W miarę mocny kabriolet z twardym dachem.

23 Cze 2016, 13:53

Powoli rozglądam się na co by wymienić obecne Megane CC które mi pasuje ale ma jeden minus - ma ponad sto koni mniej niż mój drugi samochód i po prostu w stosunku do niego nie jedzie a pali niewiele mniej, ale to mniejszy problem.

Wymogi:
- hardtop
- rozmiarami nie mniejsze niż wspomniane Megane CC
- najchętniej jakieś R6/V6, ale porządne 2.0T też może być, byle to miało przynajmniej te ~180KM, a najlepiej bliżej 250. Żade bzdurne downsizingi, no chyba że jest jakiś silnik tego typu który naprawdę ma sens ale wątpię w to.
- coś co może jeździć na balonach typu 205/45/R16 lub góra 17, bardziej zależy mi na tym aby nie giąć felg na byle dziurze niż na dobrym prowadzeniu, tym samochodem jeżdzę głównie po bocznych drogach, od lepszych i dalszych tras mam drugi samochód a więc typowa bulwarówka odpada
- ewentualny napęd na dwie osie mile widziany (obojętnie jak kiepskie, dołączane, itp.), czasem może przydać się przy jakichś gorszych drogach ale to raczej mało istotne
- oczywiście tylko benzyna, niby to oczywiste przy kabriolecie ale wolę zaznaczyć
- jeśli silnik znosi dobrze lpg to tylko plus, ale nie jest to konieczność
- no i aby nie był absurdalnie drogi w serwisowaniu, poziomu obecnego Megane pewnie nie da się zostawić (utrzymanie tańsze niż rasowego psa) ale lepiej mniej niż więcej, chociaż jeśli warto dopłacić to nie widzę przeciwskazań
- wyposażone w miarę współcześnie - najlepiej skrętny bixenon (bo ledy to raczej jeszcze nie tu), bezkluczykowy system otwierania, usb (aż dziwne w jakich samochodach go czasem brakuje), itp.

W grę wchodzą wszystkie marki, tym razem łącznie z VAGami i wszelakimi innymi tym podobnymi wynalazkami (chociaż wolałbym oczywiscie coś innego, najlepiej francuskiego ale z tym będzie tu problem), może to być również coś rzadkiego w takiej wersji, słaba dostępność i długi czas szukania mi nie przeszkadza - mam czym jeździć, ewentualny zakup będzie dopiero po tym sezonie a ostatniego samochodu szukałem rok więc to mnie nie przeraża.

Budżet? Nie jest ściśle określony, najpierw znajdę samochód a potem przyszykuję pieniądze, najwyżej poczekam trochę dłużej, ale przyjmijmy tak 70k za max sześciolatka.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

23 Cze 2016, 15:00

Hmm Volvo C70
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jak zjedziesz rocznikiem to:
Lexus SC430
[link do oferty na Allegro wygasł]
albo
Lexus IS250
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeżeli chodzi o koszty serwisowania to będą większe od Meganki.
Też za bardzo nie wiem jak z tym wyposażeniem które wymagasz.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

24 Cze 2016, 07:53

Kieł napisał(a):Jak zjedziesz rocznikiem to:
Lexus SC430


Ten Lexus wydaje się być całkiem w porządku a nie zwróciłem wcześniej na niego uwagi, muszę nad nim pomyślec a raczej się przejechać, dzięki za tym, mniej więcej o coś takiego mi właśnie chodziło. No i to nie Niemiec, więc kolejny plus.

Kieł napisał(a):eżeli chodzi o koszty serwisowania to będą większe od Meganki.


To raczej pewne że będzie drożej, chodzi mi raczej po prostu o stosunek kosztów. Widzę po drugim samochodzie gdzie w rodzinie mam też Passata 1.8T i pomimo że to benzyna to tam wyjazd od mechanika z rachunkiem poniżej 1000 pln to rzadkość, a u mnie w Lagunie z tego samego rocznika 1000 pln zostawione u mechanika to już musi być jakaś całkiem duża sprawa, a w Lagunie mam automat, V6 które jedzie lepiej niż to 1.8T a pali niewiele więcej, lepiej się prowadzi (skrętny tył), no i lepiej wygląda :D, więc nie bardzo widzę za co miałbym tyle dopłacać w przypadku takiego Passata, jedyna różnica to taka że Passat był nieco tańszy i było go dużo łatwiej kupić bo stoją jakieś niemal na każdym rogu.

W tym Lexusie widzę za co bym płacił i tu większe koszty są uzasadnione, to raczej nie jest kolejny tragicznie nudny samochód.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

24 Cze 2016, 08:54

hmd napisał(a):To raczej pewne że będzie drożej, chodzi mi raczej po prostu o stosunek kosztów. Widzę po drugim samochodzie gdzie w rodzinie mam też Passata 1.8T i pomimo że to benzyna to tam wyjazd od mechanika z rachunkiem poniżej 1000 pln to rzadkość, a u mnie w Lagunie z tego samego rocznika 1000 pln zostawione u mechanika to już musi być jakaś całkiem duża sprawa, a w Lagunie mam automat, V6 które jedzie lepiej niż to 1.8T a pali niewiele więcej, lepiej się prowadzi (skrętny tył), no i lepiej wygląda
ten cytat trzeba zachować dla potomnych, którzy nie widzą świata poza Paseratti, a Laguna to jedynie Królowa Lawet :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Cze 2016, 22:22

Ostatnio myślałem mocno o sc430 i doszedłem do takich wniosków:
Można to autko kupić jako bezpiecznik próby jazdy bez dachu czyli kupię i jak się nie spodoba bez straty sprzedam a do tego ma dużo zalet których inne marki nie mają... oczywiście są wady.
Zalety:
1) brak utraty wartości czyli przed lift 40-55k i FL 55-100k.
2) V8 + rwd max przyjemna jazda
3) komfort i cisza brak przedmuchów z dachu, w100% możliwość jazdy w zimę.
4) bezawaryjność
5) serwis brak kosmicznych rozwiązań a wiele podzespołów jest z GSmk2

Wady
1) problem z częściami blacharskimi
2) kontrowersyjny wygląd

W trakcie poszukiwań porównałem jazdę SCekim do a4 b6 cabrio (mojego dobrego kumpla) ogólnie brak porównania jedyny łącznik to otwierany dach, reszta :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Cze 2016, 18:16

szybki napisał(a):W trakcie poszukiwań porównałem jazdę SCekim do a4 b6 cabrio (mojego dobrego kumpla) ogólnie brak porównania jedyny łącznik to otwierany dach, reszta :no:

Ale trzeba to powiedzieć - Audi po prostu jest ładne czego o SC nie można powiedzieć jak się nie jest kobietą :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Audi S3 - dane techniczne i wyposażenie
    Silnik nowego Audi S3 Nowo zbudowana jednostka napędowa 2.0 TFSI o mocy 221 kW (300 KM) i momencie obrotowym 380 Nm Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy , zużycie benzyny: 6,9 litra na 100 km (z przekładnią S tronic)Sportowy ...
    Jadąc wolniej, szybciej dotrzesz do celu!
    Co można zrobić, by na autostradzie w czasie zwiększonego natężenia ruchu nie tworzyły się korki? W niektórych przypadkach może pomóc… obniżenie dopuszczalnej prędkości! Taką zależność wykazało belgijskie ...

25 Cze 2016, 18:41

szybki napisał(a):Wady
1) problem z częściami blacharskimi
2) kontrowersyjny wygląd


To akurat niewielkie problemy, zwłaszcza ten drugi bo mi się akurat podoba. Dzięki za ocenę, zwłaszcza w porównaniu z VAGiem.

dzida napisał(a):Ale trzeba to powiedzieć - Audi po prostu jest ładne czego o SC nie można powiedzieć jak się nie jest kobietą


A mi się akurat nie podoba, jak to typowy VAG :D Ten Lexus dużo ładniejszy, zresztą z niemieckich wolałbym coś od BMW, ostatecznie Mercedes, starsze VAGi są strasznie toporne z wyglądu, trochę jakby niedawno przestali klepać czołgi i dopiero przerzucili się na samochody dla ludu.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

25 Cze 2016, 20:12

dzida napisał(a):Ale trzeba to powiedzieć - Audi po prostu jest ładne czego o SC nie można powiedzieć jak się nie jest kobietą
to ja chyba jestem kobietą, bo dla mnie sc430 jest... niebrzydki :D a4 jako spuściznę po 80 Cabrio otrzymało iście czołgowy wygląd. Niemiecka historia zobowiązuje :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Cze 2016, 08:31

SCek na żywo o wiele ładniej wygląda niż na zdjęciach no i fajne jest to że po zamknięciu dachu czujesz się jak w zwykłym aucie...
Ogólnie auto bezpieczne dla kieszeni oczywiście w swojej klasie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Cze 2016, 09:25

mi utkwiło w pamięci jak zbesztali SCka w TG i przedstawili Hyundaia Coupe jako ciekawsze auto w stosunku do ceny :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Cze 2016, 10:42

dzida napisał(a):mi utkwiło w pamięci jak zbesztali SCka w TG


Też sprawdzałem ten wątek i za bardzo go nie rozumiem... ba nawet rozmawiałem z zawodnikiem driftu (z tytułami) i on też nie rozumie o co chodziło w TG z tym torowym prowadzeniem sc-ka biorąc pod uwagę że na ulicy podczas normalniej jazdy jest ok... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Cze 2016, 12:55

SC został uznany jako najgorsze auto ever :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004