Wymiana uszczelki pod głowicą Renault Clio I 1.4 75km kilka pytań

Wymiana uszczelki pod głowicą Renault Clio I 1.4 75km kilka pytań

15 Mar 2016, 22:51

Muszę zmienić uszczelkę pod głowicą w swoim clio i mam odnośnie tego kilka pytań:
Czy muszę dawać głowicę do planowania?
Czy luz zaworowy ustawia się na zasadzie, że jak chce ustawić na 1 cylinderze to na 4 musi być suw sprężania itd.?
Jaki powinien być luz zaworowy dla tego silnika?
Jak zdjąć pasek rozrządu i jak go z powrotem dobrze założyć, żeby tłok nie spotkał się z zaworami?
Z jakim momentem dokrecić głowicę i w jakiej kolejności, najlepiej jakiś schemat jakby ktoś miał?
Jak ustawić poprawnie rozrząd? Najlepiej jakis schemat, gdyby ktoś miał.
rafaaal
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 15 Mar 2016, 22:33
Prawo jazdy od: 02 03 1995
Auto: Renault Clio
Silnik: 1.4 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą Renault Clio I 1.4 75km kilka pytań

16 Mar 2016, 23:11

rafaaal napisał(a):Czy muszę dawać głowicę do planowania?
Jezeli chcesz to dobrze zrobić to raczej trzeba by było oddać ją do planowania, samochód jest dosyć stary więc moim zdaniem powinieneś ją oddać.

Sam chcesz wymieniać tą uszczelkę i regulować zawory?

Silnik musi być zimny do regulacji zaworów. Najlepiej to zrobić po nocy albo po 4-5 godzinach od ostatniej jazdy.
Luzy zaworów na zimnym silniku 1.4 8V:
- zawór dolotowy: 0,10 mm
- zawór wylotowy 0,25 mm
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3434
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą Renault Clio I 1.4 75km kilka pytań

18 Mar 2016, 09:03

rafaaal napisał(a):Czy muszę dawać głowicę do planowania?

Bezwzględnie tak.
Kacper napisał(a):Sam chcesz wymieniać tą uszczelkę i regulować zawory?

Jeżeli masz taki zamiar, to musisz mieć klucz dynamometryczny oraz wykaz momentów dokręcenia śrub wraz z kolejnością.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem
    Dokładnie 80 lat temu rajdowy duet Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman ukończył ŠKODĄ Popular legendarny Rajd Monte Carlo na drugim miejscu w klasie o pojemności silnika poniżej 1500 cm3. Prekursor dzisiejszej ŠKODY ...
    Nissan Micra K14 - nowy model już w produkcji Nissan Micra K14 - nowy model już w produkcji
    Kilka dni temu uruchomiono produkcję zupełnie nowego Nissana Micra i pierwsze egzemplarze już opuściły linię montażową. Końcowe kontrole potwierdziły najwyższą jakość wykończenia pojazdów. Dostawy do dealerów ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili