jak się odkręca i czy kiniecznie trzeba wymieniać a w baku jak nic sie nie dzieje to nie zaglądaj :mrgreen:
prościej się chyba nie da :mrgreen:
teraz jeszcze jedna rada ;) mechanik ma takie rabaty u dystrybutora oleju że pewnikiem wymiana oleju będzie w cenie tegoż :mrgreen: ale jak chcesz się bawić droga wolna :wink:

LakiiLu napisał(a): no i chyba bedziesz tez musiał skasować inspekcje

nic nie musisz kasować :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6292
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
1

Post» 06 Wrz 2009, 10:24

Dzieki za wyczerpującą odpowiedz :D A mam jeszcze takie małe pytanko, co ile nalezy wymienić ten olej w silniku benzynowym ? ( bo wiem ze w dieslach i benzynach jest to inaczej) . Dodam ze aktualnie jeżdze na Oleju mineralnym LOTOS , wiem ze to tez ma znaczenie kiedy trzeba wymienić...
luki1304
Aktywny
 
Posty: 109
Rejestracja: 26 Maj 2009, 16:59
Miejscowość: Piła
Interesujące?
1

Post» 06 Wrz 2009, 13:11

teoretycznie co 15-20 kkm lub raz w roku :wink: zależy co wcześniej przyjdzie :mrgreen:
jeździsz na mineralnym zostań przy mineralnym jakiej marki zalejesz następny nie ma większego znaczenia. nie zalewaj super hiper olejami nie ma to najmniejszego sensu :mrgreen:
kup dobry olej i wymień :wink:
kup sobie BP Visco2000 (to samo co Mobil :mrgreen: )
albo Shela 15W40 i będziesz zadowolony :wink:
jak wlejesz co innego też nic się nie stanie :mrgreen: może być i Lotos.

drugi mit to dolewanie oleju w razie W dolewasz co masz ważne żeby miało tą samą klasę lepkościową :wink: czyli w twoim przypadku 15W40 i cieszysz się jazdą wszystkie oleje w 80% pochodzą z rafinacji starego oleju silnikowego :mrgreen: i tak naprawdę różnią się dodatkami nie bazą :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6292
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
0

Re: VW Golf III wymiana oleju i potrzebnych filtrów

Post» 17 Maj 2010, 20:15

MÓJ WV golf III przerywa mi w czasie jazdy na ok. pierwszych 10 km, na LPG to rusza super zresztą jak i na benyznie , ale wzstarczy że zwolnię to potrafi na LPG zgasnąć. Po prostu silnik gaśnie na LPG, zaś gdy jadę tylko na benzynie przerywa, a gdy chcę przyczynić sie do dalszej płynnej jazdy to w pierwszej chwili nie reaguje auto na pedał gazu- jakby auto nie czuło ,że tą czynność wykonuję. Jednak gdy na LPG przejadę powyżej tych ok. 10 km to nie przerywa i nie szarpie.
konradvip
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 17 Maj 2010, 19:47
Miejscowość: pomorskie
Interesujące?
3

Re: VW Golf III wymiana oleju i potrzebnych filtrów

Post» 17 Maj 2010, 20:55

posprawdzaj podciśnienia (takie 2 małe rureczki idące do filtra powietrza) czy nie spadły, druga sprawa kiedy wymieniałeś filtr w instalacji gazowej? kiedy ją regulowałeś? przydało by się raz w roku przynajmniej,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6292
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
1

 
  • Galeria motoryzacyjna
    Nissan 200sx s14, STW Drift Team, 1 czerwca w Olsztynie
    Tuning Show
    Car audio, video 2007
    Targi AutoSalon, bass i tuning
    Off-road, Katowice, 9

Zrób to sam