Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

13 Kwi 2009, 11:03

Witam,miałem kiedyś problem z turbo(przy wyższych obrotach było odcięcie mocy i śilnik przechodził w tryb awaryjny)po wyczyszczeniu(szkiełkowaniu )i zmianie stylu jazdy (bardziej dynamiczny)poprzedni styl jazdy(ekonomiczny)doprowadził do awarii turbiny(opinia mechanika)
Problem powrócił ale nie do końca jest tak jak poprzednio,mianowicie po odpaleniu musze przejechać odcinek ok 3km dosyć wolno (korki)
Po przejechaniu wolnego odcinka i rozgrzaniu śilnika przy gwałtowniejszym dodaniu gazu odcina i przechodzi w tryb awaryjny!!!
Przy następnym odpaleniu przy ciepłym silniku niema tego problemu(jazda dynamiczna od początku) Znajomy polecił sprawdzić zawór EGR.
Proszę o opinie i rady,dziękuje i pozdrawiam.
Bruner75
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 104
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 21 Mar 2008, 20:47
Miejscowość: TST
Prawo jazdy od: 19 07 1993
Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI
  • Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    13 Kwi 2009, 20:43

    Zawór sprawdź oczywiście ale sprawdź też błędy w komputerze.
    stasiowski121
     

    Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    14 Kwi 2009, 12:54

    I jak pozniej po przejsciu na tryb awaryjny samochod zgasisz i pozniej uruchomisz ponownie to juz normalnie pracuje zy caly czas tryb awaryjny? Watpie ze zawor recyrkulacji ma cos wspolnego.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Rejestracja: 27 Wrz 2008, 18:55
    Miejscowość: Koszalin

    Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    14 Kwi 2009, 21:59

    spraw czy nie ma gdzieś " lewe powietrze " . Miełem podobry problem . Było małe pieknięcie na gumowej przewodzie do kolektora . Te pieknięcie lezi na dole przewodzie ,dlatego nik nie zauwaza , dopiero zauwałem po sladu troche oleju . Po wymianie wszystko OK .
    Thanh
    thanh
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 06 Gru 2008, 21:19
    Miejscowość: Przemysl

    Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    08 Lut 2013, 16:09

    Mam podobny problem wczesniej przy ok 3tys obrotach tracił moc teraz juz się to dzieje troche wcześniej co myslicie na ten temat co robić?
    Baksi21
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Rejestracja: 08 Lut 2013, 16:02
    Prawo jazdy od: 16 11 2001
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Volkswagen Golf IV
    Silnik: 1.9TDI 100 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    08 Lut 2013, 19:19

    U mnie była kierownica turbiny do czyszczenia...zachciało mi się bawić w Eco-driving. :/
    Sprawdź kierownice turbiny,może wystarczy ja poruszać (u mnie pierwszy raz pomogło)
    Następnie juz potrzebny był demontaż i czyszczenie.
    Bruner75
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 104
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 21 Mar 2008, 20:47
    Miejscowość: TST
    Prawo jazdy od: 19 07 1993
    Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak uczyć dzieci bezpieczeństwa na drogach? Jak uczyć dzieci bezpieczeństwa na drogach?
    Aby skutecznie uczyć dzieci w wieku od 4 do 12 lat odpowiedniego zachowania w zakresie bezpieczeństwa ruchu, trzeba wiedzieć o ograniczeniach związanych z wiekiem oraz o tym, że nikt nie zrobi tego tak skutecznie jak rodzice ...
    Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły
    Zabytkowe samochody mają swój nieodparty urok, o czym już po raz kolejny mogli się przekonać goście tegorocznego Classic Car Festival zorganizowanego przez Toyota Automobile Museum. W imprezie wzięły udział najpiękniejsze ...

  • Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    14 Lut 2013, 17:11

    Może być tak jak radzi przedmówca,sprawdź samą turbinę i zobaczysz. Proponuję udać się do dobrego warsztatu,samumu będzie ciężko zbadać wszystkie elementy.
    ZmienOlej
    Początkujący
     
    Posty: 75
    Rejestracja: 19 Sie 2012, 07:54
    Prawo jazdy od: 01 01 1991
    Auto: BMW M3
     
    • Warto przeczytać
    • Lexus CT 200h
      Samochód parowy firmy GROUT, 1899 rok, 2
      Volkswagen Polo R WRC, Rajd Monte Carlo 2014, trudne warunki rajdu
      Opel Astra G Cabrio
      Hyundai Veloster, tył