Wycena kosztów napraw przez warsztat - czy nie za drogo?

Wycena kosztów napraw przez warsztat - czy nie za drogo?

10 Lis 2016, 14:17

Witam serdecznie Lagunie 2 2.0T z 2004 roku przydałby się serwis... Pierwszy raz muszę naprawiać auto w Warszawie a nie u siebie w domu. Napisałem maila z listą rzeczy do zdobienia zaznaczając że części niezbędne do napraw dostarczę we własnym zakresie. Liczyłem się z kosztami rzędu 1200-1500 złotych za robociznę ale przedstawiony przez warsztat kosztorys trochę mnie sprowadził na ziemię... Czy to normalne ceny za wymienione przeze mnie usługi czy mechanik jednak przesadnie liczy swoją pracę?
To co wymieniłem w mailu do zdobienia:
"Więc do rzeczy, proszę uprzejmie o wycenę "robocizny" napraw auta podanego w temacie maila (części zapewniłbym we własnym zakresie):
1. Wymiana obydwu tarcz hamulcowych oraz klocków - przód;
2. Wymiana klocków hamulcowych - tył;
3. Wymiana uszczelki pod głowicą silnika;
4. Wymiana tulei belki tylnego zawieszenia;
5. Wymiana wysprzęglika oraz pompy sprzęgła.

Dodatkowo oddzielny koszt - wymiana rozrządu razem z pompą wody oraz wymiana oleju i wszystkich filtrów."

A tak wyglądała odpowiedź zwrotna dotycząca kosztów jakie policzyłby warsztat:
"WYMIANA TARCZ I KLOCKÓW HAM. PRZÓD – 159 ZŁ
WYMIANA KLOCKÓW HAM. TYŁ – 144 ZŁ
WYMIANA USZCZELKI GŁOWICY (CENA NIE OBEJMUJĘ OBRÓBKI GŁOWICY ) – 1263 ZŁ
WYMIANA WYSPRZĘGLIKA – 991 ZŁ
WYMIANA ROZRZĄDU Z POMPĄ WODY – 687 ZŁ
(PRZY WYMIANIE USZCZELKI POD GŁOWICĄ W CENIE USŁUGI)
WYMIANA TULEJI BELKI TYŁ – 240 ZŁ
WYMIANA OEJU I FILTRÓW – 120 ZŁ"

Kurde blisko 3,5 tysiąca za samą robociznę... A jeszcze koszt części to 1800-2200 złotych...
MadLoneWolf
Nowicjusz
 
Posty: 30
Rejestracja: 16 Sie 2016, 13:31
Auto: Nie mam

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprinter 319 CDI z podwójną kabiną i skrzynią 7G-Tronic Sprinter 319 CDI z podwójną kabiną i skrzynią 7G-Tronic
    Sprinter 319 CDI z podwójną kabiną, wyposażony w 4-cylindrowy, 3-litrowy silnik Diesla o mocy 140 kW (190 KM) i 7-biegową automatyczną skrzynię 7G-Tronic. Rozstaw osi samochodu to 4325 mm, masa własna – 2736 ...
    Mercedes AMG C-Coupe DTM testowany przez Roberta Kubicę Mercedes AMG C-Coupe DTM testowany przez Roberta Kubicę
    Robert Kubica ma za sobą pierwsze testy Mercedesa AMG C-Coupé DTM na torze Ricardo Tormo nieopodal Walencji. Polski kierowca musiał oswoić się z obcą mu charakterystyką prowadzenia samochodu wyścigowego DTM - najpopularniejszej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Średnica i rozstaw śrub mocujących felgę
      Mini Morris, tył
      BMW E21 - Rekin, drift
      Honda Civic V, Yakuza garage