Wszystko o Alfie Romeo 156

Wszystko o Alfie Romeo 156

03 Paź 2016, 14:46

Witam, wpadła mi w oko Alfa Romeo 156 (zwłaszcza wersja po liftingu) i zastanawiam się nad jej zakupem, ale przed tym chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej rzeczy na jej temat, czyli: Cena za zadbany egzemplarz (obie wersje: przed i po lifcie), jakich silników unikać, jakie są najczęstsze problemy z tymi autami, jaki jest mniej więcej koszt utrzymania. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam :)
Bertasv24
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 03 Paź 2016, 14:34
Auto: Mazda 626 IV GE

Re: Wszystko o Alfie Romeo 156

03 Paź 2016, 15:21

Skorzystaj z internetu i poczytaj opinię np.:
http://www.motofakty.pl/samochody/opini ... romeo/156/
http://www.autocentrum.pl/oceny/alfa-romeo/156/

Ogólnie jest to auto drogie w utrzymaniu (na poziomie marek premium) z przeciętną jakością wykonania. Aby być zadowolonym użytkownikiem AR trzeba poszukać zadbanego egzemplarza, który KONIECZNIE był serwisowany przez kogoś znającego się na marce (warto poszukać na forum Alfy).
Najpewniejszy wybór to 156 po liftingu (od 2003) z silnikiem diesla 1.9 JTD lub beznynowym 2.5 V6.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3316
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Wszystko o Alfie Romeo 156

03 Paź 2016, 15:22

na pewno unikac twin smarkow :p
shanpie
Nowicjusz
 
Posty: 24
Rejestracja: 01 Paź 2016, 23:17
Prawo jazdy od: 10 10 1990
Auto: nie mam

Re: Wszystko o Alfie Romeo 156

03 Paź 2016, 15:32

Ossy napisał(a):Najpewniejszy wybór to 156 po liftingu (od 2003) z silnikiem diesla 1.9 JTD lub beznynowym 2.5 V6.


A jaka jest średnia cena tej wersji w dobrym stanie?
Bertasv24
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 03 Paź 2016, 14:34
Auto: Mazda 626 IV GE

Re: Wszystko o Alfie Romeo 156

03 Paź 2016, 17:04

W telegraficznym skrócie:
- unikaj wszystkich benzyniaków, z wyjątkiem 2.5 v6... no i ew 1.6 105KM w przedlifcie, ale on nie jedzie.
- dieselek najlepiej 2.4 ew 1.9 140
- po lifcie poprawiono sporo rzeczy, w tym elepstryczki i zawieszenie.
- na v6 po lifie trzeba liczyć te 13k, diesla kupisz za ok 8, chyba że 2.4, to min 10.

Generalnie lepiej jednak szukać na stronach typu alfaholicy. No tylko że tam trzeba zabulić ciut więcej
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8366
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...
    Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić
    Samochody tracą na wartości najbardziej w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji. Po tym okresie cena auta spada nawet do 40 proc. jego wartości początkowej. Jeśli jest to intensywnie eksploatowany samochód firmowy, który ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili