Vw Passat b6 1.4 tsi

19 Wrz 2016, 23:30

959 napisał(a): Jezeli kupisz mondeo czy innego avensisa to nagle wszystkie problemy uzywanego auta cudownie nie znikna
no i tu bym się kłócił, bo nie zastosowano w nich nieprzetestowanych technologii. No i te ekobusty jakoś fajnie wyszły, a więc można to zrobić dobrze, a nie zabierać się jak do robienia rakiety V2 :roll:

Generalnie pany to fajnie się czyta tą g.noburzę, jednak zluzujcie trochę, bo nie tego dotyczy temat. Od tej pory proszę pisać tylko o 1.4 TSI i Passeratti, a nie jakieś docinki, zarzucanie kłamstw itp :wink: pozwolę sobie nawet zacząć:
Autorze, jeśli już zdecydujesz się na dokładniejsze spojrzenie na ten twór podłącz kompa w celu odczytania błędów (lubi się wyspać np hamulec pomocniczy), sprawdź dokładnie blacharkę na progach oraz na tylnej klapie, działanie tylnych świateł.

No i jeszcze taka dygresja - na jednym z zawierciańskich osiedli parkuje beszóstka w variancie, nie wiem jaki silnik, ale z daleka w oczy rzuca się klapa bagażnika zrudziała na całej szerokości klapy bagażnika oraz obok listwy nad tablicą rejesracyjną. No powiem szczerze, że me serce aż się raduje, gdy to widzę :oops:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2016, 00:36

959 napisał(a):Mnie na poczatku probowales przekonac, ze lexus v8 pali w warszawie 11.5litra(gdzie producent przewiduje min. 17litrow dla miasta)...
jak sie pozniej okazalo jezdzisz wiecej dookola warszawy niz w miescie.


1) wklejałem Ci zdjęcie po tankowaniu do pełna wychodziło 12,5l i to jest moja średnia...w mieście, rekordowo schodziłem do 11,5l...
2) warszawę robię z każdym kierunku co drugi dzień więc mi nie pisz gdzie jeżdżę i zawsze podkreślam że nie stoję w korkach tylko normalnie jadę.
3)producent przewiduje 17l i muszę Cie pocieszyć osiągnąłem 18l w DE trzymając non stop praktycznie v-max...

A po 4) zawsze powtarzam to samo więc 959 zapisz to sobie:
powtórzę Ci enty raz:
Spalanie podaję podczas jazdy, bez szaleństw a jeżeli są to mówię o tym, auto jest w idealnym stanie i na normalnych felgach natomiast na ciężkich i sporych kołach spokojnie w mieście można dodać 10-15% (sprawdziłem to bo jednego GSa mamy na 17kach 235mm opony a drugiego na 18kach i 255mm.opony) czego niektórzy nie zauważają, zawsze tankuję pod korek i zawsze przejeżdżam tyle samo...

Co do normalności użytkowania to 959 nie pisz co jest normalne tylko znowu usiądź i poczytaj bo nie dość że widza praktyczna jest u ciebie na poziomie 0 to teoretyczną też nie grzeszysz więc:

Żeby stwierdzić jak jeździ większość kierowców musiałbyś przeprowadzić badania które to by potwierdziły więc nawet jak zbierzesz wszystkich znajomych to i tak ma się to nijak do tego co napisał łysy... bo są firmy które to sprawdzają a więc:::::
W/g eurotaxu auto o pojemności 1,8 ma średni przebieg 20tyś.km.(około rocznie) to znaczy że Ci wszyscy co niby tak samo jeżdżą jak łysy musieli by spędzać w ciągu roku 100dni, 24godziny!!!! za kierownicą żeby przejechać 20tyś.km.... Nie uważasz że jest to głupota!!! :?:

Więc zapisz sobie następną kwestię:

Każdy z nas jeździ inaczej, są różne silniki pomimo takiej samej ilości cylindrów, każdy inaczej odbiera stan auta więc każdemu może wychodzić inne spalanie... w zależności od auta i kierownika...
Więc przestań wypisywać że coś jest możliwe lub nie twierdząc to na 100% używając jedno auto i kompletnie nic nie przyjmując do wiadomości :lol:

I cała różnica polega na tym że ja używam różnych aut a Ty teoretyzujesz nie wiedząc nawet jak i gdzie coś sprawdzić w necie nie mówiąc o tych Twoich interpretacjach chociażby wziętych z forum lexa.

mike napisał(a):no i tu bym się kłócił, bo nie zastosowano w nich nieprzetestowanych technologii. No i te ekobusty jakoś fajnie wyszły, a więc można to zrobić dobrze, a nie zabierać się jak do robienia rakiety V2 :roll:

mike to jest właśnie to co niby nie zrozumiałem... przeanalizuj sobie jak wyglądały silniki grupy 20lat temu jak wyglądały 10lat a jak wyglądają teraz i zobaczysz jak było i jest w stosunku do konkurencji... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2016, 01:54

Łojezu. Znów Panowie kupoburza na 6 stron. Ogarnijcie się trochę :lol:
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

20 Wrz 2016, 15:47

szybki napisał(a):przeanalizuj sobie jak wyglądały silniki grupy 20lat temu jak wyglądały 10lat a jak wyglądają teraz i zobaczysz jak było i jest w stosunku do konkurencji...
czytanie to jedno, ale trzeba testować :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Wrz 2016, 17:47

Mam auta z tym silnikiem w swojej firmie. Generalnie w tym silniku moze sie pojawic problem z lancuchem rozrzad.A dokladniej z rolka napinajaca.Objawia sie to glosna praca silnika zaraz po uruchomieniu.Jesli byl juz wymieniany kompletny rozrzad to ja bym go kupil.Jesli chodzi o nagar to w silniku z turbo duzo rzadziej wystepuje ten problem.Inny obieg powietrza itd.Za to w wolnossacym fsi jest to duzy problem.Pozatym to przyjemny silniczek i spokojnie daje sobie rade w passku.Jest elastyczny i oszczedny.Przynajmniej wiesz,ze to nie klekot.Jak 80% aut w Polszy.I nie sluchaj tych glupot co tu niektorzy wypisuja.Te silniku wytrzymuja spokojnie przebiegi rzedu 300tys.km.bez groznych awarii.
morcinek82
Początkujący
 
Posty: 50
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8 T
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Wrz 2016, 17:55

morcinek82 napisał(a):I nie sluchaj tych glupot co tu niektorzy wypisuja.Te silniku wytrzymuja spokojnie przebiegi rzedu 300tys.km.bez groznych awarii.

Powiedz to pracownikom ASO, którzy je wymieniali w ramach gwarancji :naughty:
Po prostu nie każdy się sypie ale odsetek jest spory, a sam VW przewiduje trwałość tego silnika na poziomie 200-250tys. :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wystawa "Od 0 do 100" w Audi museum mobile
    Wystawa "Od 0 do 100", prezentowana w Audi museum mobile w Ingolstadt, ukazuje moment, w którym marka Audi weszła na stałe do segmentu aut klasy wyższej. Tym momentem, bardzo znaczącym w historii koncernu AUDI AG, ...
    1/4 mili Bemowo - Wielki finał Gecko Cup / relacja
    1/4 mili - Wielki finał Impreza połączyła w całość wszystkie atrakcje poprzednich rund. Było to zatem ostateczne rozstrzygnięcie pojedynku polskich maszyn z zagraniczną konkurencją. W szranki z polskimi mistrzami jednej czwartej ...

25 Wrz 2016, 22:07

Powiem tak, ja nie znam osobiście przypadków, żeby ten silnik się rozsypał, zatarł czy był wymieniony na nowy. Też nie wiem skąd masz informacje, że one wytrzymają tylko 200-250 tys.? To napisał oficjalnie VW o tym? Ja widziałem takie auta z przebiegami ponad 200 tys. i jakoś nic specjalnego się z nimi nie działo. Także może zależy od danego egzemplarza, nie wiem.
morcinek82
Początkujący
 
Posty: 50
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8 T
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2016, 09:13

morcinek82 napisał(a):eż nie wiem skąd masz informacje, że one wytrzymają tylko 200-250 tys.? To napisał oficjalnie VW o tym? Ja widziałem takie auta z przebiegami ponad 200 tys. i jakoś nic specjalnego się z nimi nie działo.

Takie dostaniesz info w ASO jak dobrze zagadasz.
Bardzo dużo zależy od danego egzemplarza, a raczej partii silników, bo przecież nie każdy wymienili na gwarancji i jeździ dalej.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Wrz 2016, 09:37

morcinek82 napisał(a):Powiem tak, ja nie znam osobiście przypadków, żeby ten silnik się rozsypał, zatarł czy był wymieniony na nowy. Też nie wiem skąd masz informacje, że one wytrzymają tylko 200-250 tys.? To napisał oficjalnie VW o tym? Ja widziałem takie auta z przebiegami ponad 200 tys. i jakoś nic specjalnego się z nimi nie działo. Także może zależy od danego egzemplarza, nie wiem.


Mój kolega/wspólnik miał dwa seaty 1,4 i w jednym silnik rozleciał się po 50tyś.km. a w drugim zaczynały się problemy chociaż nie z silnikiem. Oba auta od nowości w PL i w jednych rękach... do tego mam kolegę od audytów w salonach samochodowych różnych marek więc uwierz mi nie jest różowo jak się oficjalnie mówi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2016, 09:58

Pewnie pierwsze egzemplarze z pierwszych lat produkcji byly wymieniane.Bo one mialy najwiecej niedorobek.Bo od 2010 porawili je.A od 2012 wprowadzili kompletnie nowe 1.4 tsi o oznaczenie ea211 z rozrzadem na pasku.Bo te wczesniejsze byly oznaczone jako ea111.To tak sam jak z 2.0tdi oznaczenie zostalo to samo a silniki kompletnie inne.Ale niesmak pozostaje.
morcinek82
Początkujący
 
Posty: 50
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8 T
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2016, 10:15

morcinek82 napisał(a):Pewnie pierwsze egzemplarze z pierwszych lat produkcji byly wymieniane.Bo one mialy najwiecej niedorobek.Bo od 2010 porawili je.A od 2012 wprowadzili kompletnie nowe 1.4 tsi o oznaczenie ea211 z rozrzadem na pasku.Bo te wczesniejsze byly oznaczone jako ea111.To tak sam jak z 2.0tdi oznaczenie zostalo to samo a silniki kompletnie inne.Ale niesmak pozostaje.

Powtarzasz oficjalną wersje pracownika aso który musi to wygłaszać :D
I jest dokładnie tak jak mówisz przekonstruowano silnik co nie oznacza miodu :lol:
Kolegi seaty były z 2013r. już po wszystkich zmianach. Temat był zamiatany pod dywan ale leasing tych aut należał do kancelarii prawnej więc łatwo z tymi ściemami nie poszło... a przy okazji poznałem pracownika aso który był prywatnie trochę bardziej wylewny niż oficjalnie.
Na własne uszy słyszałem teksty typu: "no wie Pan branie oleju jest normalne z turbo ba nawet 1l na 1000km. jest ok" albo "u nas czyt Seat?Audi/WV wszystko jest najlepsze bo kiepski sort trafia do skody"...
Oj powiem Ci miałem ubaw... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2016, 11:59

Ja nic nie powtarzam po nikim.Tylko, ze z 2.0tdi bylo podobnie przecierz.Nie pamietasz?Ale po 2010r.juz sa dobre te silniki.To samo bedzie z 1.4tsi.Zobaczysz.Ale tak jak pisalem wczesniej ja w pracy mam firmowe skody octavia 1.4tsi roczniki 2013-2014 i z nimi nic sie nie dzieje.Jezdza duzo glownie za granica i naprawde spoko silniki.Malo pala i dosc szybkie sa.Ale moze akurat trafil sie dobry sort hehe :)
morcinek82
Początkujący
 
Posty: 50
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8 T
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2016, 13:28

Ja powiem tak - wolałbym ryzykowne 1,4TSI niż pancerny 1,6 MPi ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Wrz 2016, 13:46

Są dobre bo poszli po rozum do głowy i skopiowali fiata i PSA. Przypominam że 2,0 TDI po 2010 to jest CR a nie pompowtryskiwacz. to jest zupełnie inny silnik a nie modernizacja.
Co do silnika 1,4 TSI muszę przyznać że jako nowy i w pełni sprawny naprawdę jest fajny (mocny i elastyczny) ale przyznać szczerze należy że vw to nie jest wzór niezawodności zatem pozostają inne zalety (a właściwie jedna) brak wad. Brat wad oznacza również brak zalet. Zatem odpowiedz sobie czy najważniejsze jest aby jakoś jechało, jakoś spalało, jakoś kosztowało i jakoś oferowało miejsca i jakoś wyglądało. Bo jakoś to smakuje jogurt z biedronki. I czy zatem na pewno to jest luksus i prestiż
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

26 Wrz 2016, 15:45

Jak juz to z koncem 2007 roku byly montowane silniki CR w autach grupy VAG. A nie w 2010. Za to w 2010 wyeliminowali problem z zacierajacymi sie pompami oleju.Chodzilo o slynny zabierak (imbus). Za to fiat i psa zaczeli kopiowac wyglad wnetrza z vaga i jakosc materialow uzytych do ich produkcji.Teraz te auta w srodku bardziej przypominaja niemieckie niz wloskie czy francuskie.Takze tez poszli po rozum do glowy :)
morcinek82
Początkujący
 
Posty: 50
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8 T
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna