Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik cieply

Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik cieply

24 Sty 2010, 19:14

mam problem ze swoim golfikiem,gdy silnik jest ciepły muszę kręcić ok 10 sek,rano na zimnym silniku jest ok i pali od strzała,wymieniłem czujnik temp i dalej to samo,co myślicie o tym?? denerwuje mnie już to bo byłem u kilku mechaników i nikt nic nie wie
maniek2120
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Sty 2010, 11:36
Miejscowość: Brzeg
  • Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    24 Sty 2010, 21:07

    A sprawdzili ciśnienie sprężania?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6447
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    25 Sty 2010, 20:27

    nie było sprawdzane a jaka może być przyczyna?jak będzie nieodpowiednie to co się dzieje?
    maniek2120
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 24 Sty 2010, 11:36
    Miejscowość: Brzeg

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    25 Sty 2010, 21:09

    Ja powiem Tak albo tłoczek i głowiczka pompy wtryskowej do wymiany. spore koszta od 1500 zł. ale najpierw udaj się do serwisu bosch i trzeba wgrać na nowo sterowniki do pompy wtryskowej. koszt około 100 zł czasami po przebiegu 200 tyś tak trzeba i pomaga to najpierw spróbuj tego tańszego rozwiązania. pozdrawiam :wink:

    [ Dodano: Pon Sty 25, 2010 20:10 ]
    PhantomASA1 napisał(a):A sprawdzili ciśnienie sprężania?
    . to nie te objawy na zimnym to się zgodzę .
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 283
    Rejestracja: 26 Gru 2009, 14:48
    Miejscowość: małopolska

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    25 Sty 2010, 23:52

    Ja myślę,że mechanicy sprawdzili pompę,jeśli nie to oczywiście że pompa może dawać w kość,natomiast jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to spada gdy silnik jest gorący,przecież gdy silnik jest zimny układ tłokowo cylindryczny jest bardziej szczelny.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6447
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    26 Sty 2010, 16:36

    Ja mam to samo z golfikiem 1.9 tdi/90km zapewniają mnie że to ten sterownik.jeśli nie to to pompa wtryskowa do regeneracji to jest już :sad: ból :sad: :sad: POZDRO...
    DYMUŚ1984
    dymel1984
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Rejestracja: 22 Paź 2009, 21:33
    Miejscowość: żółtnica
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Master Truck 2013 - najpiękniejsze ciężarówki z Finnlandii Master Truck 2013 - najpiękniejsze ciężarówki z Finnlandii
    Firma Finnlines znowu wesprze swoją pomocą Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych MASTER TRUCK, który odbędzie się już po raz dziewiąty w Opolu. Tym razem impreza zaplanowana jest w dniach 19-20-21 ...
    Czy obwodnice miast powinny być płatne? Czy obwodnice miast powinny być płatne?
    Czy płacenie za obwodnicę stawia pod znakiem zapytania sens jej istnienia? Przecież obwodnica ma za zadanie odciążenia centrum miasta. W przypadku jak będzie płatna to czy kierowcy nie wybiorą jednak przejazdu przez centrum.

  • Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    26 Sty 2010, 18:44

    PhantomASA1 napisał(a):Ja myślę,że mechanicy sprawdzili pompę,jeśli nie to oczywiście że pompa może dawać w kość,natomiast jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to spada gdy silnik jest gorący,przecież gdy silnik jest zimny układ tłokowo cylindryczny jest bardziej szczelny.


    Przeciętny mechanik nie zdiagnozuje pompy tego typu i wgra sterowniki. to tylko serwis bo ciężko dostać oprogramowanie tego typu. jeśli chodzi o to ciśnienie..to nie jest benzyna gdzie ciśnienie sprężania jest około 10 bar a diesel ma rzędu 22-26 i jakby miał słabe ciśnieni to nie odpalił by na zimnym bo tam zapala dawkę paliwa sprężone powietrze a jak jest silnik ciepły to nie trzeba takiego dużego ciśnienia aby odpaliło gdyż silnik jest rozgrzany. i dlatego wspomaga nam to odpalanie zimnego silnika świeca żarowa. i jakby koledze nie palił na zimnym to bym się zgodził że to ciśnienie za słabe, ale to powinien wiedzieć przeciętny Kowalski.

    A dodam że stawiał bym na te sterowniki bo aby w tym silniku poszła pompa to kilkakrotne braki paliwa by ją dobiły.. to do serwisu wgrać sterowniki bo takie kręcenie wkurza..pozdrawiam
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 283
    Rejestracja: 26 Gru 2009, 14:48
    Miejscowość: małopolska

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    26 Sty 2010, 20:56

    Cóż ,ciśnienie sprężania metodą próby olejowej sprawdza się na gorącym ,nie na zimnym silniku,dlaczego?!Trzeba zwiększyć dawkę rozruchową w programie ale najpierw sprawdź podgrzewacz w filtrze paliwa o ile dobrze pamiętam jest coś takiego w tym Golfie.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6447
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    27 Sty 2010, 00:13

    mialem taki problem dwa razy,seat toledo i golf III,oba 1.9 110KM.wymienilem kolo zebate paska rozrzadu na wale.czesto luzuje sie glowna sruba i wybija sie klin i delikatnie przestawia sie rozrzad.nie jest duzy koszt bo ok60zl takie kolo.
    radek15
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Rejestracja: 21 Kwi 2009, 00:21
    Miejscowość: skierniewice

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    27 Sty 2010, 18:00

    PhantomASA1 napisał(a):Cóż ,ciśnienie sprężania metodą próby olejowej sprawdza się na gorącym ,nie na zimnym silniku,dlaczego?!Trzeba zwiększyć dawkę rozruchową w programie ale najpierw sprawdź podgrzewacz w filtrze paliwa o ile dobrze pamiętam jest coś takiego w tym Golfie.

    A mierzyłeś kiedyś na ciepłym silniku ciśnienie sprężania. pierwsze słyszę. Zapytaj mechanika pierwszego lepszego i Ci powie. tylko na zimnym.. w każdym samochodzie tak się robi.
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 283
    Rejestracja: 26 Gru 2009, 14:48
    Miejscowość: małopolska

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    27 Sty 2010, 18:35

    No dobra, to w takim razie dlaczego zaleca się do silników ,które są już w znacznym stopniu zużyte i nie mają już najlepszego ciśnienia sprężania oleje o większej lepkości(lub Moto-doktor) i bardziej odporne na wysokie temperatury ?! Kiedy bardziej układ tłokowo cylindryczny jest szczelny ,na zimnym czy gorącym silniku?!Kiedy występuje największe tarcie?!Wtedy gdy silnik jest gorący czy zimny?!

    [ Dodano: Sro Sty 27, 2010 17:37 ]
    Kiedy tłoki w cylindrze chodzą ciężej ,przy zimnym czy gorącym silniku?! :wink:

    [ Dodano: Sro Sty 27, 2010 20:28 ]
    Na logikę biorąc, to podczas pomiaru ciśnienia sprężania silnik winien być gorący,nie jestem mechanikiem i nigdy tego nie robiłem.Upewniłem się ,tak silnik musi być rozgrzany :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6447
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    28 Sty 2010, 19:44

    PhantomASA1 napisał(a):No dobra, to w takim razie dlaczego zaleca się do silników ,które są już w znacznym stopniu zużyte i nie mają już najlepszego ciśnienia sprężania oleje o większej lepkości(lub Moto-doktor) i bardziej odporne na wysokie temperatury ?! Kiedy bardziej układ tłokowo cylindryczny jest szczelny ,na zimnym czy gorącym silniku?!Kiedy występuje największe tarcie?!Wtedy gdy silnik jest gorący czy zimny?!

    [ Dodano: Sro Sty 27, 2010 17:37 ]
    Kiedy tłoki w cylindrze chodzą ciężej ,przy zimnym czy gorącym silniku?! :wink:

    [ Dodano: Sro Sty 27, 2010 20:28 ]
    Na logikę biorąc, to podczas pomiaru ciśnienia sprężania silnik winien być gorący,nie jestem mechanikiem i nigdy tego nie robiłem.Upewniłem się ,tak silnik musi być rozgrzany :!:


    powiem jedno a gdzie się upewniłeś. ktoś Ci powiedział bzdury temperatura do pomiarów powinna być około 15 ,20 stopni.

    moto doktor stosuje się aby uleczyć nieuleczalne . po wlaniu tego czegoś do silnika wytrąca się tak jakby nagar który osadza się na tłokach pod pierścieniami uszczelniając je niby poprawia kompresje ale w nie znacznym stopniu.. tak powinny...i reszta bzdur co ma poprawić..

    nie będę pisał tu podstaw techniki. oraz materiałoznawstwa. tłok jest wykonany z stopu aluminium z rożnymi domieszkami tuleja cylindra z innego materiału. jedno i drugie przy wzroście temperatury inaczej się rozszerza. i jakbyśmy zastosowali tłoki za ciasne i nie spasowali pierścieni (luz na zamkach) to zatrzemy motor. i dlatego wszystko się pasuje na cacy. im gorętszy silnik to ciaśniejszy i szczelniej w tulei cylindra. i jaki pomiar nam by dał pomiar na ciepłym silniku a na zimnym. Diesel im cieplejszy to lepiej odpala. tam odpala sprężone powietrze wzrasta do danej temperatury i zapala wtryśnięte paliwo . jak jest ciepły to nie musi wytworzyć takiego sprężania aby odpalić paliwo i wtedy diesel może być wyłechtany i nam odpali ale jak wystygnie to musi wytworzyć duże ciś, ale jak nie ma jak to trza kręcić i kręcić. a w czasach PRL to dawało się do dolotu zapaloną gazetę aby wciągał ciepłe powietrze i palił lepiej.

    pomiary takie jak piszemy robimy na zimnym silniku.. i zastanów się po co nam chłodzenie silnika. jak dalej nie wiesz kiedy ciężej tłok chodzi to spuść u siebie płyn chłodniczy i pojeździj i zobacz co się stanie..
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 283
    Rejestracja: 26 Gru 2009, 14:48
    Miejscowość: małopolska

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    16 Kwi 2011, 17:46

    Wymień szczotki w rozruszniku, Miałem to samo na zimnym palił jak strzała, a na cipłym kręciłem i kręciłem . Pozdrawiam
    okukek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 13 Kwi 2011, 17:15
    Miejscowość: wielkopolska

    Re: Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik ciepl

    16 Kwi 2011, 19:42

    Rozrusznik lub korekta w dawce paliwa rozruchowego, najlepiej jeszcze zrobić logi ,test i wtedy wyjdzie jaka dawka , kąt wtrysku itd. Ale zacznij od rozrusznika jak napisał okukek.
    arciasty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1013
    Rejestracja: 09 Wrz 2010, 10:07
    Miejscowość: koluszki
     
    • Warto przeczytać
    • Suzuki GSX-R, start
      X Jubileuszowy Zlot Porsche Club Polska
      Fiat Albea
      Opel GTC Concept 2013 16
      Car audio, video 2007