Wspólne wyłączenie radia i silnika

Re: wspólne wyłączenie radia i silnika

05 Wrz 2008, 09:47

kostke dostałem razem z radiem, ktore kupilem nidawno
pioneer deh
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 25
Rejestracja: 04 Wrz 2008, 09:44

Re: wspólne wyłączenie radia i silnika

05 Wrz 2008, 12:01

Panowie za dużo chyba kombinacji z tym jest.
Ale od początku - żeby radio podłączyć tak,żeby grało cały czas,bez względu na położenie stacyjki,na zasilanie radia(w radiu powinien to być kolor przewodu czerwony,a dodatkowo na radiu powinien być naklejony opis koloru przewodów i ich funnkcji) należy podać +12V bezpośrednio z akumulatora(przez bezpiecznik w instalacji samochodu oczywiście).Od strony samochodu może to być przewód czerwony,mogą to być dwa czerwone(o tym drugim zaraz napiszę)a moze być też pomarańczowy lub żółty(aczkolwiek żółty to przeważnie zasilanie anteny elektrycznej,która wysuwa się po włączeniu radia.Na tym przewodzie(od radia) +12V pojawia się po włączeniu radia.Należy więc uważać,żeby nie zrobić zwarcia w instalacji samochodu).Drugi czerwony,o którym wspominałem wyżej,może tez być zasilającym,ale na nim napięcie pojawia się dopiero jak przekręci się kluczyk w stacyjce w poz.1 lub jak tylko włożymy kluczyk do stacyjki lub jak stacyjkę przekręcimy w poz. 3.Wszystko zalezy od stacyjki i instalacji samochodu.
Ale to można bardzo łatwo sprawdzić - wystarczy wziąść w łapkę miernik i sprawdzać,czy na poszczególnych przewodach pojawia się napięcie - najpierw przy wyłączonej stacyjce i wyciągniętych kluczykach,później przy włożonych kluczykach do stacyjki,ale stacyjka nie przekręcona w żadną pozycję,następnie przekręcona stacyjka w poz. 1 i dlaej w pozycję 2 i potem w 3.4 pozycja to zapłon.
Od strony radia kolory przewodów zazwyczaj oznaczają - żółty - zasilanie elektrycznej anteny samochodu,czerwony - zasilanie,pomarańczowy - podtrzymanie pamięci.Może być jeszcze przewód do podświetlania klawiszy radia.No i przewód czarny,to oczywiście masa.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: wspólne wyłączenie radia i silnika

05 Wrz 2008, 20:10

Oznajmiaj, że juz mój problem został rozwiązany.
Zajechalem dzisiaj do fachowca. Trzeba było jakis przewodzik w kablach samochodowych przylutowac.

Chcial 20 dychy za takie cos:) ale dogadalem sie na 10 zl :)
pioneer deh
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 25
Rejestracja: 04 Wrz 2008, 09:44
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Uniwersalny system hakowy i bramowy - samochody ciężarowe Uniwersalny system hakowy i bramowy - samochody ciężarowe
    W sytuacji gdy rosną wymagania odnośnie do standardów technicznych, ekonomicznych i ekologicznych pojazdów, coraz większą uwagę zwraca się na optymalne wykorzystanie posiadanego taboru. Jest to jeden z powodów, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód