VW Polo - problem z zapłonem

VW Polo - problem z zapłonem

04 Sty 2014, 11:07

VW Polo, 1,4 benzyna.
Już drugi rok w okresie jesienno-zimowym rano jest problem z odpaleniem. Jak już uda się odpalić to trzeba przygazowywać żeby nie zgasł. Jak się rozgrzeje to odpala za pierwszym razem.
Latem odpala za pierwszym razem, po południu tak samo. Słychać, że kręci, ale nie odpala.
Były wymieniane przewody zapłonowe, świece, aparat rozruchowy, filtr paliwa. Czyszczona przepustnica. Był sprawdzany na komputerze w 3 warsztatach i nic nie pokazuje. Mechanicy w trzech wspomnianych warsztatach nic nie widzą uszkodzonego.

P.S.
Zdarzało mi się jak wjechałem w wielką kałużę to gasł. Jak by coś się zalewało? Odstawiałem go na pobocze, bo nie mogłem odpalić i po jakimś czasie jak wracałem odpalał za pierwszym razem. Może to też jakaś wskazówka do ustalenia problemu z porannym odpalaniem?
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 14 Gru 2009, 19:45
Miejscowość: Kraniec Świata

Re: VW Polo - problem z zapłonem

04 Sty 2014, 15:59

Sprawdz dokładnie jeszcze osłonki gumowe przy cewce zapłonowej.
Układ zapłony najlepiej jest sprawdzać jak jest ciemno. Nalezy wówczas uruchomić silnik i delikatnie polewać wodą z rozpylacza kable WN, obudowę cewki ( nalezy wuażać, żeby nie zalać wtyczki z przewodami, które idą z ECM ). Pod maską nie ma prawa nic się iskrzyć.
Kolejna rzecz, to należałoby przemierzyć opór cewki zapłonowej na zimnym i ciepłym silniku. Wcześniej trzeba zaopatrzyć się w rozpiskę, jaki ten opór ma być.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: VW Polo - problem z zapłonem

04 Sty 2014, 20:35

MotoAlbercik napisał(a):Sprawdz dokładnie jeszcze osłonki gumowe przy cewce zapłonowej.
Układ zapłony najlepiej jest sprawdzać jak jest ciemno. Nalezy wówczas uruchomić silnik i delikatnie polewać wodą z rozpylacza kable WN, obudowę cewki ( nalezy wuażać, żeby nie zalać wtyczki z przewodami, które idą z ECM ). Pod maską nie ma prawa nic się iskrzyć.
Kolejna rzecz, to należałoby przemierzyć opór cewki zapłonowej na zimnym i ciepłym silniku. Wcześniej trzeba zaopatrzyć się w rozpiskę, jaki ten opór ma być.

Sprawdziłem przed chwilą czy nie iskrzy spryskując je płynem do mycia szyb. Lekko, raz prysnąłem na cewkę i zaczęło mocno iskrzyć i zaczął dusić się samochód. Iskrzyło po między przewodem zapłonowym, a cewką. Tak to wyglądało jak by po obudowie cewki. Ikrzyło od kopułki przewodu po obudowie cewki. Cewkę obejrzę sobie jutro przy świetle dziennym.
Teraz wiem, dlaczego jak wjechałem w kałużę zaczął się dusić i gasł.
Jak prysnąłem po całych przewodach to tyko iskrzyło przy cewce. To chyba to :D
Trzeba było tutaj na forum wcześniej napisać, a nie biegać po mechanikach.
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 14 Gru 2009, 19:45
Miejscowość: Kraniec Świata

Re: VW Polo - problem z zapłonem

05 Sty 2014, 14:11

Zdemontuj cewkę i dokładnie pooglądaj jej obudowę - prawdopodobnie gdzieś będzie pęknięcie.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: VW Polo - problem z zapłonem

06 Sty 2014, 11:56

Trafiony zatopiony. Są trzy pęknięcia na obudowie i jedno przez całość gdzie wchodzi przewód zapłonowy.
Wysuszę teraz i jak odparuje wilgoć to spróbuję zakleić jakimś klejem. Może uszczelni do czasu aż nie kupię cewki.
lang
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 14 Gru 2009, 19:45
Miejscowość: Kraniec Świata
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Objawy uszkodzenia turbosprężarki Objawy uszkodzenia turbosprężarki
    Obecnie niemal każdy samochód z silnikiem diesla jak i benzynowym wyposażony jest w turbosprężarkę. Ma ona na celu zwiększenie ilości powietrza doprowadzanego do cylindrów a co za tym idzie zwiększenie jego mocy. Niestety ...
    Golf GTI Clubsport - jubileuszowa wersja na 40. urodziny Golf GTI Clubsport - jubileuszowa wersja na 40. urodziny
    Bardzo mocny, bardzo szybki i bardzo bogato wyposażony Golf GTI Clubsport debiutuje w polskich salonach. Specjalna wersja Golfa GTI nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu, które Volkswagen prezentował przy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili