VW Golf VI używany, warto?

28 Gru 2011, 19:22

Witam.

Mam możliwość kupić używanego Golfa VI z 2011roku, przebieg niecałe 10tys, i chciałem poprosić o Waszą opinię czy warto?

Samochód wystawiony do sprzedaży przez salon VW, wcześniej używany przez jednego z pracowników. Proponowana cena to 61tysięcy zł. Warto? Nowy w tej konfiguracji kosztuje 75k.

Golf, Comfortline, 5 drzwi
1.4 TSI 122 KM (90 kW), 6 biegowy
lakier szary "United" metaliczny
+ Pakiet "990"
Pełna specyfikacja tutaj: http://oskid.w.interii.pl/konfVW__20111 ... 902_31.pdf
oskid
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Pszczyna
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Gru 2011, 19:33

osobiście w tej cenie szukałbym czegoś innego z wyprzedaży rocznika z zerowym przebiegiem, bo te TSI to nieudane jednostki jeśli chodzi o trwałość, a za 60k można wyrwać ciekawsze kompakty innych marek
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Gru 2011, 20:31

A moim zdaniem to bardzo dobra oferta i warto sie poważnie nad nia zastanowić. W tej kwocie będzie ciężko znaleźć nowy samochód, który byłby lepszy od tego Golfa (no chyba, że z wolnossącymi benzynami np. Ford Focus czy Citroen C4)
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

28 Gru 2011, 20:43

Honda Civic (rabat 8 tys.)
Hyundai Elantra
Mitsubishi Lancer (rabat 10 tys.)
Opel Astra IV (rabat 8k)
Peugeot 308
Renault Megane
Ford Focus III
Citroen C4

wszystkie będą z zerowym przebiegiem i takim samym wyposażeniem i nawet tańsze w niektórych przypadkach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Gru 2011, 23:20

nikt naprawde dobrego auta nie sprzedaje a roczne to żatkość ,ja bym proponował rozejrzeć się za nowym ,nowe jest nowym
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

06 Sty 2012, 14:00

Podbijając jeszcze raz temat, chciałem zapytać gdzie te nowe golfy są produkowane?
Niestety ojciec się uparł na golfa bo twierdzi że VW to najsolidniejsza marka.
oskid
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Pszczyna
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak stworzyć model koncepcyjny krok po kroku?
    W działach designu poszczególnych marek pracują kreatywni projektanci, często pochodzący z wielu krajów. W przypadku marki ŠKODA, współpracują oni z wieloma działami, głównie Rozwoju Technicznego ...

07 Sty 2012, 10:39

Miejsce produkcji
Wolfsburg - Niemcy
Mosel - Niemcy
Uitenhage - Republika Południowej Afryki
Puebla - Meksyk
Teraz w epoce Globalizacji to Suzuki może mieć silnik Fiata, a Volvo chińskie czujniki....
Nie ma reguły, że VW to solidne auta... 20 lat temu to prawda.
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

07 Sty 2012, 10:59

szkoda, że Twój ojciec tak polega na stereotypch...
moim zdaniem nie ma co się pakować w ten 1,4TSI, bo niektóre z nich nie wytrzymują 100k bez naprawy, a serwis VW odwraca głowe odpowiadając, że ten typ tak ma i każe płacic za wymiane rozciągniętego łańcucha rozrządu 5 tysięcy złotych...
kolega ma skode Octavie 1,4TSI i przy 70k przebiegu za wymianę jakiejś pompy (nie pamiętam jakiej) zapłacił 2 tysiące... mimo gwarancji, która u niemców praktycznie nie istnieje

lepiej kupić wolnossącego Lancera (nawet w LPG) produkowanego w Japoni (3 lata gwarancji) bądź Elantre produkowaną w Korei (5 lat bez jakiś haczyków) i będzie to lepszy wybór wg mnie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Sty 2012, 11:15

Jest jeszcze Honda Civic, ktora moim zdaniem zjada Golfa pod kazdym wzgledem. :lol:
1,8 i-VTEC 140KM, srednie spalanie wg honda.pl 6,8l na 100km.
Jak za duzo, to jest jeszcze 1,4 i-VTEC 100KM ze srednim spalaniem 5,9l.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Sty 2012, 11:52

widzialem tsi z przebiegiem 280 tys z 2007 roku i nic mu nie było , kolega ma octavie II fl tsi 2 letnią i tez jej nic nie jest , ma jedynie 100 tyś przebiegu , raz była w ASO wymienili wadliwy napinacz rozrządu bo dzwonił na zimnym silniku . spalanie miasto 8.5L w korkach gdzie przejazd 15 km zajmuje 2 godziny , a srednie spalanie to 6.2 litra

padaja głownie jednostki 170 konne , WARTO MIEC TSI i olac zazdrosc ludu , to co taki golf robi na 5 biegu przy 60 jest rowne hondzie na trzecim , i to jest wygoda... niemcy maja tsi w golfie v z przebiegami od 150 do ponad 300 tyś i nie psioczą po 5 latach nalezało by walczyc z mitami
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

07 Sty 2012, 11:58

w jednostkach 170 konnych dodatkowym zagrożeniem są pękające głowice i bloki co jest nie do pomyślenia w dzisiejszych czasach!
rozciągające łańcuchy rozrządu dotyczą każdego modelu TSI niestety
nie przecze, że to super jednostki do jazdy ale patrąc na ich skomplikowanie nie wróży to nic dobrego... wogóle ostatnio VW nie potrafi trwałego silnika stworzyć - FSI i nowe TDI to nie to co kiedyś i odstają od konkurencji
jestem 100% pewny, że to TSI nie przejedzie tyle co silnik Hondy, Hyundaia czy Mitsubishi
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Sty 2012, 12:11

mysle ze slabosc vw jest chwilowa , downsizing czeka kazdego . nawet bmw oddało berło volkswagenowi i robi biturbo diesle czy doladowane mini , a bmw z turbina to nie bmw . bmw = r6 n/a to kwestia czasu nawet nissan robi micre z kompressorem. 1.8 turbo w 2 lata zmusil volkswagen mercedesa do kompresora... zrobil to bedac wlascicielem audi , nawet alfa robi downsizing,,, przyszłosc...
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

07 Sty 2012, 12:27

tu się z Tobą zgodze, każdy zmniejszy pojemności przez tych ekologów ale niektórzy producenci czekają z tym jak najdłużej aby dobracować swoje jednostki i nauczyć sie na błędach innych dlatego uważam, że póki co lepiej wziąć wolnossącą jednostke niż "eksperymentalnego turbomalca"

swoją drogą 1,6 GDI/132KM bez turbo w Hyundaiu to bardzo dobry wynik - VW do tego potrzebowałby turbiny

dane techniczne:
87KM/1l poj. w VW; spalanie: 6l;
83KM/1l poj. w Hyundaiu; spalanie: 6,4l;
77KM/1l poj. w Hondzie 1,8; spalanie: 6,8l;
73KM/1l poj. w Mitsubishi 1,6; spalanie 5,9l;
dla mnie wybór jest oczywisty - Elantra i w dodatku w ładniejszym opakowaniu :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Sty 2012, 19:36

Aż mi się niedobrze robi jak się coś takiego czyta, jakie berło VW?
BMW już w modelu 2002 zastosowało turbinę w 4 cylindrowym silniku o małej pojemności, a to był rok 1974.
Mercedes produkowała auta doładowane kompressorem jeszcze w czasach gdy VW istniał co najwyżej w głowie Hitlera(w latach 20tych).
Wśród aut popularnych np. Renault miało w latach 80tych chyba najbardziej uturbioną gamę ze wszystkich producentów.
Alfa już w latach 1990 miała w ofercie 1.8 T 165KM.
A VW? w 1988 wprowadził na rynek mało udane G60.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2012, 23:44

No niestety mój ojciec często kieruje się stereotypami dorabiając sobie do tego jeszcze własne teorie tak jak np awersje do hondy civic, (którą tutaj proponujecie i którą ja również mu próbowałem wskazać ), awersję spowodowaną rdzą na 11 letniej hondzie jego szwagra. Nagle przez rdzę zmienił nastawienie do japońców, których wcześniej uważał za wyznacznik dobrego auta (na równi albo wyżej od niemców). Natomiast wg niego hyundai i mitsubishi to marki po prostu gorsze od vw "bo tak". No i jak takiemu człowiekowi coś wytłumaczyć? Niestety wiedzy merytorycznej w tej dziedzinie mi osobiście brak dlatego kieruję się recenzjami znalezionymi na serwisach/forach internetowych, które jeszcze w innych dziedzinach mnie nigdy nie zawiodły ale do ojca niestety takie wirtualne posty jak wyżej niestety nie trafią i zastanawiam się jak go skłonić do elantry lancera lub tej hondy (bo o francuskim meganie to nawet nie chce słyszeć jak i citroenie). Samochód nie ma być dla mnie ale mimo to chciałbym jak najlepiej.

Z drugiej strony nie chcę za bardzo na niego naciskać bo się trafi trefny wóz i będzie z mojej winy ;d
Dzięki za odpowiedzi.
oskid
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Pszczyna
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000