Wysokie obroty po odpaleniu

Wysokie obroty po odpaleniu

14 Wrz 2016, 11:55

Witam mam Seata Tolledo 1.6 SR benzyna po np porannym odpaleniu obroty wchodzą lekko ponad 1000 i gdy ruszam to lekko go przymuli i po chwili wszystko jest ok. Gdy go zgaszę i po niedługim czasie odpale też jest ok bo obroty są lekko poniżej 1000 czyli tak jak ma być ale jak auto postoi około 6 godz znowu jak go odpale obroty sa podwyższone. Co powinienem sprawdzić lub wymienić macie jakieś sprawdzone metody ?
SMGpol
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Wrz 2016, 11:48
Prawo jazdy od: 07 01 2011
Auto: Seat Tolledo II
Silnik: 1.6 SR
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Wysokie obroty po odpaleniu

05 Paź 2016, 17:21

SMGpol napisał(a):Co powinienem sprawdzić lub wymienić macie jakieś sprawdzone metody ?
Moim zdaniem nic, tak działa ssanie. Jak jest silnik zimny to obroty są wyższe. Po około 6 godzinach stania silnik zdąży się wychłodzić i ponownie będzie miał wyższe obroty. Odpalając go niedługo po zgaszeniu jak silnik był ciepły nie będzie potrzebne ssanie i obroty będą niższe takie jak przy rozgrzanym silniku.

W niektórych samochodach np Avensis T25 z silnikiem 1.8 benzyna potrafią sięgać po odpaleniu na zimnym nawet do 1800 obr./min po czym wraz z nagrzewaniem silnika spadają do granicy około 700 obr./min przy rozgrzanym silniku.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3417
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Wysokie obroty po odpaleniu

29 Paź 2016, 14:58

To jest normalne poczekaj kilka minut to spodana ponizej 1000 :mrgreen:
RIDE or DIE
fate
Nowicjusz
 
Posty: 49
Rejestracja: 18 Maj 2011, 20:49
Miejscowość: krs/wwa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybryda? Czy to się opłaca? Hybryda? Czy to się opłaca?
    Jeżeli pokonujemy co roku dziesiątki tysięcy kilometrów i szukamy oszczędnego samochodu, wybór często pada na zakup auta z Dieslem lub instalacją LPG. Od lat na rynku jest alternatywa, która okazuje się ...
    Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo! Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo!
    Kierowcy próbują wszystkich sposobów, aby oszczędzić na paliwie. Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili