Zakładanie opon zimowych

Re: zakładanie opon zimowych

14 Lis 2010, 16:36

Panowie - koniec głupich dyskusji.
Koła dokręcać należy kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą, podaną przez producenta. A czy jest to klucz ręczny, hydrauliczny czy elektryczny,m to już nie ma znaczenia.
Autor tematu pytał o opony asymetryczne - muszą być zakładane właściwą stroną na zewnątrz, czyli oznacza to, że nie mo.żna założyć opony z prawego koła na lewą, tak jak w oponach kierunkowych. Można ewentualnie zamieniać przód z tyłem po tej samej stronie. A dlaczego - dlatego, żę w oponach asymetrycznych jest różny układ rowków z lewej i prawej strony bieżnika.
Co do opon kierunkowych to trzeba je zakładać tak, aby toczyły się w kierunku oznaczonym strzałką albo napisem. Założenie ich odwrotnie prowadzi przedewszystkim do bardzo szybkiego zużycia bieżnika.
Ilość odważników nie ma znaczenia, czy dana opona jest z przodu czy z tyłu, z prawej strony czy z lewej. Odważniki wyważają koło z oponą, aby nie było tzw bicia.
Temat uważam za wyczerpany i zamykam. Jeżeli ktoś chce się dowiedzieć czegoś więćej na temat opon asymetrycznych czy kierunkowych, to bardzo wyczerpujące informacje można znaleść w sieci, a przepisywanie treści jest bez sensu.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
1

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jesień i niespodziewane leśne zwierzęta na drodze Jesień i niespodziewane leśne zwierzęta na drodze
    Teraz, kiedy zmierzch zapada dużo szybciej, a dodatkowo pogoda potrafi być mglista i deszczowa, łatwo można nie zauważyć zwierzęcia wybiegającego na jezdnię. Większość dzików, saren i innych leśnych zwierząt ginie ...
    Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji
    Na noworoczny test do naszej redakcji trafił ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 najnowszej generacji w wersji z 510-konnym silnikiem i kabiną GigaSpace. Ciągnik połączyliśmy z chłodnią do przewozu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili