VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

10 Maj 2013, 18:44

Witam. Jakiś czas temu pisałem post na ten temat,ale niestety nikt nie potrafił mi pomóc miałem wiele podpowiedzi,ale niestety żadna nie była trafna...
Już piszę o co chodzi: posiadam VCDS i zawsze jak podłączałem go gniazda a moim Touranie to działały wszystkie funkcje,ale od jakiegoś czasu gdy go podłączę niestety mogę wejść tylko w dwa bloki a w resztę nie da rady..zakupiłem nawet nowy kabelek i tez nic...ktoś mi poradził,żebym zdjął klemę na akumulatorze,bo czasami komputery w autach lubią się zawieszać i też nie działa...czy ktoś z was miał podobne objawy? Kabel jest na 100% dobry...co może być...czy możliwe,że mógł komputer w aucie tak sam z siebie się uszkodzić? W samochodzie wszystko działa prawidłowo...problem polega na tym,że za kilka dni mam MOT(angielski przegląd techniczny) a przestawiłem sobie mila na km no i nie mogę tego zrobić na odwrót,bo nie mam dostępu do tego bloku.A wiadomo jak anglicy mogą mi wpisać zamiast kilometrów to mile..a to jest różnica bo teraz w km. pokazuje mi 116.000 (to jest niewiele ponad 70.000 mill)..
Proszę o jakieś podpowiedzi

I jeszcze jeden problem...bo po wymianie łożysk przednich w moim Touranie zapala mi się kontrolka ESP i cały czas miga jak jadę szybciej i samochód jakby hamuje...i niestety musze wcisnąć przycisk ESP(na desce rozdzielczej niestety kontrolka się świeci..) to samochód jedzie normalnie,ale kontrolka się cały czas świeci na desce rozdzielczej....niestety jak podepnę VCSD to nie moge odczytac błędów,bo tak jak już pisałem wcześniej VCDS łączy mi się tylko z wdoma blokami pomiarowymi...czego to może być przyczyna???
huragan1971
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 25 Mar 2009, 15:31

Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

10 Maj 2013, 19:01

Powiedz mi kolego czym Ty to auto diagnozujesz?? w życiu sie z takim czymś nie spotkałem żeby sie komp zwiesił, albo jest komunikacja i jest taka jak powinna być albo jej nie ma w ogóle.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy od: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

10 Maj 2013, 19:14

Ja też w życie z czymś takim się też nie spotkałem a diagnozuje go VCDS release 11.11,ale wcześniej diagnozowałem go kabelkiem bodajże 10.0 i to samo żeby sprawdzić czy kabel i soft jest dobry podłączyłem kabel do kolegi auta a w zasadzie nawet do dwóch VW Passata i Audi A6 i tam czyta dosłownie wszystko..sam nie wiem o co chodzi a trochę w tym siedzę..dosłownie już głupi jestem...właśnie przed chwilą jeszcze odłączałem akumulator na jakieś 20 minut i nadal to samo...a na domiar złego teraz kontrolka od ESP się świeci już na amen i nawet nie można go załączyć bo przycisk ESP przy dźwigni zmiany biegów nie reaguje...
Pisałem juz na innych forach i tez nikt jak dotąd mi nie pomógł :no:
Jest to już irytujące...mieszkam w UK i ostatnio byłem na MOT(przegląd techniczny) a wcześniej przestawiłem sobie mila na km..i anglik co mi robił MOT chciał mi wpisać km jako mile...mam teraz przejechanie 124.000 km...to jest jakieś 76 tyś mill...no ,ale jakoś go uprosiłem i sam przeliczyłem mile na km i wpisał mi mile...
Bardzo proszę o pomoc..co mógłbym jeszcze zrobić..bo mi już pomysły się skończyły. :?
huragan1971
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 25 Mar 2009, 15:31

Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

10 Maj 2013, 19:20

A masz jakiś inny sprzęt do diagnostyki typu launch lub kts??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy od: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

10 Maj 2013, 22:07

Niestety nie mam innego sprzętu do diagnostyki..niestety,ale mam kolegę,który pracuje w serwisie mazdy niedaleko mnie i mam mi podłączyć pod jakiś profesjonalny sprzęt. Jednak to mi się wydaje bardzo dziwne z dwóch powodów po pierwsze,że to się stało tak nagle a po drugie,że program VCDS czyta mi tylko niektóre bloki(opcje)..tak sobie myślałem,że coś się stało z softem komputera a może jakiś podzespół czy coś innego sam nie mam pojęcia a jest co co najmniej dziwne a jeszcze niedawno zwiększałem sobie dawkę rozruchową,bo słabo mi palił na ciepłym silniku ..wiadomo,że jest to populary temat. Sam już nie wiem o co tu chodzi..własnie wróciłem z trasy i znowu ESP mogę włączyć lub wyłączyć przyciskiem,ale jak włączę(kontrolka się nie świeci) to po przejechaniu kilkudziesięciu metrów szybszej jazdy to kontrolka od ESP zaczyna migać a auto jakby wyhamowuje...też nie wiem jaka jest tego przyczyna. Podejrzewam,że to może być wina nowych łożysk,albo których z czujników...a i jeszcze dziś zdejmowałem koła,bo niedługo będę wymieniał klocki i tarcze z tyłu i zauważyłem,że przy każdym kole mam czujniki zarówno z przodu jak i z tyło....dziwne,bo zazwyczaj z tyłu ich nie ma.
huragan1971
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 25 Mar 2009, 15:31

Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

10 Maj 2013, 22:41

Pierwszy raz spotykam się z takim czymś że część bloków działa a część nie:/ z esp to masz vaga podepnij wejdź w abs wejdź w bloki i zczytaj prędkości ze wszystkich kół bo najprawdopodobniej czujnik w kole w którym zmieniałeś łożysko źle czyta prędkości.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy od: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Stresujący manewr parkowania dla Kierowcy Stresujący manewr parkowania dla Kierowcy
    Umiejętne parkowanie jest równie ważnym elementem bezpiecznej jazdy jak poruszanie się po drogach. Tymczasem jeden na czterech kierowców ma problemy z parkowaniem(1). Kierowcy przyznają, że wolą zaparkować dalej ...
    Większość polskich kierowców jeździ na krótkich odcinkach Większość polskich kierowców jeździ na krótkich odcinkach
    Niemal połowa kierowców deklaruje, że jednorazowo pokonuje nie więcej niż 10 km, a co trzeci przejeżdża dziennie do 20 km. Zaledwie 9 proc. badanych twierdzi, że ten dystans w ich przypadku jest dłuższy niż 30 km. Co czwarty ...

  • Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

    10 Maj 2013, 22:54

    Vag jest na pewno dobry i sprawny,bo jak juz wcześniej pisałem podłączałem go dwóch innych aut(Passat i Audi A6) i normalnie czyta wszystkie bloki oczywiście w te w które jest samochó wyposażony..
    Jeśli chodzi o czujniki i odkręcałem wszystkie zarówno przy przednich jak i tylnych kołach i niby wyglądają w porządku żaden nie jest "ukruszony" itd..ale pomyślałem sobie,że jak je wymieniał mechanik to mógł je po prostu uszkodzić..tak się zastanawiam czy może kupić takie właśnie czujniki nowe i założyć je.
    Chciałbym wejść na prawdę VCDS,ale akurat w te bloki nie moge..tak jak pisałem tylko "engine" i mogę sprawdzić kilometry,ale dosłownie NIC więcej.
    huragan1971
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 25 Mar 2009, 15:31

    Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

    10 Maj 2013, 23:03

    A kabelek to jaki masz VCDS z canem?? bo nie wiem może sie myle ale ale w Twoim aucie już jest szyna can i nie połączysz sie byle czym, a ten passat i a6 z którego roku były??
    przemek217
    Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 611
    Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
    Miejscowość: Limanowa
    Prawo jazdy od: 16 01 2005
    Auto: Audi a6 C5
    Silnik: 1.8 T 150KM AEB
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

    10 Maj 2013, 23:49

    Tak kabelek jest z canem...i na 100% działa a Passat i A6 były nie najstarsze a Passat był B6 z 2006 i na prawdę tam wszystko działało zresztą u mnie tu też tylko tak nagle coś się stało i przestała działać...i sam nie wiem dlaczego i właśnie Was o to pytam...bo mi już brak pomysłów.

    Chyba nie bardzo ktoś wie jak mi pomóc...i tak jak pisałem już brak mi pomysłów i nie wiem co z tym zrobić dalej.
    huragan1971
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 25 Mar 2009, 15:31

    Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

    16 Maj 2013, 08:33

    Nareszcie po wielu miesiącach problem rozwiązany...wystarczyło odkręcić cały panel pod kierownicą i tam jest kilka zwojów kabli i na jednym z nich było jakieś zwarcie. Sam do końca nie wiem do czego idzie jedna z wiązek..jedna wiązka do pokrętła włączania świateł druga do regulacji poziomu świateł i trzecia do takiej czarnej plastikowej skrzynki i właśnie nie wiem co to jest....może ktoś wie? Wystarczyło poruszać całym tym zwojem no i przede wszystkim zdjąć izolacje..ale jednak coś jest nie tak,bo jak mocniej nimi poruszam do zapalają się kontrolki od ABS i Immobiliser..coś tam się dzieje.
    huragan1971
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 25 Mar 2009, 15:31

    Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

    16 Maj 2013, 08:55

    Ta czarna pucha to może być puszka immo, bo o ile sie nie mylę to komunikacja przechodzi od sterowników do immo później na liczniki a na końcu na złącze diagnostyczne.
    przemek217
    Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 611
    Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
    Miejscowość: Limanowa
    Prawo jazdy od: 16 01 2005
    Auto: Audi a6 C5
    Silnik: 1.8 T 150KM AEB
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: VW Touran 1.9 Se TDI 74KW, AVQ 2004 rok

    16 Maj 2013, 09:50

    Dzięki kolego też mi się tak wydaje,bo jak odłączyłem złącze od tej puchy to nie mogłem odpalić auta poza tym jak ruszam kablami to zapalają się kontrolki (głupieją..) od abs,immo i wiele innych a jak chciałem odpalić auto to zapalał i gasł a jeszcze zapaliła się kontrolka od oleju a na wyświetlaczu pojawił się napis ,że jest stan krytyczny silnika,ale jak poruszałem znowu kablami odizolowałem i podłączyłem do puchy wszystko wróciłem do normy no i oczywiście musiałem pokasować od nowa wszystkie błędy...muszę się jeszcze dokładnie temu przyjrzeć w którym dokładnie miejscu jest coś nie tak,bo jednak jakieś drgania auta są i co będzie jak w czasie jazdy mi zgaśnie itd..
    huragan1971
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 25 Mar 2009, 15:31
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006