Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

28 Sie 2014, 13:10

Witam w moim golfie 1.9 tdi 130 km 2001r. odkąd go kupilem jest problem z wibrowaniem karoserii, objawia sie to po rozpedzeniu samochodu do stałej predkosci i trzmaniu nogi na gazie aby utrzymać tą stała predkosc. Przy przyspieszaniu wibracje zanikaja, czasami objawiają się przy hamowaniu, wtedy są wyczuwane tylko na kierownicy, zaznaczam ze tarcze wraz z klockami byly nie dawno wymienianena nowe z przodu jak i z tyłu, proszę o pomoc robi się to denerwujące i mało komfortowe.. :bored:
OktuST
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 28 Sie 2014, 12:51
Prawo jazdy od: 14 01 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1,9TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

29 Sie 2014, 13:51

Jak chodzi na wolnych obrotach nie wyczuwasz takiego wibrowania? Spróbuj potrzymać samochód na obrotach takich jak jedziesz w trasie i obserwuj czy pojawią się te wibracje.
Sprawdzałeś poduszki silnika i skrzyni czy są ok?

Miałem kiedyś A4 1.9 TDi AVF 131KM z takim silnikiem i wyczuwalne były delikatne poprzeczne wibracje na wolnych obrotach. Jak się okazało to dwumas się kończył. Po wymianie jak ręka odjął.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4327
Zdjęcia: 10186
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

29 Sie 2014, 16:33

Też obstawiałbym na koło dwumasowe.
No chyba, że jest to automat. Takie objawy jak piszesz, miałem w Passacie B5 1.9 TDI 110KM AFN. Wymiana oleju i filtra załatwiła sprawę.
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1103
Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

30 Sie 2014, 07:45

Wydaje mi się, że dwumas jest ok. Na wolnych obrotach równo pracuje, nie wibruje, przy gaszeniu czy zapalaniu nie czuć żadnych szarpnięć. Może pomocne będzie to, że gdy gwałtownie wcisnę gaz podczas jazdy to slychać takie szarpnięcie z okolić skrzyni biegów/przegubów i czuć wtedy to na lewarku zmiany biegów, rusza się wtedy. Może to wina opon ? Mają już swoje lata..
OktuST
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 28 Sie 2014, 12:51
Prawo jazdy od: 14 01 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1,9TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

30 Sie 2014, 09:40

OktuST napisał(a):Może pomocne będzie to, że gdy gwałtownie wcisnę gaz podczas jazdy to slychać takie szarpnięcie z okolić skrzyni biegów/przegubów

To właśnie może być objaw uszkodzonej dwumasy :yes:
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1103
Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

30 Sie 2014, 13:19

To mnie pocieszyłeś. No nic chyba trzeba oddać auto do warsztatu. Dzięki wielkie ;)
OktuST
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 28 Sie 2014, 12:51
Prawo jazdy od: 14 01 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1,9TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch
    Firma Kapsch TrafficCom, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach z zakresu telematyki transportu, wygrała kolejne trzy przetargi na przygotowanie oraz wdrożenie inteligentnych systemów zarządzania ruchem miejskim ...

  • Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

    30 Sie 2014, 20:54

    Daj znać jak będzie coś wiadomo. Przyda się niektórym zapewne w przyszłości :)
    Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
    kkamykk
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1103
    Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
    Miejscowość: Frankfurt am Main
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Hyundai i40
    Silnik: 1.6 GDI 135KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

    31 Sie 2014, 00:18

    OktuST napisał(a):objawia sie to po rozpedzeniu samochodu do stałej predkosci i trzmaniu nogi na gazie aby utrzymać tą stała predkosc.


    A jak w trakcie tych wibracji przy stałej prędkości wciśniesz sprzęgło to momentalnie znikają???

    OktuST napisał(a):że gdy gwałtownie wcisnę gaz podczas jazdy to slychać takie szarpnięcie z okolić skrzyni biegów/przegubów i czuć wtedy to na lewarku zmiany biegów, rusza się wtedy.


    Słychać szarpnięcie??? W sensie takie jakby głuche, niemetaliczne uderzenie???

    Może być jak najbardziej dwumas, osobiście w tym przypadku obstawię jednak poduchę.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
    Prawo jazdy od: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

    31 Sie 2014, 19:31

    Tak zanikają po wciśnięciu sprzęgła. A dzwięk jest rzeczywiscie taki głuchy, niemetaliczny jakby zryw na przegubach no nie wiem jak to opisać. Cięzko mi jest się przekonać do tego ze to dwumas ponieważ nie ma typowych objawów uszkodzenia dwumasu (problemy z ruszeniem, wibracje na wolnych obrotach itp).
    OktuST
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 28 Sie 2014, 12:51
    Prawo jazdy od: 14 01 2014
    Przebieg/rok: 13tys. km
    Auto: Volkswagen Golf IV
    Silnik: 1,9TDI 131KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

    31 Sie 2014, 20:43

    W sumie to tak jak pisze kolega Vermin, może być także uszkodzona poduszka skrzyni.

    Co do:
    OktuST napisał(a):Cięzko mi jest się przekonać do tego ze to dwumas ponieważ nie ma typowych objawów uszkodzenia dwumasu (problemy z ruszeniem, wibracje na wolnych obrotach itp).

    no to prędzej napisałeś, że gdy gwałtownie wciśniesz gaz podczas jazdy, to słychać szarpnięcie z okolic skrzyni, więc to jest prawdopodobny objaw dwumasy, aczkolwiek możliwe też, że zerwanej poduszki, tak jak sugeruje kolega Vermin.
    Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
    kkamykk
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1103
    Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
    Miejscowość: Frankfurt am Main
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Hyundai i40
    Silnik: 1.6 GDI 135KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

    31 Sie 2014, 20:57

    Rozumiem, będę próbował z tymi poduszkami na początek ;)
    OktuST
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 28 Sie 2014, 12:51
    Prawo jazdy od: 14 01 2014
    Przebieg/rok: 13tys. km
    Auto: Volkswagen Golf IV
    Silnik: 1,9TDI 131KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Wibracje przy trzymaniu stałej prędkosci.

    31 Sie 2014, 21:10

    OktuST napisał(a):Rozumiem, będę próbował z tymi poduszkami na początek ;)


    Rozjechany dwumas można usłyszeć na postoju, przy zabawie sprzęgłem :mrgreen:. Sprawdzenie poduszek to dla mechaniora 20 minut pracy (wbrew pozorom niech sprawdzi też poduszki silnika)!!! Ewentuaaalnieeeeee może być też luz na półośkach... Dobry mechanik postawi diagnozę w ciągu godziny.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
    Prawo jazdy od: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006