Yaris Verso - nie odpala - co może być? Kraków

Yaris Verso - nie odpala - co może być? [Kraków]

15 Gru 2010, 10:57

Hej, mam taki problem:
Toyota Yaris Verso 1.3 benzyna 2001
Zostawiłem samochód w garażu i po kilku dniach nie odpalił. Rozrusznik mielił coraz wolniej, więc stwierdziłem, że akumulator jest rozładowany. Pojechałem po nowy. Podpinam i próbuję - rozrusznik kręci równo, ale dalej nie odpala. Tzn. trochę tak jakby prawie odpalił (spalił resztki paliwa?) i dalej nic. Teraz już słychać tylko rozrusznik...

Paliwo jest, bezpieczniki są ok.
Czy po przekręceniu kluczyka powinienem słyszeć pompę paliwa (jakiś ciche "bzzzz") bo nic nie słyszę.

Nie znam się zupełnie, ale tak jakby nie podawał paliwa (?)

Czy ktoś może mi coś poradzić?
Czy to może być immobilizer? Taką poradę dzisiaj usłyszałem (wieczorem sprawdzę drugi kluczyk).
Czy zna ktoś kogoś kto może przyjechać do mnie z komputerem (południe Krakowa), czy mam od razu brać lawetę i jechać do serwisu?
Jeśli tak, to do jakiego serwisu? (ASO raczej odpada, Sowier na Wrocławskiej mi zostaje, gdzie indziej?)

Będę wdzięczny za jakieś szybkie odpowiedzi.
wiewior
Nowicjusz

Miejscowość: Kraków

Re: Yaris Verso - nie odpala - co może być? [Kraków]

15 Gru 2010, 13:32

Pompę faktycznie powinno być słychać po włączeniu zapłonu. W pierwszej kolejności wyją bym listwę wtryskową i zakręcił rozrusznikiem jak tryśnie paliwo to znaczy że paliwo dochodzi w drugiej kolejności trzeba by sprawdzić czy jest iskra na świecach.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Nissan Primera WP11-144
Silnik: QG18DE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Yaris Verso - nie odpala - co może być? [Kraków]

15 Gru 2010, 13:42

Kurde, chyba nie umiem nawet się dostać do świec. Zdjąłem wczoraj plastik z pokrywy, ale dalej to już się boję. Zostaje mi laweta, bo nie mogę nikogo znaleźć kto by podjechał na chwilę (już nie mówiąc o komputerze).
W każdym razie dzięki.