Wytłumienie drzwi przednich

Wytłumienie drzwi przednich

11 Paź 2010, 22:11

Witam!

Być może źle szukałem, ale nie znalazłem nic na forum co by rozwiało moje wątpliwości.

Mam kilka pytań odnośnie tematu tłumienia drzwi przednich:

1. Czy bitumiczne maty tłumiące się do tego nadają? Np takie [link wygasł]
Jakie są ich wady? Jak się w ogóle do tego zabrać i czy gra jest warta świeczki (czy efekt będzie słyszalny?). Niektórzy twierdzą że nadają się idealnie, niektórzy mówią że ciężko je dopasować, że w zimie twardnieją i nie dają żadnego efektu, a ponadto są ciężkie (około 4kg/m2), kogo tutaj słuchać?

2. Zamiast mat inni polecają taśmy dekarskie, w sumie podobna budowa, co powiecie odnośnie tej opcji?

3. Filc, pianki i tym podobne rozumiem że się nie nadają ponieważ "ciągną" wodę? Mam rację czy jej nie mam?

Jestem zielony w tym temacie a przydałoby się wytłumić drzwi przednie bo coś tam w środku wpada w rezonans i głośniki czasami idą nieczysto (model JBL GTO 638). Prosiłbym o wyczerpujące odpowiedzi, głównie tych co mieli z tym do czynienia, czego najlepiej użyć i jak się w ogóle za to zabrać. Chętnie poczytam jakąś lekturę na ten temat :)

Aha no jeszcze chcę dodać że profesjonalny serwis nie wchodzi grę -chciałbym to zrobić w miarę tanio, ale znowu nie odwalać fuszery.

Z góry dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Tomek tls.
Tomek tls
Nowicjusz

Miejscowość: Ligota

Re: Wytłumienie drzwi przednich

12 Paź 2010, 22:32

siema,
powiem szczerze, ze nie jestem przekonany do tych mat bitumicznych, jesli chodzi o takie tańsze wytłumienie to zazwyczaj stosujemy tzw. aluband czyli dachoklejke :) póki co wszędzie zdawała egzamin :)

pytasz czy słychać różnicę: tak nawet po stuknięciu w karoserię usłyszysz pusty lub bardziej wytłumiony "stuk"

pozdrawiam
kicajbb
Nowicjusz

Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Nowe systemy bezpieczeństwa od Volvo Nowe systemy bezpieczeństwa od Volvo