Vw passat b5 , jaki silnik ?

06 Maj 2009, 18:25

Witam, jak w temacie. Planuje kupić Passata rok 2002-2003 ale nie wiem co wybrać za jednostke napedowa, poniwaz chce zeby auto mialo niezlego kopa.

Co bedzie dobrą jednostką ?
1.8 T (150km benzyna) jezdzilem i jestem bardzo zadowolony z tego silnika, super sobie radzi od niskich obrotów "ciągnie" jak tdi
2.0TDI ( 140KM) bedzie slabszy czy mocniejszy od 1.8t ?
2.5 TDI (150KM) mocniejszy czy slabszy ?

Co wybrać co bedzie lepsze , mocniejsze ? ( nie patrze na koszty benzyny i oleju napedowego, )

Szukam zwawego auta :grin:
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

06 Maj 2009, 18:57

w passacie b5 nie ma silnika 2.0 TDi 140 KM , on był montowany dopiero w passacie b6 co do 2,5 tdi nie wypały :)
greyt
Początkujący
 
Posty: 151

06 Maj 2009, 19:00

1.8 Turbo spala więcej z lekka niż reszta ale silnik pod względem osiągów jest dość przyzwoity.
2.0 TDi (140 koni) to jest w modelu B7 nie B5 :D
2.5 TDI V6 (163 konie chyba) mocniejszy ale słabszy pod względem awaryjności. Lubi się psuć, krótko - to jest ta nieudana konstrukcja VW.
Polecam 1.9 TDi 130 koni.
Kompromis pomiędzy spalaniem a osiągami.

Ale skoro koszty spalanie nie gra roli to silnik W8 jest naprawdę żwawy.
stasiowski121
 

06 Maj 2009, 19:22

Czyli brać 1.8t ? :)
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

06 Maj 2009, 19:29

No mówię ci jak chcesz, ja wolał bym TDI 1.9 130 koni, mało pali, dobrze jeździ ale jak chcesz więcej to bierz 1.8 T. Twój wybór.
stasiowski121
 

06 Maj 2009, 21:12

2.0 TDI był montowany pod koniec produkcji B5 FL napewno byl w wersji 140 konnej ale mocniejszej 170KM chyba nie bylo jeszcze.Jesli chcesz benzyne to 1.8T jesli diesla to 1.9TDI 130KM tez da rade.W dieslu bedziesz mial wiekszy moment obrotowy ale nie kazdy lubie diesla
passek b5
Początkujący
 
Posty: 136
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Polo - niskie koszty utrzymania
    Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), bardzo obszernym wnętrzem oraz najbardziej ...
    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...

06 Maj 2009, 21:51

A co mu z tego momentu? Nawet 170 KM w turbodieslu nie da sobie rady z turbo benzyną, która tak samo się zbiera, ale ciągnie do 7 tys. obrotów.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

07 Maj 2009, 06:18

Dlatego kieruje się ku silnikowi 1.8T :mrgreen:
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

09 Maj 2009, 22:16

tylko, zebys potem sie nie obudzil...
1,8 T lubi troche palic.... nawet nie mysl, by do niego gaz zalozyc...
a jak chlopaki mowia... 1,9 tid 130 koni. dobry kompromis miedzy spalaniem a osiagami :wink:
wojtex_
Początkujący
 
Posty: 54

13 Maj 2009, 20:56

Potwierdzam...bierz TDI 130PS...2.0TDI niezbyt udana jednostka i awaryjna...1.8T to naprawdę smok wiem ile potrafi wciągnąć audi A4 1.8T a passat troszkę większy :mrgreen: ewentualnie podciągniesz sobie troszkę te 130koników np. na 170 ...sharan TDI 130PS po takim virusie zapiernicza jak wyścigówka :mrgreen:
Seat Toledo 1.9D
Ford Escort 1.8TD Intercoler
wozo13
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 72
Miejscowość: Radom

28 Lut 2011, 20:56

A jest silnik 1.9 TDi 105km? rok 2003
wtyk_a
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Warszawa

01 Mar 2011, 09:52

Jest.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

01 Mar 2011, 11:54

1.9 tdi
Papież? A ile on ma dywizji?

J. Stalin
emilo222
Aktywny
 
Posty: 395
Miejscowość: kuj-pom inowrocław

01 Mar 2011, 12:42

ja bym polecił 1.8T, praktycznie bezawaryjny, przy spokojnej jeździ pali mniej niż zwykłe 1.8 a jak się przyciśnie no to bierze już swoje około 10-12l co nie jest dużo przy takich osiągach.

kolego ma passata z tym motorem auto ma przejechane ponad 150 tyś i wymienil tylko termostat, no i oczywiście rzeczy eksplatacyjne co normalne:)

a diesle jak diesle, coś się spiepszy to nie pali na zimnym to pompa siada, wtryski leją, napewno są to dobre silniki ale jak mają juz przejechane swoje to zaczynają się problemy. Z diesla najrozsądzniejsze jest 1.9 TDI 130KM, 2.5 TDI to niewypał, wycierają się wałki rozrządu i siada hydraulika.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

01 Mar 2011, 14:06

1.9 TDI 130KM+ chip :mrgreen:
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Miejscowość: SR
Prawo jazdy: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005