Vw golf V 1.6 102 KM czy 1.9 TDI 105 KM ?

10 Sie 2010, 15:19

Witam . Zamierzam kupic Vw golfa V , zależy mi na najbardziej na ekonomii , biorę pod uwagę 2 silniki : 1.6 102 KM i 1.9 TDI 105 KM . Rocznie pokonuje około 10 tyś km . Jaki silnik wybrac ? Czy w wersji benzynowej można bez problemu założyc instalację gazową ? Jeśli tak to jaką ? Jakie są koszty ewentualnych napraw w wersji wysokoprężnej ? Chodzi mi tu awaryjnośc diesla , koszt pompy wtryskowej , pompowtryskiwaczy , turbiny ? Które auto będzie bardziej oszczędne i mniej awaryjne , oraz czy koszt ubezpieczenia silnika 1.9 będzie dużo większy niż mniejszego benzyniaka ? Jakie auto polecacie bardziej ? Z góry bardzo dziękuję za odp.
zuberek
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Lublin

10 Sie 2010, 15:56

zuberek napisał(a):Witam . Zamierzam kupic Vw golfa V , zależy mi na najbardziej na ekonomii , biorę pod uwagę 2 silniki : 1.6 102 KM i 1.9 TDI 105 KM . Rocznie pokonuje około 10 tyś km . Jaki silnik wybrac ? Czy w wersji benzynowej można bez problemu założyc instalację gazową ? Jeśli tak to jaką ? Jakie są koszty ewentualnych napraw w wersji wysokoprężnej ? Chodzi mi tu awaryjnośc diesla , koszt pompy wtryskowej , pompowtryskiwaczy , turbiny ? Które auto będzie bardziej oszczędne i mniej awaryjne , oraz czy koszt ubezpieczenia silnika 1.9 będzie dużo większy niż mniejszego benzyniaka ? Jakie auto polecacie bardziej ? Z góry bardzo dziękuję za odp.

1,6 102 +lpg bd w Twoim wypadku lepszym wyborem. sprawzdzona jednostka lepsza pod gaz, malo jezdzisz. Ze swojej strony polecam toledo z tym silnikiem- golfy trafiajace do nas z zachodu to wiekszosci przypadkow szrroty. co nie zmienia faktu ze 1.9 tdi 105 to bardzo oszczedny i dynamiczny jak na swoje 105 km silnik. Tyle ze trudno o cos zadbanego. ale to magia VW
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

10 Sie 2010, 19:47

przy rocznych przebiegach ok 10tys km. trudno mówić o ekonomi na gazie bo długo będzie się to zwracać koszt założenia .Gaz na sekwencji też nie przełączy się od razu tylko silnik musi osiągnąć temp ok 35 -40 stopni, każde uruchomienie ciepłego silnika zwsze odbywa się na benzynie inaczej się nie da.Przy jeździe po mieście i częstych postojach też sporo benzynki połknie za nim przejdzie na gaz .Nie wiem czy to dobre rozwiązanie i trudny wybór co lepsze.
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Sie 2010, 08:55

W swojej 9 letniej fabii gaz ( zwykła instalacja ) posiadam już od około 4 lat . Nie ma z nią żadnych problemów . Koszty jej założenia już dawno się zwróciły . Teraz za 100 km przejechanych na gazie wychodzi mi niecałe 18 zł . Ale w tym Vw to chyba należałoby zamontowac sekwencję a to już spory wydatek .
zuberek
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Lublin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Baryłka ropy naftowej i jednostka objętości
    Baryłka ropy naftowej to standardowa jednostka miary stosowana w przemyśle naftowym do określania ilości ropy naftowej. Jedna baryłka odpowiada 42 galonom amerykańskim lub około 159 litrom. 1 bbl (baryłka ropy naftowej) = ...