Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik cieply

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik cieply

Post» 24 Sty 2010, 18:14

mam problem ze swoim golfikiem,gdy silnik jest ciepły muszę kręcić ok 10 sek,rano na zimnym silniku jest ok i pali od strzała,wymieniłem czujnik temp i dalej to samo,co myślicie o tym?? denerwuje mnie już to bo byłem u kilku mechaników i nikt nic nie wie
maniek2120
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Sty 2010, 10:36
Miejscowość: Brzeg
Interesujące?
17


Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 24 Sty 2010, 20:07

A sprawdzili ciśnienie sprężania?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 5857
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
Interesujące?
0

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 25 Sty 2010, 19:27

nie było sprawdzane a jaka może być przyczyna?jak będzie nieodpowiednie to co się dzieje?
maniek2120
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Sty 2010, 10:36
Miejscowość: Brzeg
Interesujące?
1

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 25 Sty 2010, 20:09

Ja powiem Tak albo tłoczek i głowiczka pompy wtryskowej do wymiany. spore koszta od 1500 zł. ale najpierw udaj się do serwisu bosch i trzeba wgrać na nowo sterowniki do pompy wtryskowej. koszt około 100 zł czasami po przebiegu 200 tyś tak trzeba i pomaga to najpierw spróbuj tego tańszego rozwiązania. pozdrawiam :wink:

[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 20:10 ]
PhantomASA1 napisał(a):A sprawdzili ciśnienie sprężania?
. to nie te objawy na zimnym to się zgodzę .
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 283
Rejestracja: 26 Gru 2009, 13:48
Miejscowość: małopolska
Interesujące?
0

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 25 Sty 2010, 22:52

Ja myślę,że mechanicy sprawdzili pompę,jeśli nie to oczywiście że pompa może dawać w kość,natomiast jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to spada gdy silnik jest gorący,przecież gdy silnik jest zimny układ tłokowo cylindryczny jest bardziej szczelny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 5857
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
Interesujące?
1

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 26 Sty 2010, 15:36

Ja mam to samo z golfikiem 1.9 tdi/90km zapewniają mnie że to ten sterownik.jeśli nie to to pompa wtryskowa do regeneracji to jest już :sad: ból :sad: :sad: POZDRO...
DYMUŚ1984
dymel1984
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 22 Paź 2009, 20:33
Miejscowość: żółtnica
Interesujące?
4

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 26 Sty 2010, 17:44

PhantomASA1 napisał(a):Ja myślę,że mechanicy sprawdzili pompę,jeśli nie to oczywiście że pompa może dawać w kość,natomiast jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to spada gdy silnik jest gorący,przecież gdy silnik jest zimny układ tłokowo cylindryczny jest bardziej szczelny.


Przeciętny mechanik nie zdiagnozuje pompy tego typu i wgra sterowniki. to tylko serwis bo ciężko dostać oprogramowanie tego typu. jeśli chodzi o to ciśnienie..to nie jest benzyna gdzie ciśnienie sprężania jest około 10 bar a diesel ma rzędu 22-26 i jakby miał słabe ciśnieni to nie odpalił by na zimnym bo tam zapala dawkę paliwa sprężone powietrze a jak jest silnik ciepły to nie trzeba takiego dużego ciśnienia aby odpaliło gdyż silnik jest rozgrzany. i dlatego wspomaga nam to odpalanie zimnego silnika świeca żarowa. i jakby koledze nie palił na zimnym to bym się zgodził że to ciśnienie za słabe, ale to powinien wiedzieć przeciętny Kowalski.

A dodam że stawiał bym na te sterowniki bo aby w tym silniku poszła pompa to kilkakrotne braki paliwa by ją dobiły.. to do serwisu wgrać sterowniki bo takie kręcenie wkurza..pozdrawiam
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 283
Rejestracja: 26 Gru 2009, 13:48
Miejscowość: małopolska
Interesujące?
0

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 26 Sty 2010, 19:56

Cóż ,ciśnienie sprężania metodą próby olejowej sprawdza się na gorącym ,nie na zimnym silniku,dlaczego?!Trzeba zwiększyć dawkę rozruchową w programie ale najpierw sprawdź podgrzewacz w filtrze paliwa o ile dobrze pamiętam jest coś takiego w tym Golfie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 5857
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
Interesujące?
0

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 26 Sty 2010, 23:13

mialem taki problem dwa razy,seat toledo i golf III,oba 1.9 110KM.wymienilem kolo zebate paska rozrzadu na wale.czesto luzuje sie glowna sruba i wybija sie klin i delikatnie przestawia sie rozrzad.nie jest duzy koszt bo ok60zl takie kolo.
radek15
Aktywny
 
Posty: 112
Rejestracja: 20 Kwi 2009, 23:21
Miejscowość: skierniewice
Interesujące?
3

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 27 Sty 2010, 17:00

PhantomASA1 napisał(a):Cóż ,ciśnienie sprężania metodą próby olejowej sprawdza się na gorącym ,nie na zimnym silniku,dlaczego?!Trzeba zwiększyć dawkę rozruchową w programie ale najpierw sprawdź podgrzewacz w filtrze paliwa o ile dobrze pamiętam jest coś takiego w tym Golfie.

A mierzyłeś kiedyś na ciepłym silniku ciśnienie sprężania. pierwsze słyszę. Zapytaj mechanika pierwszego lepszego i Ci powie. tylko na zimnym.. w każdym samochodzie tak się robi.
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 283
Rejestracja: 26 Gru 2009, 13:48
Miejscowość: małopolska
Interesujące?
0

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 27 Sty 2010, 17:35

No dobra, to w takim razie dlaczego zaleca się do silników ,które są już w znacznym stopniu zużyte i nie mają już najlepszego ciśnienia sprężania oleje o większej lepkości(lub Moto-doktor) i bardziej odporne na wysokie temperatury ?! Kiedy bardziej układ tłokowo cylindryczny jest szczelny ,na zimnym czy gorącym silniku?!Kiedy występuje największe tarcie?!Wtedy gdy silnik jest gorący czy zimny?!

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 17:37 ]
Kiedy tłoki w cylindrze chodzą ciężej ,przy zimnym czy gorącym silniku?! :wink:

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 20:28 ]
Na logikę biorąc, to podczas pomiaru ciśnienia sprężania silnik winien być gorący,nie jestem mechanikiem i nigdy tego nie robiłem.Upewniłem się ,tak silnik musi być rozgrzany :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 5857
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
Interesujące?
0

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 28 Sty 2010, 18:44

PhantomASA1 napisał(a):No dobra, to w takim razie dlaczego zaleca się do silników ,które są już w znacznym stopniu zużyte i nie mają już najlepszego ciśnienia sprężania oleje o większej lepkości(lub Moto-doktor) i bardziej odporne na wysokie temperatury ?! Kiedy bardziej układ tłokowo cylindryczny jest szczelny ,na zimnym czy gorącym silniku?!Kiedy występuje największe tarcie?!Wtedy gdy silnik jest gorący czy zimny?!

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 17:37 ]
Kiedy tłoki w cylindrze chodzą ciężej ,przy zimnym czy gorącym silniku?! :wink:

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 20:28 ]
Na logikę biorąc, to podczas pomiaru ciśnienia sprężania silnik winien być gorący,nie jestem mechanikiem i nigdy tego nie robiłem.Upewniłem się ,tak silnik musi być rozgrzany :!:


powiem jedno a gdzie się upewniłeś. ktoś Ci powiedział bzdury temperatura do pomiarów powinna być około 15 ,20 stopni.

moto doktor stosuje się aby uleczyć nieuleczalne . po wlaniu tego czegoś do silnika wytrąca się tak jakby nagar który osadza się na tłokach pod pierścieniami uszczelniając je niby poprawia kompresje ale w nie znacznym stopniu.. tak powinny...i reszta bzdur co ma poprawić..

nie będę pisał tu podstaw techniki. oraz materiałoznawstwa. tłok jest wykonany z stopu aluminium z rożnymi domieszkami tuleja cylindra z innego materiału. jedno i drugie przy wzroście temperatury inaczej się rozszerza. i jakbyśmy zastosowali tłoki za ciasne i nie spasowali pierścieni (luz na zamkach) to zatrzemy motor. i dlatego wszystko się pasuje na cacy. im gorętszy silnik to ciaśniejszy i szczelniej w tulei cylindra. i jaki pomiar nam by dał pomiar na ciepłym silniku a na zimnym. Diesel im cieplejszy to lepiej odpala. tam odpala sprężone powietrze wzrasta do danej temperatury i zapala wtryśnięte paliwo . jak jest ciepły to nie musi wytworzyć takiego sprężania aby odpalić paliwo i wtedy diesel może być wyłechtany i nam odpali ale jak wystygnie to musi wytworzyć duże ciś, ale jak nie ma jak to trza kręcić i kręcić. a w czasach PRL to dawało się do dolotu zapaloną gazetę aby wciągał ciepłe powietrze i palił lepiej.

pomiary takie jak piszemy robimy na zimnym silniku.. i zastanów się po co nam chłodzenie silnika. jak dalej nie wiesz kiedy ciężej tłok chodzi to spuść u siebie płyn chłodniczy i pojeździj i zobacz co się stanie..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 283
Rejestracja: 26 Gru 2009, 13:48
Miejscowość: małopolska
Interesujące?
2

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 16 Kwi 2011, 16:46

Wymień szczotki w rozruszniku, Miałem to samo na zimnym palił jak strzała, a na cipłym kręciłem i kręciłem . Pozdrawiam
okukek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Kwi 2011, 16:15
Miejscowość: wielkopolska
Interesujące?
9

Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

Post» 16 Kwi 2011, 18:42

Rozrusznik lub korekta w dawce paliwa rozruchowego, najlepiej jeszcze zrobić logi ,test i wtedy wyjdzie jaka dawka , kąt wtrysku itd. Ale zacznij od rozrusznika jak napisał okukek.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
Miejscowość: koluszki
Interesujące?
1

 
  • Galeria motoryzacyjna
    Nissan e-NV200 - przestrzeń ładunkowa
    Master Truck
    Volkswagen Golf II, białe alufelgi
    Dziewczyna na motorze
    Monster Truck Raging Bull, 3

Problemy techniczne