VW Polo 1.2 2007r Swieci kontrolka katalizatora

20 Lut 2009, 00:32

Swieci pulsując kontr. katalizatora (po wymianie cewki na 1 cyl był spokój przez parę dni)Jakim uszkodzeniem jest to spowodowane?
W serwisie mówią o zaworze ,głowicy,sondzie .Koszt od 300 do 3000zł
Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem?
jerzyk.c
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: sobieski
  • 20 Lut 2009, 10:31

    koszt od 300 zł do 3000zł hehe po prostu nie chce im się ruszyć i pobrudzić rączek. A masz tam gaz? Bo jak masz, to niestety niektóre typy tak mają, że gaz powoduje wyrzucenie błędu sondy, nawet jak wszystko jest OK. Jak silnik pracuje normalnie, zapala normalnie, zużycie paliwa jest na akceptowalnym poziomie, nie wydaje dziwnych dźwięków, nie kopci z wydechu to szkoda w tym kopać.

    Piszesz o cewce, może kolejna cewka padła. Możliwości jest wiele ale jak by mi ktoś powidział że koszt jest od 300 do 3000 czegokolwiek to wiecej bym do tego "serwisu" nie pojechał.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    22 Lut 2009, 15:09

    jerzyk.c napisał(a):Swieci pulsując kontr. katalizatora (po wymianie cewki na 1 cyl był spokój przez parę dni)Jakim uszkodzeniem jest to spowodowane?
    W serwisie mówią o zaworze ,głowicy,sondzie .Koszt od 300 do 3000zł
    Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem?


    Ten serwis to Berdychowski VW w Poznaniu , auto jeżdzi tylko na benzynie ma przebieg 48000.Zdarza się że na wolnych obr(skrzyżowanie)
    obr.silnika spadają max do 2000, moc też spada.Jest wtedy duży problem z ruszeniem spod swiateł .Po wył.zapł i odczekaniu
    paru minut silnik normalnie pracuje ,kontrolka nie świeci.Maniana!
    Cewka po wymianie jest sprawna.Dzięki za wiadomość.
    jerzyk.c
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: sobieski

    23 Lut 2009, 13:22

    obroty na biegu jałowym to raczej nie powinno być więcej niż 2000/min. Możliwe że któryś z czujników podaje złe dane np temperatury bądź położenia i komputer podaje niewłaściwą mieszankę. Silnik zalany i nie chce jechać...
    Przejrzałbym całą drogę dolotu powietrza, potem układ zapłonowy ze świecami, na końcu czujniki temperatury silnika i płynu chłodzącego, położenia wałka. Sprawdź też czy jakieś gumowe elementy tj. węże nie są po uszkadzane i czy całość jest szczelna. Jeśli silnik zapala bez problemu, nie kopci to obwiniałbym komputer.
    Pewnie w Poznaniu macie jeszcze jeden salon VW, pojedź tam.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    14 Mar 2009, 20:32

    Po wizycie w serwisie VW na ul.Krańcowej w Poznaniu stwierdzono niskie ciśnienie spr.w I cylindrze.Aby znależć przyczynę trzeba zdjąć głowicę.Po zdjęciu głowicy okazało się,że jest spalony grzybek zaworu wydechowego.Robocizna i częsci 3700 .To prawie 10% ceny nowego samochodu, który przejechał 49000 km.Będę domagał się od VW zwrotu kosztów naprawy.Moje POLO jest przykładem bubla w stylu dawnego FSO.Ciekaw jestem jaki VW ma system kontroli jakości części używanych do montażu samochodów
    jerzyk.c
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: sobieski

    17 Mar 2009, 13:07

    oj takie akcje cos czesto ma ostatnio vw :(
    a tak na marginesie ja mialem taki objaw w jednym aucie wlasnie z powodu gazu. W innym po zatankowaniu vervy. I z tego co wiem to sie to czesto zdarza ze komputer wariuje na takim rodzaju paliwa.
    Siuta
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Miejscowość: Krakow
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wolniej! - nie zawsze znaczy bezpieczniej
      Nadmierna prędkość należy do najczęstszych przyczyn wypadków drogowych. Czy jednak oznacza to, że im wolniej jedzie kierowca, tym lepiej? W wielu sytuacjach taka zasada się nie sprawdzi. Znaki określające ograniczenie ...
      Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie
      W związku z niespodziewanymi kwestiami prawnymi, związanymi z prawami handlowymi do znaku "Mirage" w Europie, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zdecydowała o nadaniu nowej nazwy na Starym Kontynencie modelowi Global ...