VW Golf MK2 - proszę o wycenę naprawy poszczególnych części

VW Golf MK2 - proszę o wycenę naprawy poszczególnych części

03 Lis 2011, 21:19

Witam, posiadam VW Golfa MK2 1991r, z silnikiem 1,6 PN (51kW / 70 km) i mam w nim kilka rzeczy do zrobienia, i prosiłbym kogoś kto zna ceny części oraz mniej więcej ceny robocizny (ewentualnie jak coś można zrobić samemu przy podstawowych narzędziach to piszcie) gdyż mam kilka rzeczy do zrobienia, zanim zajmę się tuningiem.

1. Tylna tuleja prawego wahacza

2. Wyciek oleju z linki prędkościomierza

3. Przewody hamulcowe sztywne - tył

4. Wymiana rozrusznika wraz z tulejami

5. Wymiana nagrzewnicy kabiny (cieknie przez co wiecznie jestem zaparowany, i praktycznie co dwa dni dolewam wody do chłodnicy)

6. Wymiana oleju i filtra oleju (bo nie posiadam kanału, mam już olej i filter), wymiana płynu hamulcowego oraz płynu wspomagania kierownicy (te płyny również już posiadam), oraz wymiana filtra powietrza (mogę zrobić to samemu, tylko nie wiem jakie są ceny takiego filtra)

7. Wymiana przewodów W.N, świec zapłonowych, kopułki rozdzielacza, oraz palca rozdzielacza (tutaj proszę tylko podać jakich firm elementy najlepiej zakupić, oraz jakie są ich ceny, wymianą zajmę się sam)

8. Wymiana sprzęgła - niestety. (Ślizga się przy dużym obciążeniu i próbie szybkiego, agresywnego ruszenia) a przy okazji, po wymianie na ile km starczy nowe sprzęgło? Dodam że jeżdżę dynamicznie.

9. Naprawa skrzyni biegów (Po pierwsze brak plastiku który chronił przed przypadkowym wrzuceniem biegu wstecznego, można to gdzieś jeszcze dokupić? Po drugie, czasami nie mogę przesunąć lewarka zmiany biegów w lewą stronę tj na wysokość biegu 1 i 2, jest wrażenie jak by lewarek był już maksymalnie przy lewej krawędzi, muszę nim pokombinować i dopiero ten dziwny opór znika. Ponadto ostatnio przy ok 120km/h przy próbie wrzucenia 5go biegu nie mogłem go wbić, uczucie jak by nie było tam w ogóle tego biegu, dopiero po wrzuceniu na 4ty bieg po czasie wszedł bieg 5ty. Być może jest to spowodowane tym wyciekiem z linki prędkościomierza, gdyż podobno olej który stamtąd ubywa to olej właśnie skrzyni biegów - skrzynia więc kwalifikuje się do wymiany wraz ze sprzęgłem? Jeśli tak to jakie to są koszta)

I to by było chyba na tyle, po zrobieniu podstaw zajmę się jakimś delikatnym tuningiem. Pewnie wielu z Was powie że nie opłaca się już tego naprawiać, jednak chcę to zrobić gdyż sam silnik spisuje się bardzo dobrze, a buda i podłoga jest na prawdę wyjątkowo zdrowa. Dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam
Lukasz21
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 02 Lis 2011, 20:34
Auto: VW Golf MK2

Re: VW Golf MK2 - proszę o wycenę naprawy poszczególnych czę

04 Lis 2011, 09:35

1.tuleja wahacza - 9.50
2. trzeba zobaczyć, ale najprawdopodobniej trza wymienić linkę. Ewentualnie trza zobaczyć odpowietrznik. Nowa linka około 30 zł.
3. zestaw przewodów hamulcowych miedzianych sztywnych ( przód i tył ) - 150 zł
4. jak chcesz nowy rozrusznik to coś około 300 zł
5. nagrzewnica około 50 zł
8. sprzęgło około 300 zł
Co do reszty to musisz jechać do konkretnego mechanika i z nim gadać o cenach. Na forum nikt ci konkretnie nie napisze wyceny robocizny.
Co do cen cześci to też mogą się różnić - niektóre rzeczy trzeba szukać po numerach silnika albo nadwozia żeby były właściwe.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: VW Golf MK2 - proszę o wycenę naprawy poszczególnych czę

04 Lis 2011, 19:52

Witam, serdecznie dzięki za przybliżenie kosztów. A jaka jest szansa, że osoba początkująca w mechanice poradzi sobie z tymi naprawami sama? Z dostępem do forum i internetu oczywiście :) Jasną rzeczą jest również, że bez kanału się nie obejdzie.

1. Żeby ją wymienić, należy jak rozumiem zdjąć koło, wymontować starą i założyć nową - na coś trzeba tutaj uważać? Nie wiem na jakiej zasadzie jest to montowane bo nie miałem z tym do czynienia, więc zorientuję się dopiero po ściągnięciu koła.

2. Znajomy polecił mi wyczyścić to z tego oleju i całego pozostałego brudu, odkręcić i zobaczyć bo prawdo podobnie wystarczy tutaj wymiana jakieś uszczelki - jakoś inaczej to nazwał w każdym razie chodziło o jakąś uszczelkę. Jest to dla mnie ważne gdyż tracę sporo oleju ze skrzyni biegów, która i tak nie chodzi już idealnie więc chciałbym zrobić to jak najszybciej.

3. Czyli przewody jak rozumiem kupić i zmieniać od razu wszystkie? W sumie może i racja, hamulce ważna rzecz, koszt nie wielki - tylko czy przy dyspozycji kanału sobie z tym poradzę ?

4. Rozrusznik mam szansę kupić w granicach 80 złotych, z tym że nie wiem jakie i gdzie dokupić tuleje do kadłuba skrzyni i do samego rozrusznika (bo podobno wymienić trzeba dwie). Na allegro po wpisaniu hasła tuleje rozrusznika, wyskakują tylko tuleje do Fiata 126P, Poloneza itd.

5. Nagrzewnice znalazłem na allegro w kwotach właśnie 30-50 zł można dostać, jak rozumiem trzeba demontować całą deskę rozdzielczą?

6. Wymiany oleju wiem jak dokonać, a mógłby ktoś opisać procedurę wymiany płynu hamulcowego, płynu wspomagania, i ewentualnie płynu chłodniczego (bo jeżdżę na wodzie z powodu masakrycznych wycieków, dziennie tracę z 300 ml wody) ponieważ chcę ciąć koszta, załatwić sobie kanał do dyspozycji, ale nie chciałbym zapowietrzyć układu hamulcowego itp.

7. Sprawa oczywista, z tym nie zawracam głowy

8. Jeśli chodzi o sprzęgło, tutaj sam raczej tego nie ogarnę? Kompletne sprzęgło mogę dostać właśnie w granicach 300 zł (chociaż jak się dowiedziałem u mnie zmęczony jest chyba sam docisk - przy dużym obciążeniu i próbie agresywnego ruszenia obroty rosną, a prędkość nie znacznie, aczkolwiek jak wymieniać to całość niech zużywa się równomiernie)

9. Jest szansa, że po usunięciu wycieków z linki prędkościomierza, uzupełnieniu oleju w skrzyni przestaną występować usterki opisane powyżej, czy skrzynia kwalifikuje się do wymiany?
Lukasz21
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 02 Lis 2011, 20:34
Auto: VW Golf MK2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brak snu to jak nadmiar alkoholu u kierowcy Brak snu to jak nadmiar alkoholu u kierowcy
    Powodów zmęczenia i niewyspania może być wiele, przede wszystkim jednak to brak odpowiedniej ilości snu. Zachowania zaspanej osoby za kierownicą są równie niebezpieczne jak tej kierującej pojazdem pod wpływem ...
    Lexus IS 200 od dzidy Lexus IS 200 od dzidy
    Moja skrzynka pęka w szwach od zapytań nt. mojego samochodu (ponad 300 wiadomości priv już), więc pomyślałem, że spróbuję przybliżyć to co mam i dokumentować jak się sprawuje (lysy30 mnie pilnuje w tym względzie :D). ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006