Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

13 Kwi 2009, 10:03

Witam,miałem kiedyś problem z turbo(przy wyższych obrotach było odcięcie mocy i śilnik przechodził w tryb awaryjny)po wyczyszczeniu(szkiełkowaniu )i zmianie stylu jazdy (bardziej dynamiczny)poprzedni styl jazdy(ekonomiczny)doprowadził do awarii turbiny(opinia mechanika)
Problem powrócił ale nie do końca jest tak jak poprzednio,mianowicie po odpaleniu musze przejechać odcinek ok 3km dosyć wolno (korki)
Po przejechaniu wolnego odcinka i rozgrzaniu śilnika przy gwałtowniejszym dodaniu gazu odcina i przechodzi w tryb awaryjny!!!
Przy następnym odpaleniu przy ciepłym silniku niema tego problemu(jazda dynamiczna od początku) Znajomy polecił sprawdzić zawór EGR.
Proszę o opinie i rady,dziękuje i pozdrawiam.
Bruner75
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 104
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 21 Mar 2008, 19:47
Miejscowość: TST
Prawo jazdy od: 19 07 1993
Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI
  • Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    13 Kwi 2009, 19:43

    Zawór sprawdź oczywiście ale sprawdź też błędy w komputerze.
    stasiowski121
     

    Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    14 Kwi 2009, 11:54

    I jak pozniej po przejsciu na tryb awaryjny samochod zgasisz i pozniej uruchomisz ponownie to juz normalnie pracuje zy caly czas tryb awaryjny? Watpie ze zawor recyrkulacji ma cos wspolnego.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Rejestracja: 27 Wrz 2008, 17:55
    Miejscowość: Koszalin

    Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    14 Kwi 2009, 20:59

    spraw czy nie ma gdzieś " lewe powietrze " . Miełem podobry problem . Było małe pieknięcie na gumowej przewodzie do kolektora . Te pieknięcie lezi na dole przewodzie ,dlatego nik nie zauwaza , dopiero zauwałem po sladu troche oleju . Po wymianie wszystko OK .
    Thanh
    thanh
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 06 Gru 2008, 20:19
    Miejscowość: Przemysl

    Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    08 Lut 2013, 15:09

    Mam podobny problem wczesniej przy ok 3tys obrotach tracił moc teraz juz się to dzieje troche wcześniej co myslicie na ten temat co robić?
    Baksi21
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Rejestracja: 08 Lut 2013, 15:02
    Prawo jazdy od: 16 11 2001
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Volkswagen Golf IV
    Silnik: 1.9TDI 100 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    08 Lut 2013, 18:19

    U mnie była kierownica turbiny do czyszczenia...zachciało mi się bawić w Eco-driving. :/
    Sprawdź kierownice turbiny,może wystarczy ja poruszać (u mnie pierwszy raz pomogło)
    Następnie juz potrzebny był demontaż i czyszczenie.
    Bruner75
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 104
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 21 Mar 2008, 19:47
    Miejscowość: TST
    Prawo jazdy od: 19 07 1993
    Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Toyota RAV4 - Top Safety Pick+ Nowa Toyota RAV4 - Top Safety Pick+
    Nowa Toyota RAV4, znalazła się w elitarnym klubie Top Safety Pick+ amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Model uzyskał najwyższe noty we wszystkich pięciu testach bezpieczeństwa, w tym w niezwykle ...
    Lexus LFA - nieznana historia legendy Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...

  • Re: Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

    14 Lut 2013, 16:11

    Może być tak jak radzi przedmówca,sprawdź samą turbinę i zobaczysz. Proponuję udać się do dobrego warsztatu,samumu będzie ciężko zbadać wszystkie elementy.
    ZmienOlej
    Początkujący
     
    Posty: 75
    Rejestracja: 19 Sie 2012, 06:54
    Prawo jazdy od: 01 01 1991
    Auto: BMW M3
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006