Wysokie ciśnienie w układzie chłodzącym

Wysokie ciśnienie w układzie chłodzącym

07 Sty 2017, 21:16

Witam,
Mam problem ze swoim Peugeotem 206+ silnik 1.4, benzyna+LPG.
Po sprowadzeniu go zza granicy zauwazylem w płynie chłodniczym olej i została wymieniona uszczelka pod głowica. Od tamtej pory w układzie chłodzenia jest wysokie cisnienie, silnik się nie dogrzewa i nie łapie 90stopni. Płyn wycieka z pod opasek na wężach, auto na zimnym silniku szarpie, przerywa i gaśnie. Myślałem ze to wina termostatu, ale po wymianie nie ma poprawy. Dziś podczas jazdy, temperatura nagle spadła, a później skoczyła do końca skali i auto dało sygnał do Zatrzymania. Po kilku minutach wszystko wróciło do normy.
Podsumowując wymienilen uszczelke pod głowica, termostat, korek zbiornika chłodniczego.
Bardzo proszę o pomoc. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny.
Sebastian
Seba0612
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 07 Sty 2017, 21:05
Prawo jazdy od: 11 12 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Peugeot 206+
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodzącym

09 Sty 2017, 17:53

Seba0612 napisał(a):Po sprowadzeniu go zza granicy zauwazylem w płynie chłodniczym olej i została wymieniona uszczelka pod głowica. Od tamtej pory w układzie chłodzenia jest wysokie cisnienie, silnik się nie dogrzewa i nie łapie 90stopni.
Mierzyłeś manometrem jak wysokie jest ciśnienie?

Może uszczelka została źle wymieniona i problem pozostał? Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia wskazuje na to że uszczelka pod głowicą przepuszcza powietrze przez płaszcz wodny i przez to powstaje nadciśnienie.
Jak wygląda teraz kolor płynu chłodzącego w zbiorniczku. Są w nim tłuste plamy?
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3895
Zdjęcia: 3295
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodzącym

12 Sty 2017, 17:32

Otwórz korek zbiorniczka wyrównawczego, włącz silnik i patrz, czy do zbiorniczka nie lecą bąbelki. Nagrzej auto na odkręconym korku i zobaczysz czy się nagrzeje normalnie, czy nadal bedą takie ceregiele.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13786
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodzącym

15 Sty 2017, 06:02

No wlasnie,na goracym silnku w ukladzie chlodzenia zawsze panuje wysokie cisnienie,jesli jednak na zimnym silniku po zdjeciu korka wlewu wyrzuca plyn,to jest problem .
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6694
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Cee’d I 1,6CRDi / 3 II 1,6MZR-CD / Astra J 1,7CDTi / 308 I 1,6HDi [C] Cee’d I 1,6CRDi / 3 II 1,6MZR-CD / Astra J 1,7CDTi / 308 I 1,6HDi
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silnik diesla o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010r. Wytypowane modele do zestawienia: - Kia Cee’d I 1,6 CRDi - 115KM (głównie ...
    Mitsubishi Pajero Dakar Mitsubishi Pajero Dakar
    Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 1/4 mili Bemowo
      Volvo V90 Cross Country, drift na śniegu, zima
      VERVA Street Racing 2010
      Wisła zimą