Wtrysk wielopunktowy ,zasada działania

17 Mar 2012, 10:27

Paliwo ze zbiornika jest zasysane pompą elektryczną i przez filtr dostaje się do listwy wtryskiwaczy,na listwie znajduje się regulator ciśnienia.Paliwo dostaje się do kolektora poprzez wtryskiwacz sterowany komputerem.Komputer oblicza potrzebną dawkę paliwa,mierząc ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza(lub MAP sensora).Do dokładnego obliczenia dawkowania paliwa potrzebne są jeszcze dane z czujników temperatury,czujników prędkosci obrotowej silnika oraz sondy lambda.Najczęściej ten sam komputer steruje zapłonem.Wplne obroty reguluje zawór,który przepuszcza określoną porcję powietrza kanałem omijającym przepustnicę.Z reguły ten zawór jest sterowany silniczkiem krokowym.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Mar 2012, 20:47

Dodam,
1, w tym przypadku paliwo jest tłoczone przez pompę :wink:
2, obecnie częściej regulator ciśnienia paliwa jest umieszczony w zbiorniku
3, wtrysk wielopunktowy może być tzw mechaniczny (BOSCH K-Jetronic) zupełnie inna konstrukcja :idea:
4, coraz cześciej to przepustnica reguluje wolne obroty a silniki krokowe odchodzą do lamusa, były też silniki krokowe które regulowaly uchylenie przepustnicy a nie bezpośrednio przepływ powietrza :idea:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

18 Mar 2012, 12:00

To prawda,K-Jetronic Boscha to inna historia,która też pójdzie na tapetę.Producenci współczesnych aut ,tak wszysko komplikują,żeby utrudnić życie użytkownikom,dlatego pewne elementy ,które były łatwo dostępne pakują do zbiornika z paliwem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
    Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...