VW POLO 1.4 Błąd mieszanki + dziwny wykres sondy lamda

VW POLO 1.4 Błąd mieszanki + dziwny wykres sondy lamda

05 Kwi 2014, 12:50

Witam,

Otóż niedawno kupiłem samochód , VW Polo silnik 1.4 60 km 6N 1998 r. Zauważyłem podwyższone spalanie w cyklu mieszanym 8,5 litra na 100km przy spokojnej jeździe głównie bez bagażu i bez pasażerów. Byłem u mechanika, wyskoczył błąd z mieszanką. przeczyścił przepustnicę. Dalej mi to nie dawało spokoju, pojechałem pod komputer do innego i chciałem sprawdzić sondę. Komputer również wywalał błąd mieszanki i jeszcze błąd (sporadyczny) z zapłonem. Jeżeli chodzi o sondę to na jałowym biegu napięcie skakało co chwilę, natomiast na wykresie nic sie nie działo (linia pozioma). Gdy dodałem gazu linia na wykresie drgnęła tzn. skoczyła do góry po czym znowu opadła po zostawieniu go na jałowym biegu. Dodam jeszcze że czasami głównie na zimnym silniku auto lekko ( nie zawsze) przymula gdy chcę dodać więcej gazu na 3 i 4 biegu. Czy oznacza to że padła mi sonda? Jeśli tak to jaką najlepiej kupić z jakiej firmy?
mauryc1990
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 05 Kwi 2014, 12:45
Auto: VW POLO
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: VW POLO 1.4 Błąd mieszanki + dziwny wykres sondy lamda

07 Kwi 2014, 13:42

Witamy. Taki problem faktycznie może być spowodowany uszkodzoną sondą ale także nieodpowiednim ciśnieniem w kolektorze ssącym czy chociażby słabym stanem świec zapłonowych. Wiele wyjaśnią także parametry na urządzeniu diagnostycznym.
AutoConrad
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 235
Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
    System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami
    Łącząc system 4Control (4 koła skrętne) z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, Renault w skuteczny sposób skoordynowało działanie dwóch kluczowych elementów z punktu widzenia zachowania samochodu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006