Wygodne i szybkie na autostrady do 30 tys

Re: wygodne i szybkie na autostrady do 30 tys

07 Sty 2017, 12:23

Chcesz info o Saabach, pytaj mnie. Sam od pół roku mam i mogę coś o nim powiedzieć.
Slim17
Początkujący
 
Posty: 179
Rejestracja: 21 Sie 2011, 16:27
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Saab 9-3 SS
Silnik: 2.0T 210KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: wygodne i szybkie na autostrady do 30 tys

07 Sty 2017, 21:21

Jak to jest z tymi Saabami bo słyszałem, że marka nie istnieje i może być problem z częściami za jakiś czas i że ogólnie mało mechaników saaby chce robić. O 9-3 podstawowe pytanie 2.0T czy 2.8T? pod kątem autostrad i wygody, no i ogólnie jak jest z kosztami utrzymania tych aut w porównaniu do innych.
ark1313
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 06 Sty 2017, 04:15
Prawo jazdy od: 01 01 2012
Auto: Seat Leon
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: wygodne i szybkie na autostrady do 30 tys

07 Sty 2017, 21:49

Ja mam 2.0T i sobie chwalę, mam zamiar zrobić program, żeby głównie zwiększyć moment obrotowy. 2.8T potrafi być naprawdę szybki, ale znowu koszty obsługi samego silnika będą wyższe. Co do kosztów utrzymania samego samochodu. To tak:
- zawieszenie, hamulce wszystko zamienne z Oplem, jedynie chyba jakieś wahacze z tyłu są deko inne.
- części blacharskie jest pełno Saabow na części, więc o to się nie martw
- elementy wyposażenia również jest tego bardzo dużo
- silnik jest konstrukcji Saaba, ale występuje też w Oplach pod nazwą Z20LET, np. w Vectrze C, Zafirze, bodajże w Astrze G i H
- z rzeczy które się psują, akurat w moim przypadku moduł CIM, oprócz tego nic mi się nie zepsuło. Moduł ten psuje się prawie w każdym Saabie. Podobno w późniejszych latach poprawili to, jednak ja uważam, że 9-3 przed listem jest ładniejszy. Naprawa polega na kupnie używanego modułu (ok. 300-500 zł) i przeprogramowaniu danych z Twojego zepsutego. Koszt to moduł + przeprogramowanie (u mnie 150 zł). Padła mi też przetwornica biksenonu (300 zł GM). Amortyzatory na przód wymieniałem (500 zł/kpl KYB).
O samym samochodzie: bardzo, bardzo wygodne fotele, potrafi skrzypieć wnętrze, dobre prowadzenie jak na podwozie wspólne z Oplem Saab prowadzi się o niebo lepiej, dość dobre hamulce (ja mam prawie największe jakie były dostępne), podatny na modyfikacje silnik (samo wycięcie katalizatora daje niezłe przyrosty nawet +15-20KM i tyle samo Nm), wysoki poziom bezpieczeństwa, pełne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, dobrą prezencja w wersji Aero.
Slim17
Początkujący
 
Posty: 179
Rejestracja: 21 Sie 2011, 16:27
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Saab 9-3 SS
Silnik: 2.0T 210KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: wygodne i szybkie na autostrady do 30 tys

07 Sty 2017, 22:16

Naturalnym rywalem dla 9-3 będzie Volvo S60, które wydaje mi się autem trochę lepszym. Polecam silnik 2.5T (przed liftem 2.4T, ale to ta sama pojemność 2435cm3). Przy 160km/h auto jest ciche. Spalanie na autostradzie przy prędkości ~130km/h to 11,6l LPG na 100km.

[link wygasł]
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3511
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: wygodne i szybkie na autostrady do 30 tys

07 Sty 2017, 22:43

Może taka limuzynka:
[link wygasł]
tutaj do zrobienia:
[link wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2332
Rejestracja: 08 Lis 2013, 19:22
Auto: Nie mam

Re: wygodne i szybkie na autostrady do 30 tys

07 Sty 2017, 23:33

@Ossy - auto z Danii, gdyby było widać te blachy, to bym mógł je sprawdzić. Widać w tle inne auto z Danii.
A ogłoszenie - że sprzedaje osoba prywatna, jak umowa na "Duńczyka" to podziękować od razu, bo z Danii do Polski sprowadzają tylko z duńskich komisów wysyłających auta na eksport, w przypadku umowy "na Duńczyka" jest to umowa z wymyślonym Duńczykiem, bo auto kupione i tak z komisu.

No i akcyza 18,6% ... przy takich kwotach wychodzi nawet +- 4000zł podatku.

Ale ciekawe czy powypadkowiec, czy cały. Generalnie auta klasy premium mają najlepszą opłacalność jeśli chodzi o sprowadzenie z Danii, bo można kupić w dobrej kwocie, a zwrot podatku przy eksporcie spory.
Sprawdź sobie auto z Danii (szkody, przebieg) na stronce:
http://www.samochodyzdanii.pl - poradnik.
tomekdk
Zaawansowany
 
Posty: 731
Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
Miejscowość: Dania
Prawo jazdy od: 20 01 1998
Auto: Mazda 3, 2010 r.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi museum mobile - mobilność jutra Audi museum mobile - mobilność jutra
    Audi museum mobile w Ingolstadt przedstawia wizję mobilności jutra. Na wystawie specjalnej "Audi future lab: mobilność ", od 6 grudnia 2012 r. do 17 marca 2013 r., można podziwiać inicjatywy producenta na temat silników ...
    Drogo, szybko i luksusowo - zestawienie wyjątkowych coupe! Drogo, szybko i luksusowo - zestawienie wyjątkowych coupe!
    Tendencje wzrostowe w segmencie samochodów premium są mocno widoczne na rynku polskim od dobrych kilku lat. Sprzedaż rośnie systematycznie, dzięki czemu według danych pochodzących z raportu PZPM, w roku 2015 auta luksusowe ...

  • Re: wygodne i szybkie na autostrady do 30 tys

    07 Sty 2017, 23:47

    Tę sztukę wkleiłem przykładowo, ogólnie to nie ma ładnego S60 2.5T z prywatnych rąk na Allegro. Zadbane egzemplarze szybko schodzą, a zostają oferty komisowe.
    Ossy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3511
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: wygodne i szybkie na autostrady do 30 tys

    08 Sty 2017, 00:44

    Volvo i owszem, jest lepiej wykonany niż Saab, zwłaszcza wewnątrz. Natomiast silnik równie udany, co w Saabie, ciut bardziej paliwożerny. Jednak serwis już będzie droższy. Volvo niby też robione we współpracy z innym koncernem, tutaj z Fordem, ale większa część podzespołów jest "volvowska", czasem brak zamienników.
    Też chciałem Volvo, ale jednak po przekalkulowaniu niektórych kosztów zrezygnowałem. Niemniej jednak bardzo fajny wóz.
    Slim17
    Początkujący
     
    Posty: 179
    Rejestracja: 21 Sie 2011, 16:27
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Saab 9-3 SS
    Silnik: 2.0T 210KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003
     
    • Warto przeczytać
    • Autosacrum 2009
      Wypalanie, wygrzewanie alufelg w procesie produkcyjnym
      Skoda Yeti, właściwości terenowe w lesie
      Autosacrum 2006