VW Passat B5FL 1.9 TDI - problem z automatem a cena

VW Passat B5FL 1.9 TDI - problem z automatem a cena

10 Mar 2011, 14:22

Witam forumowiczów,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że przejrzałem wiele stron i całe forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytania, jednak znalezione informacje są szczątkowe i nie rozwiały moich wątpliwości.
Otóż od niedawna jestem posiadaczem VW Passata B5 FL z 2004 z automatyczna skrzynia biegów (zwykła, nie tiptronic/multitronic). Podczas jazdy zauważyłem niepokojący objaw, mianowicie przy zmianie wyższych biegów (z 2/3 lub 3/4) skrzynia wpada w krótkie drgania/wibracje, jakbym poruszał sie po kostce brukowej. Jest to szczególnie odczuwalne przy rozgrzanym aucie i spokojnej jeździe. Poza tym jest w porządku (brak jakichkolwiek szarpnięć, spadków obrotów, ślizgania się sprzęgła, braku biegów, problemów z przełączaniem skrzyni etc.), krótko mówiąc poza tym wszystko działa idealnie.
W tym miejscu musze zaznaczyć, ze auto jest po wymianie oleju, uszczelek i filtru w skrzyni (podobno były drobne wycieki) – wiem, że jest to podawane jako jeden z głównych powodów takiej usterki.
Tu pierwsze pytania - jaki może być powód (pytałem w warsztatach specjalizujących się w naprawie automatycznych skrzyń i na podstawie opisu zdiagnozowano wstępnie uszkodzenie sprzęgła hydrokinetycznego - chciałbym to z Wami skonsultować) oraz skutki dalszej eksploatacji skrzyni w tym stanie (pogłębienie objawów, całkowite uszkodzenia, inne- jakie?).
Kolejna sprawa to cena takiej usługi - w otrzymanych ofertach mam spore rozbieżności (od 2 do 4k zł.)
Nie ukrywam, ze jestem po sporych wydatkach związanych z zakupem auta (przerejestrowania, podstawowe wymaniany, w tym rozrząd) i chciałbym uniknąć, o ile to możliwe, dalszych napraw w tym miesiącu.
Ostatnia rzecz, to czy tak duża usterka powinna być widoczna po podjęciu do komputera (robiłem to przed kupnem auta i nie było żadnych błędów na skrzyni)?
Podsumowując, liczę na Wasze opinie/doświadczenia co do samego problemu jak i kosztów ewentualnych napraw.
Czytając wiele podobnych wpisów zauważyłem, że zachowanie mojej skrzyni jest nieporównywalne z problemami innych osób, a przytaczane ceny znacznie odbiegają o tych podanych chociażby przez pytane przeze mnie zakłady – są dużo niższe!!
Zaznaczam, że eksploatacja automatycznej skrzyni jest mi znana – od kilku lat jeżdżę takimi autami.
Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
RafalSz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 10 Mar 2011, 12:29
Miejscowość: Wrocław

Re: VW Passat B5FL 1.9 TDI - problem z automatem a cena

10 Mar 2011, 15:46

W pierwszej kolejnosci zdemontuj skrzynie w warsztacie,koszt ca 500zl,sprzegło kinetyczne wyślij do np.Samko w Warszawie do regeneracji,wymień ponownie olej.Koszt całego zabiegu to ca.1500zł,koszt regeneracji sprzęgła ca 700zl.W innym przypadku jeżeli problem będzie nadal występował musisz się udać do warsztatu specjalizującego się w naprawach.Jeżeli jednak to wina sprzęgła kinetycznego to sprzęgło może nie podawać momentu/brak napędu.Zakładam że masz prawidłowy olej zalany.

p.s.jeżeli niestać ciebie na naprawy takiego auta to pomyśl nastepnym razem nad starszym autem a reszte odłóż na naprawy... :cool: .Nie będe się rozpisywał,ale to śmieszne co napisałeś odnośnie kosztów rejestracji,zakupu itd.
życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić przepisowo lub dieslem...
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Rejestracja: 17 Paź 2010, 22:27
Miejscowość: zachodniopomorskie

Re: VW Passat B5FL 1.9 TDI - problem z automatem a cena

11 Mar 2011, 10:18

Dzięki za odpowiedź. Wychodzi na to, że podane ceny, a przynajmniej ich dolne zakresy są w porządku, tak więc nie widzę potrzeby robienia tego we własnym zakresie. Zlecę to od razu wyspecjalizowanej firmie.
Nota bene nie odpowiedziałeś na pierwsze, najważniejsze pytanie - czy takie objawy są typowe dla uszkodzenia sprzęgła, ale to zweryfikuję sobie podczas diagnostyki skrzyni, która jest gratis w ramach usługi tego typu warsztatów - przynajmniej tak mnie zapewniono.
Co do Twojej uwagi, to proponuję czytać ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem, że mnie nie stać. Koszt ściągnięcia auta oraz wszystkich potrzebnych opłat i napraw jest do przewidzenia (jak pewnie wiesz całość sięga kilku tysięcy – chyba, że robisz to sam, albo w garażu u Kazia), natomiast nikt o zdrowych zmysłach nie zostawia sobie na tym etapie dodatkowej nadwyżki, żeby pokryć koszty nieoczekiwanych awarii. Zauważ, że wspomniałem tylko o kolejnych wydatkach w tym samym okresie, które są sporym obciążeniem budżetu i co najwyżej chęci ich uniknięcia. Jeśli robisz inaczej, to życzę powodzenia. Zresztą wolę kupić nowszy samochód, który z założenia jest mniej awaryjny niż brnąć w wydatki na starego strucla. Idąc tym tokiem myślenia, można wrócić do maluchów, bo są tańsze w eksploatacji.
Taka drobna dygresja odnosząca się do wszystkich formuowiczów zamieszczających niepotrzebne i nic nie wnoszące do problemu komentarze:)
Pozdrawiam.

[ Dodano: 11 Marzec 2011, 18:20 ]
Wracając jeszcze do mojego problemu, nie wiem dalej chyba najważniejszej rzeczy - jakie mogą być konsekwencje dalszego użytkowana skrzyni, zakładając, że to naprawdę uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne. Mogę jeszcze chwilę pojeździć czy to raczej pilna sprawa?
Proszę o info.
RafalSz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 10 Mar 2011, 12:29
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją
    Żeliwa są obecnie najpopularniejszym materiałem stosowanym do produkcji tarcz hamulcowych. Decyduje o tym stosunkowo prosta technologia odlewania, dobre właściwości termiczne i łatwa obróbka. Niestety, jak większość ...
    Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana
    Wszechstronny SUV marki Dacia przybiera nową szatę miejskiego stylu. Dzięki starannie dobranym elementom wystroju zewnętrznego Duster Blackshadow nie pozostanie niezauważony. Wyróżnia go między innymi krata wlotu powietrza ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili